Korzár logo Korzár

Škótske radary pre americkú pobrežnú stráž

Pri Spojených štátov pred vniknutím nepovolaných osôb a plavidiel do výsostných vôd a na pobrežie USA má nezastupiteľnú úlohu US Coast Guard, čiže

americká pobrežná stráž. Táto inštitúcia disponuje modernými a rýchlymi člnmi i lietadlami, ktoré sú vystrojené rôznymi detekčnými systémami, radarmi a špeciálnymi snímačmi. Americká pobrežná stráž si nedávno u škótskej firmy Selex Sensors and Airborne Systems (Selex S&AS) špičkové radarové systémy typu Seaspray 7500E tento radarový systém pracuje metódou elektronického skenovania a jeho digitálny vyhodnocovací systém poskytuje zreteľnejší obraz, čo umožňuje ľahšiu identifikáciu malých cieľov. Novým radarovým systémom bude vystrojených 27 lietadiel typu HC-130H americkej pobrežnej stráže. US Coast Guard používa lietadlá spomenutého typu nie je len na hliadkovacie lety pozdĺž pobrežia, ale aj pri vyhľadávacích a záchranných operáciách, pri monitorovaní životného prostredia a pri sledovaní morskej fauny a flóry. Lietadlá pobrežnej stráže musia byť schopné lietať aj za veľmi nepriaznivých poveternostných podmienok. Radarový systém Seaspray 7500E umožní lietadlám HC-130H detegovať malé ciele na morskej hladine aj za nepriaznivých poveternostných podmienok, ďalej detegovať prítomnosť olejových škvŕn na hladine a sledovať pohyb plávajúceho ľadu. S testovaním nových radarov sa začalo v októbri a zástavba nových radarových systémov do všetkých 27 lietadiel US Coast Guard by mala byť ukončená v roku 2012. Modernizované lietadlá by mali ostať v službe ďalších 25 rokov. Kontrakt pre US Coast Guard má pre firmu Selex S&AS hodnotu 67 miliónov dolárov. Spomenutá firma, ktorá je vo vlastníctve talianskej spoločnosti Finmeccanica, získala aj objednávku na dodávku radarov pre nemecké vojenské letectvo a je jednou z firiem, ktoré vyvíjajú špeciálny senzorický systém na ochranu európskych železníc i na ochranu vonkajšej hranice Európskej únie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Možno ešte spomenúť, že lietadlo typu HC-130H je jednou z temer "nekonečných" verzií základného typu C-130, známeho na celom svete pod značením Hercules. Hercules je jediným lietadlom na svete, ktoré sa samozrejme v priebežne modernizovaných verziách vyrába už pol storočia. Prototyp Herculesa odštartoval na svoj prvý let 23. augusta 1954, sériová výroba začala v roku 50 rokov. Záchranná a pátracia verzia HC-130H odštartovala na svoj prvý let 8. decembra 1964. Na pohon tejto verzie slúžia štyri turbovrtuľové motory Allison T56-A-15, každý výkonu 3 362 kW. Lietadlo má rozpätie krídiel 40,41 m, dĺžku 30,73 m, výšku 11,66 m a maximálnu vzletovú hmotnosť 70 307 kg. Maximálna rýchlosť je 602 km/h, odlet je okolo 3 800 km. Doteraz bolo vyrobených vyše 2 200 kusov herculesov všetkých verzií. Lietadlá typu Hercules už niekoľko ráz pristáli aj na košickom letisku.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: rm

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 33 218
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 687
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 420
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 370
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 6 152
  6. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí 5 426
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 492
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 235
  1. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  2. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  3. Anna Miľanová: Rozmáha sa nám tu štátny vandalizmus... Vždy je možné byť dobrý, myslím si...
  4. Vladimír Krátky: Šimečka dláždi Matovičovi cestu do parlamentu .
  5. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  6. Rudolfa Vallová: Trumpova šoková terapia
  7. Viktor Pamula: Nie Ruskému zákonu
  8. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 512
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 442
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 831
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 770
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 873
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 498
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 893
  8. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 9 299
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  2. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  3. Anna Miľanová: Rozmáha sa nám tu štátny vandalizmus... Vždy je možné byť dobrý, myslím si...
  4. Vladimír Krátky: Šimečka dláždi Matovičovi cestu do parlamentu .
  5. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  6. Rudolfa Vallová: Trumpova šoková terapia
  7. Viktor Pamula: Nie Ruskému zákonu
  8. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 512
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 442
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 831
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 770
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 873
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 498
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 893
  8. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 9 299
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu