Korzár logo Korzár

Mercedes-Benz triedy GL predstavia v Detroite

Nemecká firma Mercedes-Benz zverejnila prvé oficiálne snímky i základné technické údaje o svojom novom modelovom rade GL. Svoju "živú" premiéru

absolvujú nové mercedesy triedy GL na januárovom medzinárodnom autosalóne v americkom Detroite.

Nový Mercedes-Benz triedy GL patrí do segmentu luxusných športovo-úžitkových vozidiel. Ide o sedemmiestny automobil, ktorý sa vyznačuje vynikajúcimi jazdnými vlastnosťami pri jazde na diaľniciach, bežných cestách i v teréne. Vozidlo je postavené na podvozku s rázvorom 3 075 mm a jeho dĺžka je 5 088 mm, šírka 1 920 mm a výška 1 840 mm. Vozidlo má súčiniteľ aerodynamického odporu O,37, čo je pre túto triedu relatívne nízka hodnota. V interiéri sú tri rady sedadiel pre až sedem cestujúcich. Aj dve sedadlá tretieho radu poskytujú cestujúcim prijateľné pohodlie. Ak tieto sedadlá netreba, možno ich elektricky zložiť do podlahy, čím vznikne veľká a úplne rovná ložná plocha. Pri päťmiestnom usporiadaní má batožinový priestor objem 1 240 litrov, čo je najviac v tejto triede vozidiel. Maximálny objem batožinového priestoru je úctyhodných 2 300 litrov, pričom dĺžka ložnej plochy je 2 128 mm (pri sklopenom aj druhom rade sedadiel). K vysokej miere pasívne bezpečnosti prispievajú dvojstupňové čelné nafukovacie vankúše, bočné vankúše na predných sedadlách (na želanie aj na stredných) a okenné airbagy, siahajúce od predného stĺpika až po zadný stĺpik. Na želanie môže byť vozidlo vystrojené aktívnymi opierkami hlavy pre vodiča a spolujazdca. Za príplatok môže byť vozidlo vystrojené aj preventívnym systémom PRE-SAFE. Ktorý na základe informácií z rôznych snímačov "predvída" možnú kolíziu a optimalizuje ochrannú funkciu pasívnych bezpečnostných prvkov (napríklad pritiahne bezpečnostné pásy a zavrie okná). Pri návrhu vozidla GL sa dbalo aj na bezpečnosť chodcov a to tým, že v prednej časti sú medzi karosériou a jednotlivými agregátmi pomerne veľké voľné priestory, čím sa predlžuje deformačná dráha a tým sa znižujú následky kolízie pre chodca. K výborným jazdným vlastnostiam vo všetkých situáciách prispieva aj permanentný pohon všetkých kolies 4MATIC. Vozidlo je sériovo vystrojené vzduchovým pružiacim systémom AIRMATIC a adaptívnymi tlmičmi ADS. Stabilizačný systém ESP zahrnuje funkciu TSA (Trailer Stability Assist), ktorá zabraňuje vzniku kritických situácií pri jazde s prívesom. Pri jazde v teréne ocení vodič rozjazdovú pomôcku, terénny antiblokovací systém a systém na udržiavanie konštantnej rýchlosti pri prudkých zjazdoch. Pre jazdu v ťažšom teréne možno vozidlo vystrojiť aj redukčnou prevodovkou, a uzávierkou diferenciálu a modifikovaným systémom AIRMATIC, ktorý umožňuje zvýšiť svetlú výšku na 307 mm a brodivosť na 600 mm. Na pohon vozidla sú k dispozícii moderné vznetové a zážihové motory. Na pohon modelu GL 320 CDI slúži vznetový vidlicový šesťvalec s maximálnym výkonom 165 kW. Model GL 420 CDI je poháňaný vznetovým vidlicovým osemvalcom, ktorý má maximálny výkon 225 kW a najvyšší krútiaci moment 700 Nm. Obidva spomenuté motory splňujú normu Euro 4 a sú vystrojené bezúdržbovým časticovým filtrom. Model GL 500 je poháňaný 5,5- litrovým zážihovým vidlicovým osemvalcom, ktorý je prevzatý z limuzíny triedy S a ktorého maximálny výkon je 285 kW. V modeli GL 450 má svetovú premiéru nová verzia spomenutého osemvalca, ktorá má zdvihový objem 4,6 litra a vyvíja výkon 250 kW. Všetky motory sú kombinované so sedemstupňovou automatickou prevodovkou 7G-TRONIC, ktorá umožňuje aj ručné radenie. Údaje o dynamických vlastnostiach a spotrebe jednotlivých verzií neboli zatiaľ zverejnené.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Nový luxusný model GL nie je náhradou za už klasický terénny model triedy G, ktorý sa vyrába už 26 rokov. Model GL sa bude vyrábať v závode firmy Mercedes-Benz v americkom meste Tuscaloosa, a to popri modeloch triedy M a R. Závod v Tuscaloose, ktorý bol do činnosti uvedený v roku 1997, bol nedávno modernizovaný a jeho teoretická ročná kapacita je 160 000 vyrobených vozidiel. Na americkom trhu sa nové luxusné terénne mercedesy triedy GL začnú predávať na jar budúceho roka, predaj v Európe by sa mal začať v septembri.

Autor: rm

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 53 184
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 011
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 123
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 439
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 011
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 019
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 818
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 034
  1. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  2. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  3. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  4. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  5. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  6. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  7. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  8. Anna Miľanová: Rozmáha sa nám tu štátny vandalizmus... Vždy je možné byť dobrý, myslím si...
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 98 337
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 79 868
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 487
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 810
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 161
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 795
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 126
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 747
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  2. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  3. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  4. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  5. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  6. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  7. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  8. Anna Miľanová: Rozmáha sa nám tu štátny vandalizmus... Vždy je možné byť dobrý, myslím si...
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 98 337
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 79 868
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 487
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 810
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 161
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 795
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 126
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 747
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu