Podľa spoločnosti CCS, ktorá prevádzkuje systém platenia na čerpacích staniciach, bola v utorok priemerná cena 95-oktánového benzínu na Slovensku 37,62 koruny. Liter nafty sa dal v priemere natankovať za 38,51 koruny. V septembri, keď cena bola najvyššia v histórii, liter benzínu priemerne stál až 41,83 koruny a liter nafty 41,25 koruny.
Súčasné ceny sú však stále vyššie ako pred rokom. Na začiatku februára minulého roku stál liter benzínu priemerne 33,35 koruny a liter nafty o päť halierov viac.
Podľa zistení denníka SME sú medzi cenami na jednotlivých pumpách na Slovensku veľké rozdiely. V Bratislave je rozdiel medzi najlacnejšou a najdrahšou pumpou 2,70 koruny. To znamená, že pri natankovaní 45 litrov benzínu sa môže cena líšiť až o 121,50 koruny.
Najlacnejší benzín možno kúpiť vo veľkých mestách, kde sa nachádza najviac čerpacích staníc. Podľa regiónov najlacnejšie tankujú palivo obyvatelia Žilinského kraja. Jeden liter tu priemerne stojí 37,77 koruny. O jeden halier viac musia priemerne zaplatiť Bratislavčania.
V Košickom kraji zase predávajú pumpy najlacnejšiu naftu. Priemerne ju ponúkajú za 38,33 koruny.
Naopak, najdrahšie sú tie čerpacie stanice, ktoré v blízkosti nemajú žiadnu konkurenciu. Ide hlavne o benzínky na diaľniciach alebo v mestách, v ktorých majú monopol. Spoliehajú sa na to, že ľuďom sa neoplatí ísť autom 20 kilometrov, aby natankovali lacnejší benzín.
Najdrahší benzín kupujú obyvatelia Nitrianskeho kraja. Liter tu stojí 38,10 koruny.
Najdrahšie, za 38,70 koruny predávajú naftu v Trnavskom kraji.
Väčšinu ceny benzínov a nafty tvoria dane. Z každej koruny, ktorú zinkasujú predajcovia za pohonné látky, putuje do štátnej pokladne 55 halierov. Len 45 halierov zostane benzínke, respektíve rafinérii. Z týchto 45 halierov je potrebné zaplatiť náklady na predaj, dopravu, spracovanie a nákup ropy. Rovnako je v nej zahrnutý aj zisk predajcu a rafinérie. Podľa neoficiálnych údajov sa marže maloobchodných predajcov pohybujú tesne pod hranicou 10 percent z ceny.