tíme Mclaren. O miesto štvrtého testovacieho pilota má stále záujem indický pretekár Nairan Karthikeyan.
V utorok 3. januára oslávil Michael Schumacher svoje 37. narodeniny. Sedemnásobný majster sveta F1, ktorý dokázal 84-krát zvíťaziť a až 142 štartov premenil na pódiové umiestnenie sa podľa neoficiálnych správ do dôchodku ešte nechystá a pravdepodobne opäť predlží svoju zmluvu s tímom Ferrari.
Konečne poznáme aj predbežný kalendár populárnej série DTM na sezónu 2006. Štartuje sa 9. apríla na Hockenheime za ktorým nasledujú v dvojtýždňových intervaloch Lausitz a Spa. Okrem klasických tratí pribudli tentoraz Brands Hatch (GB), Barcelona (E) a Le Mans (F). Nám bude chýbať Brno. Otáznik visí nad Istanbulom, ktorý prípadne nahradí italské Mugello. Séria má dvanásť pretekov a záverečné podujatie je naplánované znova na Hockenheim 29. októbra.
Osem tímov F1 už oznámilo termíny predstavenia svojich nových monopostov. Ako prvý sa predstaví tím Toyota (14. 1.). O dva dni neskôr vo Valencii tím BMW, 23. januára svoj model F2006 predvedie v Mugello Ferrari, 25. januára v Barcelone Honda a 27. januára tím Williams. Január uzatvorí v posledný deň tím Renault, ktorý chystá parádu v Monte Carle. Tímy zastrešené Redbullom (teda Red Bull racing a Scuderia Toro Rosso) sa predstavia až na úvodných pretekoch v Bahrajne. Ostatné tímy svoje uvedenie do novej sezóny zatiaľ neupresnili.
Na prelome roka si aspoň na chvíľu vydýchli všetci aktéri kolotoča F1, no nie nadlho. Už v utorok 10. januára sa začína nové kolo testov v španielskom Jereze, kde sa okrem tímu Midland prestavia všetky ostatné tímy. Veľmi pravdepodoné je tiež to, že sa k ním po prvýkrát pridá aj tím Super Aguri.
Po finančných problémoch do ktorých sa dostal nemecký autodrom Hockenheim (príjmy nestačia na pokrytie pôžičky, ktorú si vzali na rekonštrukciu okruhu) hrozí, že Nemecko príde o jednu Grand prix a organizáciu GP Nemecka (tá druhá sa jazdí pod hlavičkou EU) si budú musieť podeliť tak Hockenheim i Nurburgring. Naviac na dvere klope aj drážďanský okruh Lausitzring.
Zdá sa, že v štartovom poli F1 budeme mať predsalen jedenásť tímov. Japonský tím Super Aguri, ktorý nestihol oficiálny termín odovzdania prihlášky a musel si vyžiadať súhlas všetkých ostatných tímov už zlomil aj tím Midland a v novej sezóne sa postaví na štart s podporou Hondy a výlučne japonským zložením pilotov. Jednotkou bude Tamuka Sato a druhé meno bude oznámené do mesiaca. Oficiálne schválenie štartu v novej sezóne zo strany FIA je vraj už iba formalitou a očakáva sa okolo 15. januára.
Autor: lukas
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.