komplikovaným označením Concept-CT MIEV. Toto štvormiestne vozidlo je postavené na podvozku s rázvorom 2 600 mm a je dlhé 3 800 m, široké 1 700 mm a vysoké 1 430 mm. Technickou zvláštnosťou tohto vozidla je jeho sériovo-paralelný hybridný hnací systém, tvorený spaľovacím motorom a elektromotormi. Jednolitrový trojvalcový spaľovací motor má maximálny výkon 50 kW a poháňa generátor, vyrábajúci elektrickú energiu. Ďalším zdrojom elektrickej energie je lítiovo-iónová batéria, schopná dodať výkon až 50 kW. Elektrickou energiou sú napájané hnacie elektromotory, uložené v každom kolese. Každý z týchto elektromotorov má výkon 20 kW. Výkon každého hnacieho elektromotora možno samostatne riadiť, čo prispieva k zlepšenej stabilite vozidla v kritických situáciách. Karoséria novej štúdie Mitsubishi nemá stredný stĺpik, pričom zadné dvere sú zavesené vzadu. V interiéri sú sedadlá, vyznačujúce sa štíhlou konštrukciou a nízkou hmotnosťou. Na strednom paneli je displej s dotykovým ovládaním, slúžiaci na ovládanie klimatizačného systému a audiosústavy.
Ďalšou novinkou firmy Mitsubishi, ktorá mala svetovú premiéru v Detroite, je otvorená verzia modelu Eclipse, ktorý bol ako kupé predstavený v minulom roku. Nová verzia má označenie Spyder a je postavená na podvozku s rázvorom 2 575 mm. Štvormiestny Spyder je dlhý 4 565 mm, široký 1 835 mm a vysoký 1 381 mm. Plátenná strieška Spydera sa hydraulickým mechanizmom otvorí alebo zatvorí za 19 sekúnd. K športovému vzhľadu vozidla prispievajú veľké predné reflektory a zadné svetlá, tvorené sústavou svietiacich diód. Nový Spyder sa bude dodávať v dvoch verziách, označených GT a GS. Na pohon verzie GT slúži 3,8-litrový vidlicový šesťvalec, ktorého maximálny výkon je 195 kW a maximálny krútiaci moment je 350 Nm. Motor môže byť kombinovaný s päťstupňovou automatickou prevodovkou alebo s šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Eclipse Spyder GT zrýchli z 0 na rýchlosť 60 míľ za hodinu (96 km/h) za približne sedem sekúnd. Na pohon verzie GS slúži 2,4-litrový radový štvorvalec, ktorého maximálny výkon je 119 kW. Tento motor môže byť kombinovaný so štvorstupňovou automatickou prevodovkou alebo s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Motor je vo vozidle uložený vpredu a poháňa predné kolesá. Do štandardného výstroja oboch verzií patria 17-palcové ráfiky z ľahkých zliatin, klimatizačný systém, dvojstupňové predné airbagy, bočné airbagy, antiblokovací systém s elektronickým rozdeľovaním brzdovej sily, tempomat a znehybňovač. Verzia GT je vystrojená koženými poťahmi sedadiel, vyhrievanými prednými sedadlami, vyhrievanými zrkadlami, snímačom vonkajšej teploty a kompasom. Na želanie môže byť verzia GT vystrojená aj hliníkovými pedálmi, 18-palcovými ráfikmi a automatickým klimatizačným systémom. Model Eclipse Spyder je určený najmä pre americký trh.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.