Korzár logo Korzár

Karavána sa nezastaví ani v roku 2007

Tragické úmrtia dvoch neplnoletých chlapcov v záverečných etapách 28. ročníka Rely Dakar nastolili opäť čierne otázniky nad ďalším pokračovaním

slávneho podujatia. Motoristická karavána križujúca náročné terény afrického kontinentu však ide ďalej a už teraz organizátori premýšľajú nad profilom ročníka 2007. V kronike pretekov však zostane zapísané, že nad premiérovým triumfom Francúza Luca Alphanda (automobily), či španielskeho motocyklistu Marca Comu sa rozprestrel tieň dvoch detských obetí. V piatok si 13. etapa vypýtala život 10-ročného a v sobotu v 14. etape zahynul 12-ročný chlapec. Nehody so súťažným automobilom resp. sprievodným kamiónom rozšírili počet tohtoročných obetí na tri, pole štartujúcich opustil po tragickej smrti v Mauretánii aj austrálsky motocyklista Andy Caldecott. Celkovo už podujatie vo svojej histórii smútilo za mŕtvymi 51-krát. "Žiadne iné preteky by neprežili s takým počtom mŕtvych ako sa to darí Dakaru," napísal po skončení afrického dobrodružstva francúzsky denník "La Liberation". Organizátori sú k tragédiam v krajinách, ktorými prechádza trasa, dosť citliví a otázku väčšej bezpečnosti účastníkov, ale aj divákov riešia takmer každoročne. Vlani po smrteľných haváriach motocyklistov, vrátane dvojnásobného víťaza Fabrizia Meoniho, prišli so znížením rýchlosti pre pretekárov na dvoch kolesách. "Samozrejme, že v roku 2007 sa Rely Dakar vráti, ale s ďalšími bezpečnostnými a preventívnymi opatreniami. Je tu podujatie, ktoré má kolísku v Afrike a za sebou 28-ročnú tradíciu. Sleduje ho celý svet. Má svoju vážnosť a dôležitosť. Myslím si, že Európania stále podceňujú aký význam majú preteky pre africké krajiny, cez ktoré prechádza celý konvoj. V budúcnosti však musíme spraviť všetko pre to, aby sme zabránili ďalším tragickým úmrtiam," uviedol v cieli poslednej etapy súčasný riaditeľ pretekov Etienne Lavigne. Jednotliví účastníci majú viacero návrhov, ako spraviť preteky bezpečnejšími. Jedna z ciest vedie cez zníženie počtu štartujúcich, ďalšia cez zmenu trasy. V tomto roku sa postavilo v Lisabone na štart približne 700 strojov. "Naposledy sme zaznamenali smrť dieťaťa v roku 1996 a odvtedy je štartové pole približne rovnako široké," vyvracia prvú alternatívu Lavigne. Zástancom presunu trasy do menej obývaných častí kontinentu je Francúz Stephane Peterhansel, ktorý by si vedel predstaviť viac času stráveného v púštnych oblastiach. "Do niektorých krajín sa za súčasnej situácie nemôžeme vrátiť," oponuje Lavigne majúc na mysli najmä Alžírsko a Niger, kde pretrváva vysoké bezpečnostné riziko.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

(SITA)

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 591
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 669
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 303
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 4 981
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 559
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 817
  7. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 2 646
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 319
  1. Anton Lisinovič: Recenzia: Setkání se smrtí (kniha)
  2. Martin Eštočák: Zdražie parkovanie v Prešove o 100 %? Návrh, ktorý zatiaľ neprešiel, no občania by mali byť v strehu
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Vladimír Bojničan: Dodatok 2. Ku blogu - Dnes je to už jasné: dogmatické konzervy a klerikáli sa rozhodli rozbiť západnú civilizáciu
  5. Lukáš Čelinák: Regulácia cien potravín: Nástroj k ožobračeniu tých najchudobnejších?
  6. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť...
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak
  8. Samuel Ivančák: Anton "Toník" Jaro: Keď k tomu pristupuješ srdcom, tak to nemôže byť zlé
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 806
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 64 306
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 47 851
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 502
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 966
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 844
  7. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 14 709
  8. Rado Surovka: Raši dostal padáka 13 566
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  5. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Anton Lisinovič: Recenzia: Setkání se smrtí (kniha)
  2. Martin Eštočák: Zdražie parkovanie v Prešove o 100 %? Návrh, ktorý zatiaľ neprešiel, no občania by mali byť v strehu
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Vladimír Bojničan: Dodatok 2. Ku blogu - Dnes je to už jasné: dogmatické konzervy a klerikáli sa rozhodli rozbiť západnú civilizáciu
  5. Lukáš Čelinák: Regulácia cien potravín: Nástroj k ožobračeniu tých najchudobnejších?
  6. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť...
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak
  8. Samuel Ivančák: Anton "Toník" Jaro: Keď k tomu pristupuješ srdcom, tak to nemôže byť zlé
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 806
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 64 306
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 47 851
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 502
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 966
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 844
  7. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 14 709
  8. Rado Surovka: Raši dostal padáka 13 566
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  5. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu