nasledovníka terajšieho modelu 206, ktorý je však mimoriadne obľúbený a bude sa naďalej vyrábať. Od roku 1998 sa na celom svete predalo už vyše päť miliónov vozidiel typu 206. Nová dvestosedmička je nateraz ostatným modelom radu 2, ktorého počiatok siaha do roku 1929, keď sa začal vyrábať model 201. Odvtedy sa vyrobilo vyše 13,2 milióna peugeotov s označením, začínajúcim číslicou 2. Nový model 207 je už štvrtým modelom firmy Peugeot v kompaktnej kategórii (tzv. segment trhu B), do ktorej patria aj modely 107, 1007 a 206.
Model 207 v porovnaní s dvestošestkou poriadne narástol. Rázvor sa zväčšil o 97 mm na 2 540 mm, celková dĺžka narástla o úctyhodných 201 mm, na 4 030 mm. Šírka modelu 207 je 1 720 mm, čo je nárast o 65 mm, výška je 1 472 mm, čo predstavuje nárast o 56 mm. Mierne narástol aj rozchod predných a zadných kolies. V dôsledku zväčšenia vonkajších rozmerov sa zväčšil aj interiér vozidla. Napríklad šírka v oblasti lakťov na predných sedadlách narástla o 80 mm, na zadných sedadlách é 62 mm. Nárast rozmerov sa, pochopiteľne, prejavil a na zvýšení hmotnosti vozidla, a to (podľa verzie) o 121 až 131 kg. Model 207 je postavený na podvozkovej plošine modelu 1007 a bude sa spočiatku vyrábať s trojdverovou a päťdverovou karosériou. Predné kolesá vozidla sú zavesené na vzperách McPherson, vzadu je klasická kľuková náprava s deformovateľnou priečkou. Vpredu i vzadu sú kotúčové brzdy. Vozidlo môže jazdiť na ráfikoch priemeru 14 až 17 palcov. Batožinový priestor má objem 270 litrov, čo je zväčšenie o 25 litrov v porovnaní s modelom 206. Po sklopení zadných sedadiel sa objem batožinového priestoru zväčší na 1 195 litrov (nárast o 65 litrov). Vozidlo je vystrojené elektrickým posilňovačom riadenia. Do štandardného bezpečnostného výstroja patrí šesť nafukovacích vankúšov. V závislosti na verzii môže byť model 207 vystrojený výškovo prestaviteľnými prednými sedadlami, prestaviteľným volantom, elektrickým ovládaním okien a stabilizačným systémom ESP. Na želanie môže byť vozidlo vystrojené aj systémom priebežnej kontroly tlaku vzduchu v pneumatikách, navigačným systémom, snímačom dažďa, snímačom vonkajšieho svetla, posuvným strešným oknom a reflektormi, ktoré sa natáčajú do zatáčky.
Pri uvádzaní na trh bude pre model 207 k dispozícii šesť motorov, z toho tri vznetové. Základný 1,4-itrový zážihový motor má maximálny výkon 54 kW pri 5 400 ot/min a jeho najvyšší krútiaci moment je 118 Nm.Celková priemerná spotreba tohto motora je 6,3 l/100 km. Štvorventilová verzia tohto motora dosahuje výkon 65 kW a jej najvyšší krútiaci moment je 136 Nm, priemerná spotreba je 6,4 l/100 km. Štyri ventily na valec má aj 1,6-litrový motor, ktorého najvyšší výkon je 80 kW a priemerná spotreba je 7 l/100 km. Týmto motorom vystrojený model 207 dosiahne maximálnu rýchlosť 194 km/h. Spomedzi turbodieselových motorov je najslabší 1,4-litrový motor s maximálnym výkonom 50 kW pri 4 000 ot/min. Tento motor spotrebuje mimo mesta v priemere lne 3,8 l/100 km, celková priemerná spotreba je 4,5 l/100 km. V sortimente vznetových jednotiek sú aj dve verzie 1,6-litrového motora, pričom slabšia verzia má výkon 66 kW, výkonnejšia 80 kW. Tieto motory majú priemernú spotrebu 4,5 resp. 4,8 l/100 km. Koncom tohto roka bude sortiment pohonných jednotiek pre model 207 rozšírený o dva motory, ktoré spoločne vyvíjajú koncern PSA Peugeot Citroën a firma BMW. Pôjde o dve verzie 1,6-litrového štvorvalca s dvomi vačkovými hriaderľmi v hlave valcov. Neprepĺňaná verzia tohto motora bude mať výkon okolo 85 kW, nízkotlakovým kompresorom prepĺňaná verzia bude vyvíjať až 110 kW. K trojdverovej a päťdverovej verzii typu 207 by mala v prvej polovici roka 2007 pribudnúť verzia CC, teda kupé-kabriolet, vystrojený kovovou sklápacou strechou. V druhej polovici roka 2007 by mal byť sortiment rozšírený o kombi 207 SW. Doterajší model 206 by sa mal vyrábať až do roku 2010.
Nový Peugeot 207 bude mať "fyzickú" svetovú premiéru na jarnom autosalóne v Ženeve.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.