Korzár logo Korzár

Najvýkonnejší sedan firmy Mazda

Japonská firma Mazda začne čoskoro na európskom trhu predávať novú verziu svojho úspešného typu Mazda6, označenú MPS. Touto verziou vstupuje firma

Mazda do segmentu výkonných sedanov, v ktorom sa predáva čoraz viac vozidiel. Srdcom vozidla Mazda6 MPS je motor typu MZR 2.3 DISI Turbo. Ide o 2,3-litrový radový štvorvalec s dvomi vačkovými hriadeľmi v hlave valcov, ktorý je vystrojený systémom priameho vstrekovania benzínu. Motor má štyri ventily na valec a je vystrojený statickým zapaľovacím systémom (každý valec má svoju indukčnú cievku). Maximálny výkon tohto prepĺňaného motora je 191 kW pri 5 500 ot/min, jeho najvyšší krútiaci moment je 380 Nm pri 3 000 ot/min. Motor poháňa všetky štyri kolesá prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky. Elektronicky riadený systém pohonu všetkých kolies rozdeľuje hnací moment v optimálnom pomere medzi prednú a zadnú nápravu, pričom až polovica momentu sa v prípade potreby prenáša na zadné kolesá. Torzná tuhosť karosérie bola v porovnaní so štandardným modelom Mazda6 zvýšená o 50 %. Vysokému výkonu motora bol prispôsobený aj podvozok, ktorý "vyladili" inžinieri športovej divízie Mazdaspeed. Predné kolesá sú zavesené na dvojitých priečnych ramenách, vzadu je viacprvková náprava. Brzdová sústava má vpredu ventilované kotúče priemeru 320 mm. Úpravy exteriéru a interiéru podčiarkli športový charakter novej Mazdy6 MPS. Predná časť vozidla má "agresívnejší" vzhľad a kapota bola zdvihnutá o 40 mm, aby sa pod ňu nový motor vošiel. Zadnej časti vozidla dominuje spojler a difuzér. Vozidlo jazdí na 18-palcových ráfikoch z ľahkých zliatin, na ktorých sú namontované pneumatiky rozmeru 215/45. V interiéri vozidla nájdeme kožou potiahnuté športové predné sedadlá, kožou potiahnutý volant a hliníkové pedále s gumenými "štoplíkmi". Sedadlo vodiča je elektricky prestaviteľné, pričom polohu sedadla možno uložiť do pamäti. Vozidlo je vystrojené antiblokovacím systémom, systémom podpory núdzového brzdenia, systémom trakčnej kontroly i stabilizačným systémom. Do výstroja vozidla patrí aj šesť nafukovacích vankúšov, xenónové reflektory, audiosystém Bose so siedmimi reproduktormi a meničom na šesť CD. Na želanie môže byť vozidlo vystrojené navigačným systémom a strešným oknom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Nová Mazda6 MPS je postavená na podvozku s rázvorom 2 675 mm, jej dĺžka je 4 765 mm, šírka je 1 780 mm a výška 1 430 mm. Priemerná spotreba pri jazde v meste je 14,1 l/100 km, mimo mesta je priemer len 8 l/100 km. Celková normovaná priemerná spotreba je 10,2 l/100 km. Mazda6 MPS zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy, na rýchlosť 160 km/h za 16,4 sekundy. Maximálna rýchlosť tejto najvýkonnejšej limuzíny v sortimente firmy Mazda je 240 km/h.

Autor: rm

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 426
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 9 918
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 227
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 301
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 464
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 956
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 149
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 036
  1. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  2. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  3. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  4. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  5. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  6. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  7. Peter Alexander Sokol: Cesta do izolácie: Cla, Trump a geopolitický hazard so západnými alianciami
  8. Michael Achberger: Smrteľná cena za štíhle telo: Tento spaľovač vás môže zabiť!
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 489
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 111
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 077
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 219
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 547
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 690
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 264
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 793
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  5. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  2. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  3. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  4. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  5. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  6. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  7. Peter Alexander Sokol: Cesta do izolácie: Cla, Trump a geopolitický hazard so západnými alianciami
  8. Michael Achberger: Smrteľná cena za štíhle telo: Tento spaľovač vás môže zabiť!
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 489
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 111
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 077
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 219
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 547
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 690
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 264
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 793
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  5. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu