Mazda do segmentu výkonných sedanov, v ktorom sa predáva čoraz viac vozidiel. Srdcom vozidla Mazda6 MPS je motor typu MZR 2.3 DISI Turbo. Ide o 2,3-litrový radový štvorvalec s dvomi vačkovými hriadeľmi v hlave valcov, ktorý je vystrojený systémom priameho vstrekovania benzínu. Motor má štyri ventily na valec a je vystrojený statickým zapaľovacím systémom (každý valec má svoju indukčnú cievku). Maximálny výkon tohto prepĺňaného motora je 191 kW pri 5 500 ot/min, jeho najvyšší krútiaci moment je 380 Nm pri 3 000 ot/min. Motor poháňa všetky štyri kolesá prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky. Elektronicky riadený systém pohonu všetkých kolies rozdeľuje hnací moment v optimálnom pomere medzi prednú a zadnú nápravu, pričom až polovica momentu sa v prípade potreby prenáša na zadné kolesá. Torzná tuhosť karosérie bola v porovnaní so štandardným modelom Mazda6 zvýšená o 50 %. Vysokému výkonu motora bol prispôsobený aj podvozok, ktorý "vyladili" inžinieri športovej divízie Mazdaspeed. Predné kolesá sú zavesené na dvojitých priečnych ramenách, vzadu je viacprvková náprava. Brzdová sústava má vpredu ventilované kotúče priemeru 320 mm. Úpravy exteriéru a interiéru podčiarkli športový charakter novej Mazdy6 MPS. Predná časť vozidla má "agresívnejší" vzhľad a kapota bola zdvihnutá o 40 mm, aby sa pod ňu nový motor vošiel. Zadnej časti vozidla dominuje spojler a difuzér. Vozidlo jazdí na 18-palcových ráfikoch z ľahkých zliatin, na ktorých sú namontované pneumatiky rozmeru 215/45. V interiéri vozidla nájdeme kožou potiahnuté športové predné sedadlá, kožou potiahnutý volant a hliníkové pedále s gumenými "štoplíkmi". Sedadlo vodiča je elektricky prestaviteľné, pričom polohu sedadla možno uložiť do pamäti. Vozidlo je vystrojené antiblokovacím systémom, systémom podpory núdzového brzdenia, systémom trakčnej kontroly i stabilizačným systémom. Do výstroja vozidla patrí aj šesť nafukovacích vankúšov, xenónové reflektory, audiosystém Bose so siedmimi reproduktormi a meničom na šesť CD. Na želanie môže byť vozidlo vystrojené navigačným systémom a strešným oknom.
Nová Mazda6 MPS je postavená na podvozku s rázvorom 2 675 mm, jej dĺžka je 4 765 mm, šírka je 1 780 mm a výška 1 430 mm. Priemerná spotreba pri jazde v meste je 14,1 l/100 km, mimo mesta je priemer len 8 l/100 km. Celková normovaná priemerná spotreba je 10,2 l/100 km. Mazda6 MPS zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy, na rýchlosť 160 km/h za 16,4 sekundy. Maximálna rýchlosť tejto najvýkonnejšej limuzíny v sortimente firmy Mazda je 240 km/h.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.