seriálu majstrovstiev sveta značiek odišli štyri továrenské tímy. Nahradili ich privátne ši súkromne, v ktorých je viacero pretekárov zvučných mien. Aj preto sa natískali otázky ako bude vyzerať 74. Rally Monte Carlo a zároveň či diváci budú sledovať vzrušujúce súboje až do posledných kilometrov súťaže. Napokon tejto súťaži nič nechýbalo a na náročnej trati, ktorú do značnej miery ovplyvnilo aj počasie nebola núdza o zaujímavé situácie.
Nedisciplinovanosť divákov poznačila samotný úvod, keď nie všetky posádky mohli absolvovať prvé dve rýchlostné skúšky. Priaznivci rely, ako aj samotný návštevníci Monte Carla a blízkeho okolia spôsobili dopravný kolaps a posádky sa nevedeli dostať na štart rýchlostnej skúšky 1 a 2. Prvú odjazdilo 11 a druhý 9 posádok. Tretiu pre istotu organizátori zrušili. Začínalo sa až od štvrtej a do čela sa podľa očakávania dostal trojnásobný víťaz tejto súťaže Francúz Sebastien Loeb na citroëne a hneď za ním bol Fín Grönholm. V šiestej eresky však líder súťaže doplatil na zradnosť trate, v jednej zo zákrut našiel na ľadovú plotňu a dostal sa mimo trať. S nepoškodeným autom sa dostal pod úroveň cesty a prvý deň nedokončil. Podľa pravidiel systému Superrally mohol štartovať na druhý deň, ale už 5 minútovou penalizáciou. Tá sa premietla aj do priebežného poradia a Loeb z prvej priečky klesol na deviate miesto s viac ako trojminútovou stratou na Grönholma. V druhý deň zavelil úradujúci majster k stíhacej jazde a postupne sa predieral na medailové priečky. "Doplatil som na malú chybičku a viem že prvá priečka je pre mňa vzdialená. Napriek tomu sa nevzdávam a pokúsim sa útočiť a podarí sa mi dostať aspoň na tretie miesto," prezradil na začiatku druhej etapy. Napokon sa jeho slová potvrdili a strhujúcou jazdou sa dokázal prepracovať na druhú priečku. Pred začiatkom sezóny prestúpil Marcus Grönholm z Peugeotu do Fordu a svoj prvý štart v novom tíme korunoval víťazstvom. Lepšie vykročenie do sezóny si Ford ani nemohol želať a pre dvojnásobného majstra sveta Fína Grönholma to bolo už 19 víťazstvo v seriáli majstrovstiev sveta.
V štartovnom poli sme mali svoje želiezko v ohni aj my a mladý Prešovčan Tibor Cserhalmi so spolujazdcom Milošom Hůlkom si počínal na tejto náročnej súťaži veľmi dobre. V absolútnom hodnotení skončili na 23. mieste a v skupine N si vybojovali tretiu priečku. Tohtoročné podmienky v Monte Carle boli za posledné roky jedny z najťažších, čo potvrdili takmer všetci pretekári. Nie všetci sa s nimi dokázali vyrovnať, avšak nás teší, že Cserhalmi v premiére na tejto súťaži ukázal dobrý potenciál na ktorom sa dá v budúcnosti stavať.
Výsledky - 74. ročník Rely Monte Carlo: 1. M. Grönholm/T. Rautiainen (Fín.) Ford 4:11:43,9 h, 2. S. Loeb/D. Elena (Fr.) Citroën- +1:01,8, 3. T. Gardemeister/J. Honkanen (Fín.) Peugeot +1:23,1 min, 4. M. Stohl/I. Minor (Rak.) Peugeot +1:42,3, 5. S. Sarrazin/S. Prevot (Fr.) Subaru +3:20,2, 6. Ch. Atkinson/G. MacNeall (N. Zél.) Subaru +5:02,4 min, 7. M. Hirvonen/J. Lehtonen (Fín.) Ford +6:19,5, 8. D. Sordo/M. Marti (Šp.) Citroën,... 23. Tibor Cserhalmi/Miloš Hůlka (SR/ČR) Mitsubishi +33:16,6.
Priebežné poradie po 1 zo 16 podujatí: Grönholm 10 bodov, 2. Loeb 8, 3. Gardemeister 6, 4. Stohl (Rak.) 5, 5. Sarrazin 4, 6. Atkinson 3, 7. Hirvonen 2, 8. Sordo 1. Poradie tímov: 1. Ford 14, 2. Kronos Citroën 11, 3. OMV Peugeot Norway 6, 4. Subaru 5, 5. Red Bull Škoda 3.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.