Korzár logo Korzár
Piatok, 14. máj, 2021 | Meniny má BonifácKrížovkyKrížovky

Tretiu priečku z Monte Carla povýšil Cserhalmi nad všetky ocenenia

Nie nadarmo sa hovorí, že prvá súťaž sezóny v seriáli majstrovstiev sveta Rally Monte Carlo patrí medzi najnáročnejšie. Jazdí sa nielen na asfalte,

ale aj snehu a ľade vysoko v horách neďaleko známeho mesta kasín - Monaka. Svoju neprívetivú tvár ukázala jazdcom táto súťaž aj v tomto roku a počas troch dní sa museli vysporiadať s viacerými nástrahami, ktoré na nich čakali na samotnej trati. Každoročne úvodné preteky sezóny pútajú veľkú pozornosť priaznivcov a jazdcov, ktorých počet je v posledných rokoch vzhľadom k presunom a priepustnosti zúžený na šesťdesiat. V tomto roku malo v štartovnom poli svoje zastúpenie aj Slovensko, keď na štart 74. Rally Monte Carlo postavil majster Slovenska z roku 2004 Tibor Cserhalmi s českým spolujazdcom Milošom Hůlkom. Pre mladého Prešovčana to bola premiéra na tomto podujatí, spolujazdec už náročné preteky v Monte Carlo absolvoval. Zmiešaná slovensko-česká posádka si veľmi dobre počínala medzi produkčnými automobilmi a dobrej konkurencii obsadili viac ako lichotivé tretie miesto. Tento výsledok na takom náročnom podujatí má svoje cenu a pre Cserhalmiho je najväčším úspechom, ktorý dosiahol na súťažiach majstrovstiev sveta. V enkách zvíťazila dvojica Nutahara - Barritt, na druhom mieste skončila dvojica Higgins - Butler a tretia priečka patrila slovensko-českej dvojici. Tá na tomto podujatí absolvovala spoločnú premiéru, ktorá dopadla nad všetky očakávania. Aj preto posádka po pretekoch neskrývala nadšenie, ktoré nakoniec umocnilo aj samotné vyhlásenie výsledkov i vztýčenie slovenskej vlajky. Spomínaná dvojica sa zapíše do histórie, ktorá pre Slovensko získala na takom to významnom podujatí medailové umiestnenie v automobilových súťažiach rely.

Samotná účasť na tejto súťaži bola pre vás premiérou, navyše ste išli s novým spolujazdcom i autom. Ako ste to vnímali tieto skutočnosti pred a počas rely?

"O tejto súťaži som počul toho už strašne veľa, ale aj tak som si nedokázal predstaviť niektoré veci. Snáď aj preto som počas obhliadky trate zostal trocha zaskočený. Jednotlivé eresky sme si mohli prejsť dvakrát, prvý raz sme ju napísali a potom skontrolovali. Poveternostné podmienky sa menili a tak sme vedeli, že trať môže byť v porovnaní s pondelkom či utorkom v závere týždňa úplne iná. Podmienky boli náročné, doteraz som bol zvyknutý na rýchlejšie trate, pričom tieto boli technické a najdlhšia rovinka mohla mať asi päťdesiat až sto metrov. Svoju úlohu zohralo aj počasie, pretože na štarte bolo iné a vysoko v horách nás čakali snehové či dokonca aj ľadové úseky. Nebolo jednoduché sa stým vyrovnať, lebo každá mala chybička mohla znamenať pre nás ukončenie súťaže. Jazdilo sa na úzkych cestách, ktoré z jednej strany lemoval skalný masív a z druhej bola hlboká priepasť. Pred súťažou ani počas nej som nemal čas sa zamýšľať nad tým, že som tu po prvý raz. V našom tíme bolo všetko veľmi dobre pripravené. S technikou sme nemali vážnejšie problémy a rovnako spolupráca s Milošom v kokpite bola veľmi dobrá. Aj vďaka spomínanému zázemiu sme mohli dosiahnuť takýto výsledok. Tento ročník bol po každej stráne náročný a Monte Carlo je známe nevyspytateľným počasím, komplikáciou v doprave i náročným presúvaním sa medzi ereskami."

Nemrzelo vás, že začiatok súťaže poznačila nedisciplinovanosť divákov a zrušené eresky?

"Ocitli sme sa v jednej zápche, čo bolo pre nás neriešiteľné, čistá psychiatria.

Len ťažko sa to vysvetľuje čo nám v tom čase lietalo mysľou. Takéto situácie musí jazdec prežiť na vlastnej koži. Súťaž sa rozbiehala a tak všetko bolo naďalej otvorené. V druhom kole sa už jazdilo bez problémov."

Podarilo sa vám štartovať na majstrovstvách sveta po tretí raz. Dvakrát to bolo Nemecko weércečkom a teraz Monte Carlo s enkovým Mitsubishi. Práve teraz ste dosiahli jeden z výrazných úspechov. Očakávali ste, že v silnej konkurencii dosiahnete na medailové priečky v enku?

"Klamal by som, ak by som povedal, že som to čakal. Skutočne sme nevedeli po skúsenostiach z tréningu čo nás na trati môže počas súťaže postretnúť. Bol som tu prvý raz, rovnako som mal premiéru som spolujazdcom. Na prvé preteky v sezóne sa nakumulovalo veľa nového, ale som rád, že sme to spoločne zvládli. Všetci sme mali rovnaké podmienky a som rád, že sme došli do cieľa. Samotný výsledok nás teší. V doterajšej mojej jazdeckej kariére je najhodnotnejší."

Pred záverečnou rýchlostnou skúškou vám patrila priebežnom poradí skupiny N druhá priečka, ale útok Higginsa ste nedokázali odraziť. Čo sa vlastne stalo?

"Od začiatku sme sa snažili ísť krok za krokom dopredu. Nebolo by dobré, ak by sme niektorý vynechali a celé naše snaženie na tejto rely by bolo stratené. Chceli sme dôjsť do cieľa, a aj preto sme už v závere nechceli nič riskovať. Mohli sme jazdiť razantnejšie a dosahovať dobré časy, ale nakoniec by to nemuselo dopadnúť dobre. Táto súťaž je náročná po každej stránke a dokáže potrestať každú jazdcovu chybu. Snažil som sa jazdiť tak, aby som ich urobil čo najmenej a mohol som do sezóny čo najlepšie vykročiť."

Pred odchodom ste hovorili, že výsledok nie je najdôležitejší, no konečné tretie miesto v skupine N je veľavravné. Pred začiatkom ste si príliš neverili?

"V prvom rade sme chceli dôjsť do cieľa, obavy zo súťaže či veľkým mien sme nemali. Boli to naše prvé preteky v sezóne a chceli sme vykročiť správnou nohou čo sa nám aj podarilo. Počas súťaže som získal množstvo úplne iných skúsenosti, ako doteraz."

Ako sa s odstupom času pozeráte na tri súťažné dni?

"Prvé tri rýchlostné skúšky boli pre neprejazdnosť prístupových ciest na štart zrušené. Začínalo sa od štvrtej a my sme na úvod nechceli nič pokaziť, jazdili sme skôr na istotu. Náročné boli všetky tri etapy a ťažko povedať, ktorá bol najhoršia. Domnievam sa, že v tretia bola skôr špecifickejšia, lebo sa jazdila v posledný deň, pričom malá chybička nás mohla predčasne vyradiť. Nemali sme čas si ani počas jednej eresky oddýchnuť a museli sme jazdiť s maximálnym sústredením.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kúrenie počas jari: Ako si udržať teplo a ušetriť viac peňazí
  2. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  3. Najbrutálnejšie preteky sveta? Extreme E je Formulou 1 v teréne
  4. Zhodnotenie o desiatky percent. Toto sú najlepšie príležitosti na investície
  5. Budějovický Budvar je posledný český národný podnik
  6. Niké spúšťa novú kampaň s Jánom Lašákom
  7. Vyberte sa s nami na vandrovku, navštívime Spišský hrad a Levoču
  8. Prečo sú pre mzdárku stravné lístky či karty najlepšie riešenie?
  9. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel
  10. Prečo Slováci nemajú rezervy?
  1. Kúrenie počas jari: Ako si udržať teplo a ušetriť viac peňazí
  2. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel
  3. Prečo sú pre mzdárku stravné lístky či karty najlepšie riešenie?
  4. Budějovický Budvar je posledný český národný podnik
  5. Niké spúšťa novú kampaň s Jánom Lašákom
  6. Vyberte sa s nami na vandrovku, navštívime Spišský hrad a Levoču
  7. Nadácia COOP Jednota rozdá obciam a mestám 156 000 eur
  8. Ďalšie mesto s rýchlou a kvalitnou donáškou!
  9. Prečo Slováci nemajú rezervy?
  10. Union má novinku – Očný balík v hodnote 100 eur pre každého
  1. Portfólio manažér: Čaká nás dobré obdobie pre ekonomiku 15 396
  2. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku 12 210
  3. Hokejové hviezdy v biznise nezažiarili. Až na jednu výnimku 11 338
  4. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe 9 327
  5. Vyhrajú elektromobily, autá na vodík alebo hybridy? 9 051
  6. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné 8 270
  7. Klus, Pirošíková, Bošňák dnes o 17.00 o slobode cestovania 6 679
  8. Praktické rady, ako zmierniť prejavy alergií. Kľúčom je interiér 6 555
  9. Túžite bývať vo svojom za pár mesiacov? Realita s Variant-Haus® 5 952
  10. O pro-agingu so Soňou Müllerovou, Deň matiek a ekošpeciál 5 149
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Pohľad priamo z cesty, ktorou by mala viesť trať prestížnych pretekov so svetovými tímami v obci Jasov na východe Slovenska.

Miestni chcú fandiť: To bude šialenstvo.

2 h
Starosta Pereša si k výplate prilepší.

Proti bol jediný poslanec. Niektorým pridali aj spätne, reaguje Karabin.

2 h
Výstavba druhej etapy R4 odbremení sídlisko Sekčov od tranzitnej dopravy. Podľa plánov by mal byť celý severný obchvat dokončený v roku 2026.

Petičiari žiadajú výstavbu celej R4.

2 h
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Upratovačky sa stali rukojemníkom sporu medzi nemocnicou a upratovacou firmou.

Firma skončila v likvidácii.

11. máj

Desiatky mŕtvych, stovky zranených.

3 h

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop