PAD, ktorý navrhli dizajnéri koncernu General Motors. Štúdia PAD predstavuje akýsi "byt na kolesách" a je podľa vyhlasovateľov súťaže koncipovaná tak, aby umožňovala život kdekoľvek v multikultúrnom prostredí južnej Kalifornie. Odborná porota sa zhodla na tom, že koncepčné vozidlo PAD je vlastne zakladateľom novej kategórie vozidiel, ktorú možno označiť skratkou LAV. Táto skratka znamená Living Activity Vehicle, čo je čosi ako vozidlo pre (všetky) životné aktivity. Na pohon vozidla PAD slúži hybridný hnací systém, tvorený kombináciou vznetového motora a elektromotora. Vozidlo je vystrojené mnohými komunikačnými systémami, ktoré umožňujú spojenie jeho "obyvateľov" s okolitý svetom, a t aj prostredníctvom internetu a e-mailu. "Ide o skutočne všestranný automobil," povedal Tom Matano, riaditeľ sekcie priemyslového dizajnu kalifornskej Akadémie umení. "Prototyp kombinuje prvky tradičných úžitkových vozidiel a športovo-úžtkových modelov. Myslím si, že by sériová verzia tohto auta mohla zajať veľké firmy, obchodných cestujúcich i moderných tulákov či cestovateľov, ktorým konvenčné obytné automobily pripadajú príliš stereotypné," dodal Matano.
Štúdia PAD zvíťazila v konkurencii inovatívnych koncepčných vozidiel, ktoré v Los Angeles predstavili firmy Audi, Honda, Hyundai, Kia, Maybach, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Scion a Smart.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.