iba tri týždne. Nuž a to je ten správny čas, aby sme si po "zimnou spánku" zosumarizovali základné informácie o jednotlivých tímoch a novom ročníku. Ešte predtým si však pripomeňme, že po relatívne krátkej dovolenke sa prvé monoposty na trati objavili už v novembri a poniektoré tímy v decembri už neoficiálne testovali svoje nové vozidlá. Oficiálne predstavovanie tímov sa však naplno rozbehlo až v polovici januára.
Rovnako ako vlani, opäť prvá predstavovala Toyota. Tentoraz to nebolo na žiadnej železničnej stanici, ani doma v Kolíne nad Rýnom, ale vo francúzskom Valenciennes odkiaľ denne opúšťa továreň asi 800 kusov obľúbenej Toyoty Yaris. Nový model F1 nesie označenie TF106 a poháňa ho motor RVX 06. So štartovými číslami sedem a osem sa v ňom prvé víťazstvo pokúsi získať opäť dvojica Ralf Schumacher a Jarno Trulli. Zmena nenastala ani na úrovni testovacích pilotov, kde svoje bohaté skúsenosti naďalej zúročuje Olivier Panis a popri ňom aj Ricardo Zonta. Podobne ako v ďalších prípadoch, ani pri novej Toyote sa nebudeme rozpisovať o technických parametroch. Tie prenecháme (z rôznych dôvodov) radšej renomovanejším odborníkom. Poďme teda v našom sumári ďalej. Len o tri dni neskôr ako Toyota sa s predstavením tímu poponáhľala aj automobilka BMW, ktorá koncom roku 2005 rozviazala partnerstvo s tímom Williams a kúpila tím Sauber. Tak sa stalo, že nový tím prevzal aj všetky záväzky vyplývajúce z kúpy tímu Sauber a rovnako tak vytvoril dve centrály. Tá hlavná je v Mníchove a tu sa vyrábajú aj agregáty. Zvyšok tímu je vo švajčiarskom Hinwille. Tímovou jednotkou s číslom 16 bude Nick Heidfeld a dvojku mu nakoniec predsa bude robiť Kanaďan Jacques Villeneuve, ktorého vyplatenie zo zmluvy by bolo pre BMW príliš drahým špásom. Na druhej strane bývalý majster sveta vie, že to môže byť jeho posledná sezóna a tak sa určite pokúsi ukázať to najlepšie čo v ňom zostalo. Bielomodrý monopost nesie označenie BMW F1.06 a poháňať ho bude motor BMW P86. Na záver k BMW doplňme, že predstavenie prebehlo priamo počas testov na okruhu vo Valencii a testovacím pilotom je Poliak Robert Kubica.
Pre podobný scenár na uvedenie nového vozidla ako BMW sa rozhodli aj tímy Mclaren a Honda, ktoré predstavovali o týždeň neskôr na okruhu v Barcelone. Prvú jazdu nový mclaren MP4-21 absolvoval pred médiami v pondelok 23. januára. Vedenie z Wokingu sa po čase zasa rozhodlo pre sentimentálu oranžovú farbu a na trati sa v nej ako prví povozili testmani Pedro de la Rosa a Gary Paffett ku ktorým sa postupne pridali najprv Juan Pablo Montoya a v závere týždňa aj Kimi Räikkonen. Nové "kladivo" na konkurenciu poháňa motor Mercedes FO 108S. Na margo McLarenu treba však povedať, že "strieborní" toto promotion nepovažovali za oficiálne, no dátum veľkej parády (ak vôbec bude) zatiaľ nepoznáme. O deň neskôr ako McLaren, teda 24. januára, sa s novým monopostom novinárom priamo v centrále predstavil aj tím Ferrari. Toto predstavenie malo naopak všetky atribúty oficiálneho a za plnej parády sme sa tak mohli dozvedieť názory na nový monopost a jeho ambície v nastávajúcej sezóne od všetkých priamo kompetentných. Nám však teraz musí stačiť, že si povieme, že vedľa Michaela Schumachera, ktorý po piatich rokoch jednotku na nose zamení za päťku, bude druhý monopost sedlať Brazílčan Felipe Massa. Testmanmi zostávajú naďalej Luca Badoer a Mark Gené. Model nesie označenie 248 F1 a motor číslo 056. Aj napriek vlaňajším problémom s pneumatikami Maranello dodávateľa nezmenilo a zostalo s Bridgestonom. V tejto súvislosti si doplňme, že na rozdiel od minulého roku sa tábor s japonskými pneumatikami rozrástol o tímy Toyota a Williams, ktoré odišli od Michelinu. Okrem nich však na Bridgestone aj tento rok uvidíme nielen Ferrari, ale aj Midland (vlani Jordan) a Toro Roso (vlani Minardi).
Nabitý týždeň predstavovania nových monopostov pokračoval na okruhu v Barcelone aj v stredu 25. januára, kde sa oficiálne uviedol aj tím Honda, ktorý prevzal všetky akcie bývalého tímu BAR Honda. V tíme zostal Jenson Button ku ktorému sa pridal Rubens Barrichello. Brazílčan chce tento rok ukázať, že vo Ferrari ho Schumacher zatieňoval neprávom. Osobne si však myslím, že bude rád, ak sa mu vôbec podarí vyhrať interný súboj s nadržaným Buttonom. Táto podarená dvojica nedocenených pilotov sa podelí o štartové čísla jedenásť a dvanásť a čiernu prácu za nich bude robiť testman Anthony Davidson, ktorému sa žiaľ rozplynulo miesto v tíme Super Aguri. Prvý model Hondy po dlhých rokoch ponesie označenie RA106 a poháňať ho bude motor RA806E. Ani uvedením tohto modelu však týždeň plný oficialít ešte neskončil, pretože o dva dni neskôr, teda v piatok 27. januára sa v trochu skromnejšom duchu, priamo na domácej pôde v Grove, predstavil anglický tím Williams. Po rozchode s BMW má klasický tím menší rozpočet, ale stále zaťato pokukuje za stratenými čelnými priečkami. Pomôcť dosiahnuť to by mu mala dvojica Mark Webber a dravý mládenec Nico Rosberg (štartovať budú s číslami 9 a 10). Testovací tím doplnili skúsený Alex Wurz a ambiciózny Ind Narain Karthikeyan. Nový williams nesie označenie FW28 a poháňať ho bude nový Cosworth CA2006.
S najväčšou parádou, hodnou svojho šéfa Flavia Briatoreho, sa 31. januára v Monte Carle predviedol aj majstrovský tím Renault. Monopost s číslom jeden nesie radové označenie R26 a je poháňaný domácim motorom RS26. Vedľa úradujúceho šampióna Fernanda Alonsa v ňom sezónu odjazdí aj Giancarlo Fisichella. Náhradníkom je nádejný Heikki Kovalainen. Renault tak uzatvoril januárovú sériu predstavení siedmych monopostov. Okrem nich poznáme ešte dva, no promotion mal iba tím Midland. Ten zvolal slávu na Silverstone tretieho februára. Predstavil tam nielen nový tím ako taký (predtým Jordan), ale oficiálne potvrdil aj pilotom Tiaga Monteira a Christiana Albersa (štartové čísla 18 a 19). Okrem nich však zajazdiť si počas sezónnych testov, či víkendových piatkov dostanú aj Rus Roman Rusinov, Talian Giorgio Mondini, Markus Winkelhock a Adrian Sutil. Model Midlandu nesie číslo M16 a jeho srdcom bude aktuálna verzia motora Toyoty RVX-06.
Na záver nám zostali ešte tri tímy. Najjasnejšia situácia je okolo tímu Red Bull Racing, ktorý testuje s novým modelom RB02 poháňaným novým motorom ferrari 056. Jasná je aj jazdecká zostava, ktorú tvoria David Coulthard a Nicolas Klien. Testmanom je Robert Doornbos. Tím sa s predstavovaním neponáhľa a ohlásil, že promotion prebehne vo štvrtok pred veľkou cenou Bahrainu priamo v dejisku konania. Podobný osud čaká aj na druhý tím zastrešený Red Bullom. Scuderia Toro Roso, ktorá vznikla kúpou tímu Minardi a ktorej 50 percent pred týždňom dokonca odkúpil bývalý rakúsky pilot Gerhard Berger, sa teda uvedie tiež až v Bahraine. Zatiaľ je známe, že za jej volantom budú sedieť Vitantonio Liuzzi a Scott Speed. Testmanom bude Neel Jani. Veľa sa rozpráva o agregáte, ktorým by mal byť obmedzovaný motor Cosworth V10. Či to tak napokon naozaj bude, tak to uvidíme až na úvodnom podujatí sezóny o tri týždne. Nuž a úplne posledným a najmladším tímom je tím Super Aguri F1, ktorý len tento týždeň absolvoval prvý shakedown bez verejnosti a pred novinármi sa predstaví na ďalší týždeň počas testov v Barcelone. Monopost má niesť označenie SA05 a vychádza zo štyri roky starého monopostu arrows A23. Nové auto tímu, ktorý má byť akousi dvojkou pre Hondu, bude pripravené od veľkej ceny San Marína a ponesie označenie SA06. Poháňané bude rovnakým motorom aký používa tím Honda, teda RA806E. Za volantom by mali sedieť Japonci Takuma Sato a Yudi Ide. Zvlášť pri druhom mene však ešte treba vidieť otáznik. Nuž a pretože Aguri Suzuki ešte neoznámil kedy tím predstaví, tak sa môžeme iba domnievať, že sa tak najpravdepodobnejšie stane tiež až v Bahraine.
Apropó Bahrain. Práve ten 12. marca odštartuje 57. sezónu MS F1, ktorá mala mať pôvodne znova 19 podujatí. Na poslednú chvíľu však vypadla GP Belgicka v obľúbenom Spa-Francorchamps. Dôvodom sú stavebné úpravy a tiež problémy s financovaním. FIA i pán Ecclestone sú však ku klasickému okruhu tolerantní a držia mu vraj miesto v nasledujúcej sezóne. V roku 2006 nás teda čaká "iba" 18 veľkých cien. V nich konečne zasa uvidíme jedenásť tímov a podľa novej koncepcie by sa tento počet mal už onedlho znova rozšíriť. Úpravami prešli aj niektoré základné pravidlá, ktoré menia nielen časový harmonogram súťažného víkendu, ale tiež formát kvalifikácie. Zásadnou technickou zmenou je návrat k motor V8 a ich limitovanie na úrovni 2,4 litra. Po experimentovaní so životnosťou pneumatík sa opäť budú môcť pneumatiky vymieňať aj počas pretekov, ale za určitých obmedzených podmienok. O týchto veciach si však budeme písať podrobnejšie priebežne počas sezóny, no a to je už o tri týždne.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.