februári 2006 odporučila aj prezidentovi prezídia Fondu národného majetku (FNM) SR.
"Priama strata je ťažko vyčísliteľná, lebo predajom spoločností sa mala zvýšiť ich rentabilita, kvalita a mal sa zabezpečiť ich rozvoj. Pritom je veľmi ťažko vyčísliť dosah neprivatizácie," vyhlásil po skončení rokovania kabinetu minister hospodárstva Jirko Malchárek.
Fond národného majetku (FNM) SR rozhodol, že do predčasných parlamentných volieb nebude prijímať žiadne privatizačné rozhodnutia, ešte minulý týždeň. Týka sa to aj tendrov, ktoré už sú rozbehnuté, ako napríklad podniky SAD v Humennom, Nitre, Prešove a Dunajskej Strede, teplárne alebo Západoslovenská energetika (ZSE). O tom, aký postup navrhne FNM v konkrétnych prípadoch, by mal podľa hovorkyne fondu Tatjany Lesajovej rozhodnúť do konca februára. Alternatív je viacero, do úvahy pripadá zastavenie tendrov, predĺženie termínu podávania alebo vyhodnocovania ponúk alebo neotváranie obálok, prípadne iný postup.
Súčasná vláda nebude pokračovať ani v privatizácii Železničnej spoločnosti (ZSSK) Cargo Slovakia. "Ako člen vlády som povinný rešpektovať a rešpektujem bez pripomienok rozhodnutie vlády. Privatizačná komisia spolu s poradcom mi predložili návrh, ktorý je u mňa. Ja ho do vlády nepredkladám," povedal Prokopovič, ktorého prekvapil postoj opozície k privatizácii Carga, pretože podľa neho sú to dlhodobo rozpracované veci.
Priame škody spojené so zastavením procesu privatizácie Carga sa podľa Prokopoviča odhadujú na niekoľko sto miliónov korún. Za najväčšiu škodu však považuje skutočnosť, že ostatné konkurenčné firmy mali možnosť nahliadnuť do obchodných plánov Carga, jeho cenotvorby, obchodných zámerov a koncepcií do budúcnosti. "Toto sa ani dnes vyčísliť nedá, ale rozhodne to bude mať veľmi, veľmi negatívny vplyv na ďalší chod Carga," dodal Prokopovič.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.