krajín postupne uvádzaná od júla tohto roka, je náhradou za model Evanda, ktorý bol doteraz vlajkovou loďou firmy Daewoo (tá patrí teraz pod Chevrolet a pod touto značkou a modely Daewoo predávajú v Európe). Epica v porovnaní s Evandou citeľne narástla, a to dĺžka na úctyhodných 4 805 mm, šírka na 1 810 m a výška na 1 450 mm. Atraktívna novinka Chevroletu s pohonom predných kolies má veľký rázvor 2 700 mm, čo je predpokladom priestranného interiéru. Najvýraznejším štylistickým prvkom karosérie je klinovitá bočná silueta, založená na stúpajúcej podokennej línii, tiahnucej sa od podbehov predných kolies cez dvere s masívnymi kľučkami až k zvýšenej zadnej časti auta. Prednej časti auta dominuje chrómom zdobená maska chladiča s masívnym priečnym rebrom a veľkým znakom automobilky Chevrolet. Veľké trojrozmerné predné reflektory zasahujú hlboko do bokov karosérie. Do štandardnej bezpečnostnej výbavy Epicy budú patriť okrem antiblokovacieho systému aj čelné, bočné a priebežné hlavové airbagy. Spočiatku sa do modelu Epica budú montovať dva šesťvalcové zážihové motory. Pôjde o dvojlitrový motor výkonu 105 kW a 2,5-litrový motor výkonu 114 kW. Pretože tieto motory patria medzi najkratšie radové šesťvalce na svete, mohli byť uložené do motorového priestoru naprieč. Oba motory môžu byť kombinované buď s manuálnou päťstupňovou prevodovkou, alebo s novou päťstupňovou automatickou prevodovkou. Neskôr sa pod kapotou Epicy objavia aj nové vznetové motory so vstrekovacím systémom common rail.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.