prebiehali posledné testy a ako sa javí potenciál jednotlivých tímov.
Novoročné testovanie začalo dvojtýždňovým oťukávaním sa v španielskom Jereze, ktoré sa začalo desiateho januára. Počas prvého týždňa sa stretla takmer kompletná zostava (okrem tímu Midland), ktorá však jazdila viacmenej s prechodnými hybridmi. Nové monoposty mali iba BMW, Toyota a RedBull. Niektoré tímy používali obmedzené motory V10 a iné zasa nové V8-čky. Časy preto môžeme iba ťažko porovnávať. Pod jednu minútu a sedemnásť sekúnd sa však dostali iba de la Rosa s mclarenom MP4-20 V10 a Barrichello s BAR-Honda 007 V10. Tretí najrýchlejší bol Michael Schumacher s modelom F2004 a novým motorom V8 (zaujímavá kombinácia, však? Zdá sa, že "červení" by na vlaňajší model F2005 najradšej úplne zabudli). O týždeň neskôr na rovnakej trati potom zostali iba Williams, Honda, Toyota a McLaren. Podmienky však boli výrazne horšie a časy preto nestoja za zmienku.
Potom nasledovali testy v Barcelone (23. - 26. január), kde okrem tímu Scuderia Toro Rosso (STR), jazdiacom s vlaňajším modelom redbull RB01, a dvojicou vlaňajších monopostov mclarenu pilotovaných Paffettom a de la Rosom všetci ostatní jazdili už s novými motormi V8. Najrýchlejší bol tentoraz ferrari F2004 V8 s Felipe Massom a hneď za ním boli oba renaulty (Alonsa a Fisichelu) a Barrichello na novej Honde RA106 V8. Naopak premiérová konfrontácia nového mclarenu MP4-21 V8 s Kimi Raikkonenom na palube veľmi nevyšla a jeho čas ďaleko zaostával. McLarenu však nevyšli ani nasledujúce testy vo Valencii (31. januára až 3. februára) a Kimiho i Juanove časy boli hlboko za tímami Renault, Honda a Ferrari. Treba však povedať, že zatiaľ čo Renault a Honda jazdia najrýchlejšie časy na nových monopostoch a s novými motormi, tak Ferrari jazdí rýchle časy síce s novým motorom, ale s dva roky starým podvozkom. Nový model 248 F1 V8 zatiaľ preháňa iba Schumacher a jeho časy sú síce lepšie ako časy nového mclarenu, no stále dosť zaostávajú za Renaultom a Hondou. Vo Valencii skutočne dominovali Alonso a Kovalainen s modelom R26 V8 a že to nebola náhoda, tak to Španiel potvrdil aj o týždeň neskôr (7.-11.februára) znova v Jereze. Na týchto testoch sa konečne objavil aj tím Midland, ktorý však podľa očakávania jazdil najpomalšie časy. Obmedzený motor V10 používal už iba tím STR, ktorý by mal vďaka výnimke s týmto motorom sezónu aj odštartovať.
Lenže s pribúdajúcim časom rastie aj intenzita testov a minulý týždeň sa jazdilo dokonca až na troch frontoch. Možnosť testovať v Sakhire, kde začiatkom marca štartuje nová sezóna F1, využili iba tímy Ferrari, Honda a STR. Najlepšie časy zajazdili piloti tímu Ferrari, ale s stále modelom F2004. Novú 248-čku akosi trápia technické problémy. Separé v Barcelone testoval súbežne tri dni tím BMW Sauber v plnej zostave s Villeneuvom, Heidfeldom i novým testmanom, Poliakom Kubicom. Zvyšné tímy na všeobecné prekvapenie nevyužili testy v Bahraine a zostali radšej vo Valencii. Tu konečne ukázal svoj potenciál nový (a ozaj veľmi pekný) mclaren MP4-21 V8. Najlepší čas patril Räikkonenovi a Montoya zajazdil tretí najrýchlejší čas týždňa, keď sa medzi dostal iba renault Fína Kovalainena. Štvrtý bol Fisichella. Vpredu teda McLaren a Renault a za nimi najbližšie Webber a mladý Rosberg na novom williamse FW28 Cosworth V8. Trochu prekvapivo zaostával Red Bull RB02.
My už síce vieme, že nie vždy sú výsledky predsezónnych testov dostatočne relevantné a dajú sa použiť ako meradlo výkonnosti. Rozhodne však ponúknu prvý obraz, ktorý sa oplatí podrobnejšie prezrieť. Vlani napríklad jasne počas testov dominoval mclaren a aj v sezóne potvrdil neskôr svoju mimoriadnu rýchlosť. Môžeme teda na základe tohto príkladu predpokladať, že najlepšie do novej sezóny 2006 majú našliapnuté tímy Renault a Honda? Na prvý pohľad to tak skutočne vyzerá. Lenže technické problémy sa asi konečne podarilo odstrániť aj McLarenu. Nebudú však jeho výsledok z Valencie iba zavádzajúce? Otázkou tiež zostáva skutočná sila tímu z Maranella. Technický riaditeľ Brawn tvrdí, že už majú rýchlosť a na odstránenie zvyšných problémov disponujú dostatkom času. Že by sme teda Michaela Schumachera znova zaradili medzi favoritov novej sezóny? Tá by vraj mala byť ešte dramatickejšia ako tá predošlá. Prispieva tomu jednak očakávaná jazdecká rošáda na konci sezóny 2006 a tiež musíme skonštatovať, že výkonnostne sa k sebe priblížilo oveľa viacej tímov. Naviac rok 2006 bude posledným rokom konfrontácie výrobcov pneumatík, pretože Michelin po tejto sezóne z F1 odchádza. Za favoritov môžeme myslím smelo označiť tímy Renault a McLaren, no k ním sa pravdepodobne tento rok pridajú aj Honda a Ferrari. A práve z týchto tímov potom môže vzísť nový svetový šampión. O tom, či to bude Alonso, Räikkonen, Button, alebo znova Michael Schumacher však bude múdrejšie začať rozprávať až po niekoľkých úvodných pretekoch. Napokon nemuselo by byť vôbec prekvapením, ak by sa k zmieňovaným pridali Montoya a Fisichella. Nepredbiehajme však. Všetko sa naostro roztočí už počas druhého marcového týždňa v Bahraine. Ešte predtým však pokračujú tímy v ďalších intenzívnejších testoch. Ktovie, či práve tie nám neponúknu novú indíciu. Takže nateraz si dopovedzme, že tento týždeň Ferrari dokončilo testy v Bahraine (v utorok) a ďalšie začne až 27. februára v Mugelle. Testy vo Valencii zrušilo! Zvyšné tímy sa zatiaľ presunuli znova do Španielska, konkrétne na katalánsky okruh neďaleko Barcelony, kde od utorka zaťali poctivo testovať. Tu sa treba zvlášť zmieniť o tom, že v utorok, teda pred dvoma dňami) absolvoval v Barcelone svoje prvé testy aj nový tím Super Aguri F1. V nepriaznivom počasí Takuma Sato absolvoval iba desať kôl. Okrem Barcelony sa však testuje aj v talianskej Imole, kde zasa krúžia monoposty tímu Scuderia Toro Rosso. Nuž a ako to dopadlo si možno povieme o týždeň.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.