K správe predloženej ministrom Fedorom sa pod hlavičkou: Príčina leteckej nehody - katastrofy píše:
a) Prejav hlavnej príčiny leteckej nehody - Náraz lietadla najprv do korún stromov, do ich kmeňov s postupnou deštrukciou trupu, krídiel a motorových gondol, vodorovných chvostových plôch zakončený nárazom lietadla o zem a požiarom.
b) Hlavná príčina - Z doterajšieho priebehu vyšetrovania sa hlavnou príčinou javí pravdepodobne strata situačnej a výškovej orientácie s (riadený let do terénnej prekážky) nedodržaním bezpečnostnej výšky letu (sektorovej MOC=4000 ft) na danom úseku priblíženia, pravdepodobne v snahe o včasné upravenie si režimu pred pristátím (pravdepodobne snaha o klesanie na H=500 QFE).
c) Spolupôsobiace príčiny - Pravdepodobne nenastavenie výšky na rádiovýškomere na stanovenú hodnotu (na tomto úseku 1000 ft). Prechod z prístrojového na vizuálne priblíženie na letisko Košice na veľkej vzdialenosti (D=36 km).
Autor: sam
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.