Švédsku pre "modrý ovál" už jubilejné päťdesiate víťazstvo a ako líder šampionátu by svoju šnúru rád predĺžil aj na rozpálenej stredoamerickej pôde. "Naše auto je rovnako konkurencieschopné na asfalte, snehu i šotolite," tvrdí dvojnásobný majster sveta pred úvodným šotolinovým podujatím roka. Špecifická mexická šotolina s tvrdým podkladom a drobnými kamienkami dáva podujatiu rýchlosť a posádky si pochvaľujú jej kombináciu rýchlych a pomalých úsekov. Jazdí sa pritom vo vyššej nadmorskej výške a v značnej horúčave. Aj napriek tomu však stále najvážnejším kandidátom na víťazstvo zostáva Grönholm so svojim Focusom RS WRC 06. Pravidlá šampionátu mu však predurčujú, že ako líder bude na nevyjazdenej trati štartovať ako prvý a prakticky sa tak stane čističom pre ostatných. "Už si nepamätám akou veľkou nevýhodou je čistiť trať v Mexiku, ale náš najväčší rival, Sebastien Loeb, bude štartovať tesne po nás. V oveľa výhodnejšom postavení je Petter Solberg, ktorý štartuje hlboko v štartovom poli," vystihol predpoklady svojich súperov fínsky pretekár. No a nórsky pilot sa ambíciou zopakovať si svoje vlaňajšie víťazstvo ani netají. "Štartujeme z výhodnej pozície a ak nás všetko bude počúvať, tak sa pokúsime zaútočiť na víťazstvo. Veríme si," tvrdí Solberg. A čo úradujúci svetový šampión? "V doterajších dvoch ročníkoch sme mali vždy problémy," pripomína Sebastien Loeb. "Napriek tomu mám však túto rely rád. Je tu dosť miesta na správnu voľbu stopy, rýchle pasáže striedajú technické a tiež je tu nádherná krajina." Loeb bude štartovať na svojej overenej Xsare za tím Kronos, kde mu garde bude robiť Xavier Pons. Druhým pilotom vedľa Gronholma v tíme Ford bude zasa Fín Mikko Hirvonen. Petterovi Solbergovi bude s druhý Subaru Impreza WRC 06 kryť chrbát Austrálčan Atkinson. Za bečkový tím Fordu (Stobart FRT so špecifikáciou pre rok 2004) budú štartovať mladý Angličan Matthew Wilson a skúsený Argentínčan Luis Perez Companc. Desiatku najsilnejších budú potom dopĺňať Rakúšan Manfred Stohl a Henning Solberg na nestárnucich peugeotoch 307 tímu Bozian. Chýbať však bude tím Red Bull, ktorý tento rok nasadzuje Škody Fábie WRC.
Centrom súťaže je zasa mesto León (asi 400 km severne od metropoly Mexico City), okolo ktorého sa jazdí približne v rádiuse päťdesiatich kilometrov. Trate sú takmer identické s tými vlaňajšími, akurát oproti minulému roku pribodli tri rýchlostné skúšky. Napriek tomu sa však celková vzdialenosť meraných úsekov zvýšila iba o štyri kilometre (na 359,5 km) a celková dĺžka aj s prejazdmi je presne 1002,5 kilometra. Prvá piatková etapa má na programe sedem eresiek (150 km), čo je rovnaký počet ako v sobotu (149 km). Záverečná nedeľňajšia etapa má potom na programe už iba záverečné tri rýchlostné skúšky (60 km) a víťaza by sme mali poznať niekedy medzi siedmou a ôsmou hodinou nášho času. No a celkom na záver, pred zajtrajším štartom si ešte pripomeňme aktuálny stav majstrovstiev sveta. Vedie Grönholm (20 bodov) za ktorým je nasledujúce poradie: Loeb 16, Gardemeister a Carlsson po 6, Stohl a Galli po 5, Sarrazin a Radstrom po 4, Atkinson a Katajamaki po 3, Pons a Hirvonen po 2, Sordo a H. Solberg po 1 bode. V značkách je na čele Ford 26 bodov, pred tímom Kronos Citroën 24, OMV Peugeot Bozian 10, Subaru 8, Stobart Ford 7 a Red Bullom Škoda s 3 bodmi.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.