lietadlo An-24 pri návrate z misie KFOR v Kosove. Pri obci Hejce vtedy zahynulo 42 zo 43 ľudí.
"Túto informáciu môžem potvrdiť," povedal nám včera hovorca OS SR Milan Vanga. "Lietadlo musia navádzať radarom dovtedy, kým nebude mať pristávaciu dráhu na dohľad, až potom môže prejsť posádka na manuálne riadenie."
Podľa M. Vangu, zákaz lietania Antonovov, ktorý bol vydaný ihneď po katastrofe v Maďarsku, by mohol byť zrušený už koncom marca.
"Áno, ale predchádza tomu celý súbor opatrení, najmä technického charakteru. Pôjde o kontroly všetkých agregátov a systémov lietadla, ktoré by mohli mať vplyv na vznik akejkoľvek leteckej nehody. Urobia sa kontroly kalibrácie rádiovýškomerov a presnosti výdaja signálov nebezpečná výška v plnom rozsahu u nich, presnosti indikácií zostupovej osi na palubných prístrojoch, funkčnosti a presnosti indikácie vzdialeností, barometrickej výšky, rýchlomerov. A samozrejme, preškolenie lietajúceho i pozemného personálu z používania a kontroly palubného vybavenia určeného na horizontálnu a vertikálnu navigáciu vo fáze priblíženia na pristátie a pristátia, ako aj preškolenie v letových postupoch a povinných úkonov v tejto fáze," upresnil Vanga.
Vláda SR zobrala v stredu na vedomie správu o predbežných výsledkoch vyšetrovania havárie vojenského lietadla An-24, ktorú predložil minister obrany SR Martin Fedor. Ten na krátkom brífingu potom oznámil, že ho v správe viac vecí zarazilo. Vari najčastejšie skloňoval informácie o rádiovýškomeri, ktorý nebol v An-24 nastavený na nebezpečnú výšku a to, že vojenské lietadlá boli modernizované podľa pravidiel schválených ešte pred rokom 2002. Zaujímalo nás, aké ďalšie výhrady mal M. Fedor k správe.
"Bol som pri tom, keď pán minister predkladal správu, ale čo sa týka ďalších výhrad, nechce ich bližšie komentovať," povedal nám hovorca ministra Zenon Mikle. "Naozaj vám k tomu neviem nič viac povedať. Ani to, aké chce vyvodiť dôsledky, respektíve či chce dať údaje v správe preveriť. Počká si na výsledky vyšetrovania, opakujem, teraz sa k tomu nechce vyjadrovať."
Zatiaľ je jasné len to, že minister Fedor vydal pokyn na prehodnotenie pravidiel vojenskej leteckej prevádzky.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.