Korzár logo Korzár
Pondelok, 26. október, 2020 | Meniny má DemeterKrížovkyKrížovky

Rasťo Ekkert sa plavil do Indie trinásť dní

Rasťo Ekkert si už zúfal. Jeho cesta okolo sveta za 80 dní nie je vôbec bezproblémová. Zatiaľ najhoršou časťou bola plavba na pašeráckej lodi z

Dubaja do Indie.

"Prežil som trinásť najbezútešnejších dní svojho života. Keby som nemal satelitný telefón, s ktorým som sa mohol sporadicky kontaktovať so Slovenskom, určite by to na mne zanechalo psychické následky. Morské búrky, piráti, pašeráci a plavba oceánom s pokazeným motorom. Táto kombinácia by v knihe vyzerala melodramaticky, no realita bola strašná. Keď sa nám definitívne pokazil motor, boli sme dvesto kilometrov od bežných námorných trás. Posledné štyri dni plavby až do záchrannej akcie sme nevideli žiadnu loď. Stranou sme sa držali kvôli obsahu nášho podpalubia, o ktorom sa žiadne colné orgány nemali dozvedieť. Až keď som vystúpil na indickú pôdu, uveril som, že už je plavbe naozaj koniec," spomína Rasťo Ekkert.

Keď Rasťo 17. februára vstupoval na malú loď Fateh Samanat, určite netušil, koľko námahy ho bude stáť prekonanie dvetisíc morských kilometrov. Pôvodné odhady totiž hovorili o príchode do Bombaja za 5-6 dní. Nepriaznivé počasie, zastávky pri pakistanských brehoch s nakládkou nafty určenej pre indický čierny trh, platby výpalného pakistanským pirátom a nakoniec úplné pokazenie lodného motora sú len krátkym výpočtom nešťastných udalostí, ktoré nakoniec vyústili v SOS signál s udaním jeho aktuálnej polohy z jeho satelitného telefónu. Produkčnému zázemiu Črepín okolo sveta sa však podarila skoordinovať unikátna operácia. Presvedčili pakistanskú námornú stráž, aby riskovali možné cezhraničné problémy a ťahali Rasťovu loď až do indických teritoriálnych vôd, kým nestretli JOJ-kou zburcované indické námorníctvo, ktoré ho od Pakistancov prevzalo a odtiahlo do najbližšieho indického prístavu Ponbandur, vzdialeného od Bombaja 600 kilometrov.

Jediný, kto z tejto záchrannej akcie nemá radosť, je indický kapitán Fatehu Samant Ahmed, ktorý si v tejto chvíli už pripravuje zdôvodnenia, čo a kam viezol. Ani Rasťo však nie je v očiach indických orgánov bez viny. Hoci ho dubajskí colníci bez problémov pasovo odbavili priamo na Fatehu Samanat, India tvrdí, že preprava nenámorníkov je na týchto lodiach zakázaná. Zdá sa však, že vďaka mediálnemu záujmu indických novinárov a slovenskému veľvyslanectvu v Indii sa tento problém podarí rýchlo vyriešiť.

Už včera po obede Rasťo odcestoval z Ponbanduru vlakom do Bombaja, odkiaľ bude pokračovať ďalej na svojej ceste okolo zemegule. Ako hovorí, "kým neuplynie osemdesiaty deň cesty, nič nie je stratené." K dnešku mu do dňa "D" ostáva na zvyšok cesty ešte 52 dní.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  2. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  3. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  4. Fresh Market má novú predajňu Sanagro. Takto to tam vyzerá
  5. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  7. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  8. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  1. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  2. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  5. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  7. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  8. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  9. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  10. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  1. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 20 547
  2. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 18 288
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 15 356
  4. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 13 017
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 679
  6. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 675
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 526
  8. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 11 449
  9. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 706
  10. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 458
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

POZNÁMKA JAROSLAVA VRÁBEĽA

Po tom, čo mamička a advokátka predviedli v pôrodnici, sa už nedá byť ticho

Koronakarma mnohých takých dobehla, nakoniec prosia o modlitby.

Ilustračné.

Testovanie v Prešove: Pripravujú 66 okrskov pre 77-tisíc ľudí

Mesto hľadá dobrovoľníkov, pretestovať majú najviac ľudí na Slovensku.

Ilustračná fotografia.

Covid-19 má ďalších 1 312 ľudí, takmer štyristo je z východu

S koronavírusom je v nemocniciach takmer tisíc chorých.

Ilustračné foto.

Košice predali parcely na verejné parkoviská, sú súkromné

Za Rašiho to tak schválili, developer nevie prečo. Najviac má Hreha.

Mesto predalo pozemky na verejné parkovacie miesta. Od developera ich získali po 3-tisíc eur s DPH majitelia bytov.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus: Matovič je s testovaním spokojný, zachytili 5 594 infekčných (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 45 155. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 165 obetí.

Počas pilotnej fázy plošného testovania otestovali 140 945 ľudí.
Píše Luboš Palata

Česi robia všetko pre to, aby sa udržali na čele rebríčka

Na Covid zomiera sto ľudí denne, hlavné však je, že sme premianti.

Ľudia si prezerajú stánky na trhu pri rieke Vltava v Prahe v sobotu 24. októbra 2020.
Polícia bude naďalej kontrolovať dodržiavanie opatrení.
Opustené budovy

Na východe boli gigantom. Padli, keď podnik predali Čechom

Roky sa snaží nájsť nového majiteľa.

Snímka z pekárne Medea z roku 2004.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop