SLOVENSKÝ JAZYK
V predmete slovenský jazyk a literatúra sa podľa zistení inšpekcie u žiakov najlepšie prejavili vedomosti z oblasti slovotvorby, používania správnych oslovení, či aplikovania znakov literárneho smeru renesancia. Naopak, najhoršie žiakom idú literárno-teoretické pojmy, ako napríklad určenie metonymie v texte a žiaci si tiež nevedeli poradiť s identifikovaním viacvýznamových slov. Paradoxom vo výsledkoch tohto predmetu je, že školy s maďarským vyučovacím jazykom mali spomedzi všetkých predmetov najvyšší celoslovenský priemer práve zo slovenčiny. Žiakom spomínaných škôl zasa najväčšie problémy robilo správne vyjadriť ospravedlnenie, alebo neovládali základnú slovnú zásobu, no vynikali v teórii literatúry a v slovotvorbe. Študenti škôl s maďarským vyučovacím jazykom sa najlepšie vyznali v rozboroch maďarských realistických diel. Žiaci však zle ovládali lyrickú tvorbu jedného z najvýznamnejších Maďarských básnikov Bálinta Balassiho.
MATEMATIKA
V rámci celoslovenského porovnania však ide žiakom "bezkonkurenčne" najhoršie predmet matematika. Celoslovenský priemer činil iba 46,6 percentuálneho bodu, čo je v klasifikácii ŠŠI hodnotené ako nevyhovujúca úroveň. Najhoršie výsledky tu dosiahli žiaci v úlohách, v ktorých mali riešiť všeobecný trojuholník, určiť pravdivostnú hodnotu zloženého výroku a pri aplikovaní pravidiel pri odlogaritmovaní. Najlepšie sa žiaci vyznajú zasa v grafoch lineárnych funkcií a v problematike uhlov.
ANGLICKÝ JAZYK
Ostro sledované boli i výsledky z anglického jazyka, veď Slovensku sa dosť vyčíta zaostávanie v oblasti vzdelávania cudzích jazykov. Anglický jazyk nedopadol vôbec zle, avšak podľa našich zistení tento test písali prevažne skupiny žiakov, na školách zaradených do skupín pre pokročilých. Testovaní najlepšie vedeli pochopiť obsah textu a jeho tematické zameranie, nie práve najlepšie im išli napríklad frázové slovesá.
Autor: Lukáš SABO
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.