Nová verzia s označením BlueMotion je najúspornejšou verziou celého typového radu Polo, ktorý bol v minulo roku podrobený technickej i optickej modernizácii. Na pohon modelu Polo BlueMotion slúži trojvalcový turbodieselový motor zdvihového objemu 1 422 cm3. Motor je vystrojený turbodúchadlom s variabilnou geometriou turbíny a optimalizovaným systémom recirkulácie výfukových plynov. Maximálny výkon motora je 59 kW pri 4 000 ot/min. Svoj najvyšší krútiaci moment 195 Nm dosahuje motor už pri 1 800 ot/min. celková normovaná priemerná spotreba tohto motora je len 3,9 /100 km, čo je o 0,5 l/100 km menej, ako je spotreba modelu Polo TDI. Znížením spotreby klesla aj emisia CO2, a to o 16 g/100 km. K úspore paliva prispela aj upravená päťstupňová prevodovka, ktorá má "dlhší" tretí až piaty prevodový stupeň, takže motor pracuje častejšie v úspornom rozsahu otáčok. Nové Polo jazdí na 14-palcových ráfikoch z ľahkých zliatin, na ktorých sú namontované pneumatiky s nízkym valivým odporom. Úspora paliva sa dosiahla aj optimalizáciou aerodynamických vlastností vozidla. Prepracovaná bola najmä predná časť vozidla, ktorá má temer uzavretú prednú masku. Na odtokovej hrane strechy je umiestnený spojler. Napriek veľmi nízkej spotrebe paliva je Polo BlueMotion pomerne dynamické vozidlo, ktoré dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 12,8 sekundy. Maximálna rýchlosť nového Pola, ktoré je sériovo vystrojené čelnými i bočným airbagmi, antiblokovacím systémom a elektrohydraulickým posilňovačom riadenia, je 176 km/h.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.