Korzár logo Korzár

Renault zopakoval vlaňajší úspešný vstup do sezóny

Písal sa 25. júl 1985 a na domácej trati v Le Castelled preťali cieľovú pásku na prvých dvoch miestach dvaja Francúzi s monopostami francúzskej

značky Renault. Presnejšie René Arnoux a Alain Prost. Francúzska radosť vtedy nepoznala hraníc a asi iba málokto by bol nepripustil, že na ďalšie dvojité víťazstvo si žltý tím bude musieť počkať dlhých dvadsaťštyri rokov! Stalo sa tak až túto nedeľu, keď k doteraz jedinému historickému dablu tímu Renault konečne druhý pridali na veľkej cene

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Malajzie Giancarlo Fisichella a Fernando Alonso.

To, že trať v Sepangu bude renaultom sedieť sa dalo čakať a francúzsky tím svoje ambície ani veľmi neskrýval. Prekvapením bola skôr skutočnosť, že o víťazstvo sa tentoraz postaral Fisichella a nie Alonso. A dôvod? Absolútne prozaický. V kvalifikácii totiž Španielovi omylom naliali do nádrže raz toľko paliva a tým jeho monopost získal váhový hendikep, ktorý zabránil úradujúcemu majstrovi sveta zajazdiť lepší ako ôsmy kvalifikačný čas. Po penalizácii Michaela Schumachera, ktorý musel meniť motor, sa renault s číslom jeden síce posunul ešte o jednu priečku dopredu, no na tímového kolegu Fisichellu, ktorý vyjazdil svoju tretiu pole position v kariére, to stačiť nemohlo. A nepomohol ani Alonsov fantastický štart, keď už v prvej zákrute sa mohol radovať z tretej pozície. Fisichella mal nielen ľahšie a rýchlejšie vozidlo, ale konečne aj svoj deň a náskok, ktorý si od začiatku vybudoval, už z rúk nepustil. "Dnešné preteky boli veľmi náročné tak fyzicky, ako aj psychicky. Zvlášť v druhej polovici. Vedel som však, že ak chcem uspieť, tak sa musím skoncentrovať a ísť naplno celý závod. Auto i tím boli vynikajúci a tak sa to nakoniec aj podarilo," povedal v cieli šťastný víťaz Giancarlo Fisichella. Ten mal okrem Alonsa v úvode iba jediného súpera, ktorým mu bol Jenson Button. Angličanovi sa podarilo vyjazdiť druhý najlepší čas v kvalifikácii a pri štarte z prvého radu sa netajil ambíciami na svoje prvé víťazstvo. Nakoniec si však svoju chuť musel nechať zájsť. "Urobili sme síce ďalší krok dopredu, no s renaultami stále nedokážeme držať tempo. Dnes sme na nich jednoducho nemali," neskrýval sklamanie britský hrdina, na ktorého sa doma stále viacej stupňuje tlak s očakávaním jeho premiérového triumfu. Ten by mal vraj prísť definitívne v tomto roku. V Sepangu však na viacej ako tretie miesto buttonova honda nemala.

SkryťVypnúť reklamu

Veľké nádeje, po nečakane dobrom úvode v Bahrajne, sa vkladali taktiež aj do tímu Williams. Mladý Rosberg v Sakhire dokázal po desiatich rokoch ako nováčik zopakovať z časti výkon Jacquesa Villeneuva, keď získal najrýchlejšie kolo a dokonca aj doviezol body. Pred sezónou ťažko skúšaný tím tak získal stratené sebavedomie a na Sepangu chcel ukázať ešte lepší výkon. A tak nebolo veľkým prekvapením, keď sa jeho piloti, Rosberg i Webber, postavili spoločne do druhého radu na štarte a Nico si dokonca prvýkrát vyskúšal (ako tretí najrýchlejší) tlačovku s najlepšími. Sľubné očakávania však žiaľ rýchlo opadli, keď syn bývalého majstra sveta F1 musel pre poruchu motora odstúpiť už v siedmom kole a oveľa dlhšie nedovolila zotrvať na trati porucha hydrauliky ani Webberovi (16. kolo). Napriek tomu môžeme Williams radiť medzi príjemné prekvapenia sezóny a asi by sme s nimi mali aj ďalej počítať.

SkryťVypnúť reklamu

Po brilantnom výkone v Bahrajne sa veľa očakávalo aj od Kimi Räikkonena. Ten sa spolu so svojim tímovým kolegom Montoyom postavil na štart do tretieho radu, no zdá sa, že je obľúbencom "smoly", pretože podobne ako sa mu to stávalo vlani ho tentoraz už v prvom kole z trate zostrelil Christian Klien. "Do štvrtej zákruty sme vchádzali spolu s oboma mclarenmi a ja som sa dostal až celkom na obrubník a už som sa nemal kam uhnúť," opisuje okamihy pred kolíziou pilot tímu Red Bull Racing. No zatiaľ, čo Rakúšan si myslí, že to bola bežná nehoda, tak v McLarene to označili za hlúpu chybu na ktorú doplatil nevinný Räikkonen. Po Fínovom odstúpení tak česť tímu opäť zachraňoval Montoya, no ten na lepšie ako štvrté miesto v cieli nemal. "V mene spoľahlivosti sme obetovali trochu prítlaku a obmedzili sme trochu výkon," priznal šéf strieborných, Ron Dennis. No aj vďaka tomu má McLaren po dvoch závodoch na konte pätnásť bodov, čo znamená, že sa v Pohári konštruktérov delí o druhé miesto spolu s Ferrari. A práve Ferrari, po dobrom úvode v Bahrajne vedelo, že charakteristika okruhu v Sepangu im veľmi nesedí a ich vrcholom bude asi iba umiestnenie na bodovaných pozíciách. To sa napokon aj podarilo. Predchádzali však tomu nepríjemné problémy s motorom (slabinou sú vraj piesty) a Ferrari pred štartom muselo vymeniť motory obom pretekárom (Massovi dokonca dvakrát). Nemec tak štartoval zo štrnásteho a Brazílčan až 21. miesta! V pretekoch potom tím volil odlišnú stratégiu, keď Schumacher jazdil na klasické dve zastávky a Felipe Massa stál v depe iba raz. Úspešnejšia sa nakoniec ukázala Brazílčanova taktika, ktorý cieľovú pásku preťal tesne pred sedemnásobným šampiónom. Pochopiteľne, že to hneď v niektorých médiách (hlavne britských a talianskych) prinieslo patričné odozvy a Schumachera za tento výsledok zvozili až pod zem. Mne sa však zdá logické, že tím Ferrari nemal dôvod posúvať Nemca pred Massu a riskovať podozrenie z tímovej réžie a rovnako tak Schumacher určite nevidel dôvod podnikať riskantný útok na tímového kolegu kvôli jednému bodu a ohroziť tak cenné tímové body. Ak si totiž zvážime aktuálny potenciál tímov, tak argument, že práve tento bod môže Nemcovi v závere chýbať, asi veľmi neobstojí.

SkryťVypnúť reklamu

Máme teda za sebou dve úvodné podujatia nového ročníka MS F1, ktoré nám už čo to stihli napovedať. Úvodný cyklus uzatvorí už o necelé dva týždne veľkej cene Austrálie v Melbourne a potom sa celý cirkus presunie do Európy, kde na nás 23. apríla čaká zaujímavá veľká cena San Marína.

Výsledky 8. GP Malajzie: 1. Fisichella (ITA) renault 1:30:40,529 (205,397), 2. Alonso (ESP) renault + 4,585, 3. Button (GBR) honda + 9,631, 4. Montoya (COL) mclaren + 39,351, 5. Massa (BRA) Ferrari + 43,254, 6. MiSchumacher (GER) ferrari + 43,854, 7. Villeneuve (CAN) bmw + 1:20,461", 8. R.Schumacher (GER) toyota + 1:21,288, 9. Trulli (ITA) toyota, 10. Barrichello (BRA) honda, obaja 1 kolo, 11. Liuzzi (ITA) toto rosso, 12. Albers (NED) midland, 13. Monteiro (POR) midland, všetci 2 kolá, 14. Sato (JAP) super aguri 3 kolá. (PP: Fisichella Renault 1:33,840, NK: Alonso Renault 1:34,803 (210,487) v 45 kole, Viedli: 1 .- 17. kolo Fisichella, 18 .- 19. k. Button, 20. - 26. k. Alonso, 27. - 38. k. Fisichella, 39. -43. k. Alonso, 44. - 56. k. Fisichella.)

Priebežné poradie MS: 1. Alonso 18 bodov, 2. M. Schumacher 11, 3. Button 11, 4. Fisichella 10, 5. Montoya 9, 6. Räikkonen 6, 7. Massa 4, 8. Webber 3, 9. Rosberg 2, 10. Villeneuve 2, 11. Klien a R. Schumacher 1.

Pohár konštruktérov: 1. Renault 28 b., 2. Ferrari 15, 3. McLaren 15, 4. Honda 11, 5. Williams 5, 6. BMW 2, 7. RedBull 1, 8. Toyota 1 bod.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 60 094
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 118
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 688
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 842
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 160
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 945
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 150
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 91 047
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 080
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 498
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 820
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 236
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 869
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 214
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 91 047
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 080
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 498
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 820
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 236
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 869
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 214
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu