Korzár logo Korzár

Predstavujeme ďalšie novinky tohtoročného ženevského autosalónu

Na ostatnej motostrane sme prehľadne predstavili novinky, ktoré priniesol tohtoročný, už 76. medzinárodný autosalón v Ženeve. Dnes predstavíme

stručným opisom a obrázkom niekoľko ďalších noviniek, ktoré mali premiéru na spomenutom autosalóne.

V Ženeve mal premiéru aj nový Hyundai Accent

Juhokórejská firma Hyundai predstavila v Ženeve okrem nového športovo-úžitkového modelu Santa Fe a koncepčného vozidla Genius aj kompaktný model Accent najnovšej generácie. Prvú generáciu modelu Accent začala firma Hyundai vyrábať v roku 1975 a mal s ním veľký úspech na domácom trhu. Neskôr sa Accent začal vyvážať do rôznych krajín, a to spočiatku pod názvom Pony. Na ženevskom autosalóne bol predstavený Accent už šiestej generácie. Nový Accent sa vyznačuje športovejšími líniami a väčšími vonkajšími rozmermi než doterajší model. Vozidlo je postavené na novej podvozkovej plošine, ktorá poskytuje zlepšené jazdné vlastnosti. Accent narástol do dĺžky o 20 mm, do šírky o 15 mm a do výšky o 75 mm. Rázvor je teraz 2 500 mm, čo je o 60 mm viac ako bol rázvor doterajšieho modelu. Trojdverová verzia nového Accentu má dĺžku 4 045 mm, päťdverová je dlhá 4 280 mm. Šírka oboch verzií je 1 695 mm, výška je 1 470 mm. Predné kolesá sú zavesené na vzperách McPherson, vzadu je klasická kľuková náprava s deformovateľnou priečkou. Charakteristickým prvkom karosérie vozidla je decentná predná maska a trojrozmerné predné i zadné svetlá, zasahujúce do bokov karosérie. Vonkajšie zrkadlá sú elektricky ovládané a vyhrievané. Vozidlo jazdí na 14-palcových ráfikoch, na želanie môže byť vystrojené šesťramennými 16-palcovými ráfikmi. Zadné sedadlá sú delené v pomere 60/40, batožinový priestor má objem 390 litrov. Prístrojová doska má klasické usporiadanie s dvomi kruhovými prístrojmi a centrálnym panelom na ovládanie rádia a ventilačnej sústavy. Na pohon najnovšej verzie modelu Accent sú k dispozícii tri pohonné jednotky. Základný 1,4-litrový štvorvalec má dva vačkové hriadele v hlave, štyri ventily na valec a jeho najvyšší výkon je 71,3 kW pri 6 000 ot/min. Najvyšší krútiaci moment tohto motora je 125,4 Nm. Štvorvalec zdvihového objemu 1,6 litra má tiež dva vačkové hriadele v hlave a štyri ventily na valec, navyše je vystrojený systémom variabilného časovania ventilov. Maximálny výkon tohto motora je 82,4 kW pri 6 000 ot/min, jeho najvyšší krútiaci moment je 146 Nm pri4 500 ot/min. Do Accentu sa montuje aj nový vznetový 1,5-litrový motor, vyvinutý v spolupráci s vývojovým centrom firmy Hyundai v nemeckom Rüsselsheime. Tento motor je vystrojený turbodúchadlom s variabilnou geometriou turbíny a jeho najvyšší výkon je 81 kW pri 4 000 ot/min. Motory sú štandardne kombinované s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, zážihové motory možno kombinovať aj so štvorstupňovou automatickou prevodovkou. Údaje o dynamických vlastnostiach a o spotrebe nového modelu Accent nie sú zatiaľ známe.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Lotus prekvapil koncepčným vozidlom APX

Britská firma Lotus Engineering, ktorá je známa ako výrobca klasických športových automobilov, prekvapila v Ženeve svojím koncepčným vozidlom APX. Vozidlo APX má demonštrovať schopnosť firmy Lotus vytvárať inovatívne a výkonné automobily s unikátnou technickou koncepciou. Skratka APX znamená Aluminium Performance Crossover, čo by sme mohli preložiť ako výkonné vozidlo kategórie crossover (teda akýsi "kríženec" rôznych tried), zhotovené z hliníka. Vozidlo APX je prvým vozidlom, postaveným na modulárnej podvozkovej plošine VVA (Versatile Vehicle Architecture), ktorú firma Lotus predstavila na minuloročnom ženevskom autosalóne. Inovatívna technológia VVA je vhodná pre vozidlá s rôznymi typmi karosérie, ktoré sa vyrábajú v relatívne malých počtoch. Vozidlo APX je podľa vyjadrenia firmy Lotus prototypom, ktorý je blízky sériovej verzii. Všetky hlavné konštrukčné a nosné prvky vozidla APX sú zhotovené z hliníka, čo viedlo k pomerne nízkej hmotnosti auta (1 570 kg). Jednotlivé hliníkové časti vozidla sú spájané najmä lepením. Vozidlo je postavené na podvozku s rázvorom 2 700 mm a jeho dĺžka je 4 697 mm a šírka 1 852 mm. Vo vozidle je sedem sedadiel, aj keď dve zadné sedadlá možno považovať len za núdzové. Na pohon vozidla slúži vidlicový šesťvalcový motor, vyvinutý motorárskou divíziou firmy Lotus. Trojlitrový motor je zhotovený z hliníkových zliatin a jeho hmotnosť je len 171 kg. Maximálny výkon motora je 224 kW pri 6 250 ot/min, najvyšší krútiaci moment je 360 Nm pri 4 500 ot/min. Motor má mimoriadne vysoký merný výkon, a to 74,6 kW na jeden liter zdvihového objemu. Činnosť motora je riadená 32-bitovým procesorom, schopným vykonávať 200 miliónov operácií za sekundu.. Vpredu uložený motor poháňa všetky štyri kolesá. Interiér vozidla vyžaruje športovú atmosféru, podčiarknutú luxusnými prvkami. Vďaka vysokému výkonu motora má štúdia APX športové vlastnosti. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá tomuto vozidlu len 5,4 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 245 km/h.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: rm

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 60 429
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 123
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 689
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 836
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 161
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 948
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 150
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 91 047
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 080
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 498
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 820
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 236
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 869
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 214
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 91 047
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 080
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 498
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 820
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 236
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 869
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 214
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu