minulého roku v St. Petersburgu a skončila 6. marca tohto roku vo Vladivostoku. Dopravným prostriedkom tímu na tejto náročne ceste bol sériový terénny automobil Mercedes-Benz G500. Toto vozidlo absolvovalo bez akýchkoľvek problémov 18 900 kilometrov, zväčša pri mrazivých teplotách sibírskej zimy. Tím sa počas cesty zastavil aj v meste Jakutsk, v ktorom rozdiel medzi teplotou v lete a v zime dosahuje až sto stupňov. Tím režiséra Junkera sa odvážil zájsť aj do osady Ojmjakon, ktorá je považovaná za najchladnejšie permanentne obývané miesto na našej zemeguli. Najnižšia teplota, ktorú v Ojmjakone namerali, bola mínus 71,2 stupňov Celzia. Junker a jeho tím boli prvými cudzincami, ktorí prišli autom do Ojmjakonu uprostred zimy. Počas ich týždňového pobytu v tomto póle chladu nestúpla teplota cez deň nad mínu 42 stupňov, v noci klesala teplota až na mínus 53,5 stupňa. Zo spomenutých 18 900 kilometrov, ktoré tím v Rusku absolvoval, tvorili štrkové cesty a tzv. zimné cesty (ktoré sa v lete menia na bezodné bahno) až 7 000 kilometrov. Nemecký tím nakrúcal na Sibíri päťdielny dokumentárny seriál Na druhej strane tepla, ktorý rozpráva o každodennom živote v extrémnych podmienkach sibírskej zimy. Kamery tímu museli byť pri nakrúcaní uložené v špeciálnych vyhrievaných taškách. Pre terénny Mercedes sa použili špeciálne zimné oleje a mastiace prostriedky. Posádke uľahčoval život vo vozidle doplnkový vyhrievací systém.
Terénny Mercedes-Benz triedy G sa vyrába 26 rokov a už sa stal kultovým autom. Toto vozidlo, ktoré debutovalo vo februári 1979, sa vyrába v rakúskom Grazi. "Géčko" sa dodáva s normálnym rázvorom (240 cm) a s predĺženým rázvorom (285 cm). Na pohon mercedesov triedy G je k dispozícii niekoľko zážihových a vznetových motorov. Verziu G500 slúži päťlitrový vidlicový osemvalcový motor, ktorého maximálny výkon je 218 kW pri 5 500 ot/min. Výkonný motor umožňuje vozidlu dosiahnuť maximálnu rýchlosť až 190 km/h. Mercedesy triedy G sú vystrojené permanentným pohonom všetkých štyroch kolies, elektronickým trakčným systémom 4ETS, redukčnou prevodovkou a tromi diferenciálmi, z ktorých každý má uzávierku. Špičkovú verziu G 55 AMG poháňa 5,5-litrový vidlicový osemvalec, ktorého maximálny výkon je 350 kW.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.