športovo-úžitkového vozidla, ktorá je už blízka budúcemu sériovému vozidlu. Enclave má mladistvý dizajn s prvkami, pripomínajúcimi klasické vozidlá Buick spred 50 rokov. Typickým dizajnérskym prvkom prednej časti je mriežka, pripomínajúca vodopád. Predné adaptívne reflektory sú osadené výbojkami s vysokou svietivosťou a natáčajú sa do zatáčky. Päťdverová štúdia Enclave je postavená na podvozku s rázvorom 3 023 mm, pričom predné i zadné kolesá sú nezávisle zavesené. Vozidlo je dlhé 5 138 mm, široké 2 006 mm a vysoké 1807 mm. Na pohon vozidla slúži 3,6-litrový vidlicový šesťvalec, ktorý je vystrojený dvomi vačkovými hriadeľmi v každej hlave a systémom variabilného časovania ventilov. Motor má maximálny výkon 201 kW a poháňa všetky štyri kolesá prostredníctvom šesťstupňovej automatickej prevodovky.
Päťdverový Enclave má luxusne zariadený interiér so šiestimi sedadlami, usporiadanými do troch radov. Sedadlá sú potiahnuté kožou. Od prístrojového panela až po zadné sedadlá sa medzi ľavými a pravými sedadlami tiahne konzola, na ktorej sú ovládacie prvky klimatizačného systému a audiosústavy. Vo vozidle sú celkovo štyri displeje, na ktorých môžu cestujúci nezávisle sledovať programy zo štyroch diskov DVD. Jeden displej je na vnútornej strane prednej slnečnej clony, ďalšie dva sa vyklápajú zo strechy a sú určené cestujúcim v druhom rade, štvrtý displej sa vyklápa zo strednej konzoly nahor a slúži cestujúcim v treťom rade. V interiéri je množstvo odkladacích priestorov a osvetľovacích telies. Zadné dvere sa otvárajú automaticky, po stlačení príslušného tlačidla na prístrojovej doske. Enclave jazdí na 21-palcových ráfikoch, ktoré sú odlievané z hliníka. Na všetkých kolesách sú kotúčové brzdy so štvorpiestikovými strmeňmi firmy Brembo. Brzdová sústava je vystrojená antiblokovacím systémom. Zatiaľ nie je známe, kedy sa sériová verzia športovo-úžitkového modelu Enclave objaví na trhu.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.