Mazel. Táto firma, sídliaca v Barcelone, vlastne nie je ani automobilkou v pravom zmysle slova, pretože vyrába len prototypy pre iné automobilky a z času na čas zhotoví vlastnú štúdiu. Svoju najnovšiu štúdiu, nazvanú Identity i1, predstavila firma práve v Ženeve. Ide o štúdiu klasického dvojdverového dvojmiestneho kupé s karosériou, ktorá stelesňuje typické prvky európskej karosárskej školy. Zaujímavým dizajnérskym a napokon aj konštrukčným prvkom vozidla sú nahor otvárané dvere. Dizajn vozidla vznikol v spolupráci s barcelonskou firmou H2R Design Consulting. Nosná časť vozidla (šasi) je zhotovená z kompozitných materiálov. Kupé je dlhé 4 425 mm, široké 1 913 mm a vysoké 1 261 mm. Rázvor osí je 2 690 mm. K športovému vzhľadu vozidla prispievajú mohutné kolesá, ktoré majú vpredu priemer 19 palcov, vzadu 20 palcov. Na pohon vozidla slúži vidlicový osemvalcový motor, umiestnený pred zadnou nápravou. Motor je zhotovený z ľahkých hliníkových zliatin a jeho maximálny výkon je 360 kW. Motor poháňa zadné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej robotizovanej prevodovky. Kupé je vystrojené elektroimpulzným systémom ovládania prevodovky i brzdového systému. Vodič teda pohybom radiacej páky a stláčaním brzdového pedálu dáva len impulzy príslušným ovládacím členom, ktoré vykonajú preradenie prevodových stupňov resp. uvedú do činnosti brzdový systém. Spomenuté elektroimpulzné systémy vyvinula firma FICOSA. Žiadne údaje o dynamických vlastnostiach štúdie Identity i1 nie sú známe. Podobne ako predchádzajúce štúdie firmy Mazel, ostane aj štúdia Identity i1 v jedinom exemplári.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.