protinožcov sa od roku 1996 pravidelne jazdí na okruhu v Albert parku priamo v centre druhého najväčšieho mesta Austrálie (3,2 mil. obyvateľov). Trať, ktorá sa počas roka používa ako bežná cestná komunikácia, meria 5303 metrov a piloti ju musia absolvovať 58 - krát (307,574 km). Na južnom pobreží najväčšieho ostrova na svete, v miestach ktoré sú známe nádhernými plážami a rušným nočným životom, sa vlani najlepšie darilo Fisichellovi a jeho renaultu. Táto kombinácia spoločne s Alonsom patrí medzi favoritov aj tentoraz, no netreba zabúdať, že pri súčasnej vyrovnanosti si na austrálsky triumf právom brúsia zuby aj McLarem s Räikkonenom, Button s Hondou, či niekdajší miestny dominátor (2000, 2001, 2002, 2004) Michael Schumacher. Ten tu v roku 2004 získal dokonca tak veľmi cenený Grand slam, teda víťazstvo systémom štart-cieľ, pole position i najrýchlejšie kolo pretekov. Tento rok realistický Nemec podobné ambície rozhodne nemá, no chce aspoň čo najviac znepríjemňovať život konkurencii a uchmatnúť im čo najväčší kus "koláča". O tom, kto bude nakoniec v Melbourne, pri súčasnej vyrovnanosti, najúspešnejší špekulovať preto nebudeme. Počkajme si radšej do nedele. Štartuje sa o šiestej hodine ráno nášho (CET) času.
Po pretekoch v Malajzii využili niektorí piloti (napríklad Michael Schumacher, Nico Rosberg,...) čas na regeneráciu a oddych, no väčšina poctivo pracovala na príprave vozidiel. Testovalo sa vo Valencii (Red Bull, McLaren, Toyota, BMW, Renault), Le Castelled (McLaren, Toyota, BMW, Renault), Vallelungu (Honda) i vo Fiorane (Ferrari). Ešte zaujímavejšie to však bolo v diplomacii, kde sa ozaj diali zaujímavé veci. Tou najdôležitejšou je ultimátum Maxa Mosleya pre prihlásenie sa do novej F1, ktorá štartuje v roku 2008. Mosley tak vytvoril tlak na opozíciu tvorenú z automobiliek Mercedes (McLaren), Honda, Renault, Toyota a BMW. Prehlásil totiž, že kto sa neprihlási v týždni od 24. do 31. marca, tak toho FIA pustí na štart iba so súhlasom všetkých ostatných a to iba v prípade, že už nebude obsadených všetkých dvanásť miest (to je totiž stanovený maximálny počet tímov). To bol pochopiteľne nôž na krk a tak sa ešte viacej zintenzívnili jednania medzi zástupcami GPMA a FIA. Tie po pozitívnych posledných stretnutiach vytvorili predpoklad na spoločnú dohodu ohľadom pravidiel i prerozdeľovania ziskov a tak sa vlastne zmier aj očakával. Ferrari, Red Bull, Williams, Midland, Scuderia Toro Rosso a Super Aguri sa na stranu FIA postavili už dávnejšie a tak si vedenia tímov McLaren, Honda, BMW, Toyota a Renault museli dobre rozmyslieť, či riskovať, že v sezóne 2008 budú chýbať. Do hry chce totiž vstúpiť niekoľko nových tímov, ktoré by ich mohli vytlačiť. Po minulotýždňových rokovaniach v Maranelle, kde sa stretli zástupcovia Ferrari a Renaultu, výrobca motorov Cosworth a vedenie FIA, sa dospelo k zásadným zhodám, ktoré FIA prezentovala v pondelňajšom oficiálnom stanovisku. To sa týka hlavne zmrazenia vývoja motorov na päť rokov a detailov, ktoré časti motora sa smú vyvíjať a meniť. Zdá sa, že toto bol posledný krok k nájdeniu spoločnej reči o spoločnej budúcnosti, pretože v pondelok 27. marca dostala FIA tiež prihlášky aj od zmienených päť tímov, ktoré zastrešujú výrobcovia automobilov. Zaujímavosťou je, že okrem súčasných jedenásť tímov sa naviac do šampionátu F1 2008 prihlásil aj Paul Stoddart s tímom Minardi a vraj aj David Richards s tímom Prodrive a očakáva sa, že pribudnú ešte ďalšie prihlášky. Oficiálnu štartovú listinu tímov pre rok 2008 má následne FIA zverejniť začiatkom apríla. Dôležité je tiež pripomenúť, že FIA zaslala všetkým tímom predbežné znenie nových pravidiel F1, ktoré vstúpia do platnosti od roku 2008. Tie sa teraz majú spoločne pripomienkovať a ich definitívna podoba by mala byť schválená najneskôr na jesennej rade motoristického športu. Pre F1 to znamená uvoľnenie napätia a radostné očakávanie lepších časov. Nuž a to v konečnom dôsledku najviac poteší nás, fanúšikov F1.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.