Korzár logo Korzár

Nová vlajková loď Lexus LS 460

Značku Lexus založila japonská firma Toyota v roku 1988, a to najmä na predaj svojich luxusných modelov na americkom trhu. V roku 1989 bol

predstavený prvý model LS, ktorý sa stal vlajkovou loďou značky Lexus. Na januárovom autosalóne v Detroite predstavil Lexus už štvrtú generáciu svojho špičkového modelu LS. Európsku premiéru mal nový model LS 460 na nedávnom ženevskom autosalóne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Lexus LS 460 je úplne nové vozidlo, ktoré sa vyznačuje mnohými technickými a technologickými novinkami. Nový Lexus je postavený na úplne novej podvozkovej plošine s rázvorom 2 969 mm a s prepracovaným viacprvkovými závesmi kolies. Dĺžka vozidla je 5 029 mm, jeho šírka je 1 875 mm a výška 1 476 mm. Po prvý raz sa model LS bude dodávať aj v predĺženej verzii, ktorej podvozok má rázvor 3 091 mm a ktorej celková dĺžka je 5 151 mm. Predĺžená verzia má vzadu len dve samostatné a veľmi pohodlné sedadlá, či skôr kreslá. K bezpečnej a pohodlnej jazde prispieva rozhodujúcou mierou nový integrovaný systém riadenia dynamiky vozidla VDIM, ktorý zahrnuje antiblokovací systém ABS, systém elektronického rozdeľovania brzdovej sily EBD, systém trakčnej kontroly TRC, stabilizačný systém VSC, elektrický posilňovač riadenia EPS a systém variabilného prevodu riadenia VGRS. Systém VGRS mení prevod riadenia v závislosti na rýchlosti jazdy. Pri pomalej jazde je prevod najväčší, čo uľahčuje napríklad parkovacie manévre, so zvyšovaním rýchlosti jazdy sa prevod postupne zmenšuje. Lexus LS 460 je jedným z prvých vozidiel, ktoré sú vystrojené elektromechanickým brzdovým systémom, pri ktorom vodič dáva brzdovým pedálom len signál riadiacemu okruhu bŕzd. Predné brzdy majú štvorpiestikové strmene, vzadu sú dvojpiestikové strmene. Vpredu i vzadu sú 19-palcové kolesá. Vozidlo je vystrojené inovatívnym preventívnym bezpečnostným systémom, ktorý samočinne a preventívne reaguje na hroziace rizikové situácie. Tento systém je prostredníctvom mikrovlnového radaru a stereokamery schopný rozoznať statické a pohyblivé prekážky na ceste, a to aj chodcov a zvieratá. Ak hrozí kolízia, systém alarmuje vodiča a ak ten nereaguje, dôjde k automatickému núdzovému brzdeniu, pričom sa samočinne napnú bezpečnostné pásy. Súčasťou bezpečnostných systémov vozidla je aj minikamera, ktorá sníma pohyby hlavy vodiča. Ak je pred vozidlom prekážka a vodič sa práve díva nabok alebo nadol, zaznie výstražný signál a dôjde k jemnému pribrzdeniu vozidla, Navyše je nový Lexus LS 460 prvým vozidlom na svete, ktoré je vystrojené preventívnym bezpečnostným systémom aj v zadnej časti. Radarový snímač v zadnej časti vozidla rozpozná blížiaci sa náraz zozadu a iniciuje opatrenia na zníženie následkov takéhoto nárazu (dôjde napríklad k vysunutiu predných opierok hlavy a k ich nakloneniu dopredu). Okrem čelných, bočných a hlavových airbagov je vozidlo vystrojené aj kolennými airbagmi pre vodiča a spolujazdca. Ako prvé vozidlo v svojom segmente v Európe je nový Lexus vystrojený asistenčným systémom, ktorý vodiča upozorňuje, že nevedomky prechádza z jedného jazdného pruhu do druhého (systém sníma pomocou stereokamery vodorovné značenie oddeľujúce jazdné pruhy). Do výstroja vozidla patrí aj adaptívny tempomat, udržujúci bezpečný odstup od vpredu idúceho vozidla.

SkryťVypnúť reklamu

Na pohon novej vlajkovej lode Lexus slúži 4,6-litrový vidlicový osemvalec, odvodený z doterajšej 4,3-litrovej pohonnej jednotky. Motor je vystrojený duálnym vstrekovacím systémom D-4S, ktorý pracuje s dvomi vstrekovacími ventilmi jeden vstrekuje palivo do nasávacieho potrubia, druhý priamo do valca. Týmto konštrukčným riešením sa podarilo optimalizovať priebeh výkonu a krútiaceho moment v celom rozsahu otáčok. Motor má maximálny výkon 279 kW a jeho najvyšší krútiaci moment je 502 Nm (ide o predbežné údaje). Vozidlo je ako prvé na svete vystrojené osemstupňovou automatickou prevodovkou. Poháňané sú zadné kolesá vozidla. Do luxusného výstroja špičkového Lexusa patrí vyhrievaný volant, elektricky prestaviteľné zadné sedadlá s vysúvateľnými opierkami pre nohy a masážnou funkciou, sklopné pracovné stolíky na operadlách predných sedadiel, klimatizačný systém so snímačmi teploty tela a audiosystém Levinson s 19 reproduktormi. V strope je umiestnený sklopný deväťpalcový monitor, na ktorom možno sledovať program z prehrávača DVD.

SkryťVypnúť reklamu

Vlajková loď Lexus zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 250 km/h. Celková normovaná priemerná spotreba je okolo 10,8 l/100 km. Na trh sa model LS 460 dostane na jeseň tohto roka.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Mladým sa nič nechce? Rodičia často netušia, ako deti na sebe pracujú
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  4. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 14 975
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 402
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 3 655
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 3 532
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 2 920
  6. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 902
  7. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 516
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 409
  1. Ivan Mlynár: Jedenáste prikázanie Úradu inšpekčnej služby, vznes obvinenie “Čurillovcovi“.
  2. Anton Kaiser: Spievaj, že si spievaj...
  3. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda
  4. Štefan Šturdzík: Rudo narazil a musí platiť.
  5. Jozef Huljak: Peru sa rozhodlo nakúpiť 24 nových bojových lietadiel Gripen E za 3,5 miliardy dolárov – modernizácia alebo nevyhnutnosť?
  6. Erika Telekyová : Talianska letná romanca ako od Pilcherovej
  7. Martin Fronk: Kálmán Mikszáth: Slovenský Palócz, čo vedel písať lepšie než kráľ rozprávať
  8. Otilia Horrocks: Ticho, ktoré bolí viac než zákaz
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 457
  2. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 19 198
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 431
  4. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 708
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 785
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 671
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 572
  8. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 5 550
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ivan Mlynár: Jedenáste prikázanie Úradu inšpekčnej služby, vznes obvinenie “Čurillovcovi“.
  2. Anton Kaiser: Spievaj, že si spievaj...
  3. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda
  4. Štefan Šturdzík: Rudo narazil a musí platiť.
  5. Jozef Huljak: Peru sa rozhodlo nakúpiť 24 nových bojových lietadiel Gripen E za 3,5 miliardy dolárov – modernizácia alebo nevyhnutnosť?
  6. Erika Telekyová : Talianska letná romanca ako od Pilcherovej
  7. Martin Fronk: Kálmán Mikszáth: Slovenský Palócz, čo vedel písať lepšie než kráľ rozprávať
  8. Otilia Horrocks: Ticho, ktoré bolí viac než zákaz
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 457
  2. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 19 198
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 431
  4. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 708
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 785
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 671
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 572
  8. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 5 550
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu