kabriolet, má označenie CLK 63 AMG, a ako už z tohto označenia vyplýva, vyvinulo ho športová divízia AMG. Z číselného symbolu 63 možno tiež dešifrovať, že na pohon vozidla slúži motor so zdvihovým objemom 6,3 litra. Ide o nový vidlicový osemvalec, vyvinutý divíziou AMG. Motor je zhotovený z hliníka a vystrojený štyrmi ventilmi na valec a systémom variabilného časovania ventilov. Maximálny výkon tohto neprepĺňaného motora je 354 kW pri 6 800 ot/min. Najvyšší krútiaci moment 630 Nm dosahuje motor pri 5 000 ot/min, ale už pri 2 000 ot/min je k dispozícii 500 Nm. Vozidlo je vystrojené sedemstupňovou automatickou prevodovkou Speedshift 7G-Tronic, ktorú možno ovládať páčkami na volante, a jazdí na nových 18-palcových ráfikoch z ľahkých zliatin. Brzdový systém má vpredu ventilované kotúče z kompozitného materiálu. Model CLK 63 AMG vo vyhotovení kupé zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy, kabriolet je o jednu desatinu sekundy pomalší. Maximálna rýchlosť oboch verzií je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Celková normovaná priemerná spotreba kupé je 14,2 l/100 km, kabriolet má trochu väčší aerodynamický odpor a jeho priemerná spotreba je preto nepatrne vyššia (14,4 l/100 km).
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.