Vlani sa Sebastian Loeb netajil, že na domácej trati chce vyhrať spôsobom, ktorý sa zapíše do histórie a dokonale sa mu to podarilo, keď nielen
Ľuboš Kašický
Externý prispievateľ
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
viedol od štartu po cieľ, ale dokonca ako prvý v histórii svetového rely šampionátu zajazdil najrýchlejšie časy vo všetkých rýchlostných skúškach. Tento rok už podobné ambície nemal, no aj tak nikoho nepustil do vedenia a zaknihoval prvý tohtoročný hetrik a celkovo už svoje 23. víťazstvo! Čo už možno na to povedať? Loeb je momentálne absolútne neprekonateľný a je na najlepšej ceste napodobniť v rely to, čo dokázal Michael Schumacher vo formule jeden.
Jubilejná päťdesiata francúzska rely sa už tradične jazdila na asfalte. Podľa očakávania sa už v úvodnej rýchlostnej skúška ujal vedenia niekdajší asfaltový špecialista Loeb a dirigoval tempo až do konca. Podľa jeho slov fungovalo auto bezchybne a hlavne zvolil tie správne pneumatiky. No a otázka pneumatík bola tentoraz ešte viacej dôležitá ako zvyčajne, pretože počasie bolo k posádkam milosrdné a na trať nepadla ani kvapka. O to drastickejšie sa však na druhej strane na pneumatikách podpisoval drsný asfalt. Jediný, kto dominujúcemu pretekárovi na modrom citroene xsara ako tak stačil bol Marcus Gronholm. Ten so svojim Focusom dokonca kontroval hneď na druhej ereske, no čoskoro pochopil, že na Sebastiena jednoducho nestačí. "Nerozumiem tomu, no Seb je nedostihnuteľný," krútil hlavou fínsky ex-majster sveta. A hoci mu podľa časov muselo byť jasné, že ak Francúz neurobí chybu, tak ho na trati nedobehne, aj tak sa Grönholm sympaticky nevzdával a jazdil ako najlepšie vedel. Naviac v sobotu zvolil príliš mäkkú zmes a musel jazdiť opatrnejšie, čo ho stálo ďalší čas. Aj napriek všetkému je však druhé miesto za Loebom cenné a Ford nemôže vravieť o zlom výsledku. Naviac ak štvrté miesto doviezol aj druhý pilot, Toni Gardemaister.
Oveľa horšie je v porovnaní s priamou konkurenciou tím Subaru. O tom je všeobecne známe, že asfaltové trate by asi vedel oželieť, ale že rozdiel bude tak markantný, tak to už nabáda na zdvihnutie varovného palca. Petter Solberg sa evidentne trápil a stratu výkonu hlásil už počas prvej etapy. Zvyšok súťaže prešiel takmer v testovacom tempe a skončil na nelichotivom jedenástom mieste. Česť zachraňoval niekdajší okruhový pilot Stephane Sarrazin, ktorý rovnako ako v Španielsku získal ôsme miesto aj na Korzike. Z ostatných stojí za zmienku Bengue, ktorý sa každými pretekmi zlepšuje a piate miesto na tak náročnom podujatí je zaslúžené. Stohl (na rovnakom vozidle ako Bengue Peugeot 307) dosiahol svoje maximum ku ktorému mu pomohli aj okolnosti. Nuž a z bodovaných posádok som zámerne nakoniec nechal zvyšok tímu Kronos Racing. Tímová dvojka, Xavier Pons, má rozhodne svoje kvality, no jeho výsledky sa rozhodne nedajú porovnávať s kolegom Loebom a v poslednom čase už ani s tretím pilotol Danim Sordom. Mladý Španiel, nad ktorým drží ochrannú ruku sám Carlos Sainz, sa vo svojej premiérovej sezóne nemohol uviesť lepšie. V ostatných troch podnikoch získal štvrté, druhé a tretie miesto a jasne deklaruje, že je pilotom budúcnosti. A vedľa Sainza a Loeba sa toho môže ozaj veľmi veľa naučiť. Ako to nakoniec dokáže zúročiť, tak tým sa nechajme prekvapiť.
Na záver sa ešte pozrime na účinkovanie slovenských a českých posádok. Začnime Honzom Kopeckým, ktorý vybrané súťaže MS jazdí so Škodou Fabia WRC. Na Korzike sa mu síce nepodarilo zopakovať svoje maximum z Katalánska, no aj desiate miesto (pred majstrom Solbergom) je veľmi dobré. Ešte viac ako Kopecký nás však zaujíma účinkovanie posádky Jozef Béreš ml. - Petr Starý. Chlapci malú tento rok možnosť štartovať v celom juniorskom šampionáte a počínajú si ozaj výborne. Vo všetkých doterajších súťažiach (vo Švédsku, Španielsku i teraz na Korzike) naša posádka (ako jediná) vyjazdila majstrovské body a v priebežnom poradí juniorských majstrovstiev sveta (JWRC) sa už prepracovala na druhé miesto! JWRC má svoju váhu a z vlaňajšieho titulu sa tešil už spomínaný Dani Sordo. Je teda o čo bojovať. (Dodajme, že Ďodi skončil celkovo na dvadsiatom mieste, no v JWRC to znamenalo piate miesto.). S enkovým Mitsubishi sa po katalanskej rely trápil na Korzike Prešovčan Cserhalmi. Ten došiel do cieľa na 35.mieste zo šesťdesiatich posádok, ktoré náročnú súťaž dokončili.
(Viedli: RS 1 12 Loeb, Víťazi RS: Loeb RS 1, 3, 4, 5, 7 a 9, Grönholm RS 2, 11 a 12, Sordo RS 8 a 10, Hirvonen RS 6.)
Priebežné poriade MS: 1. Loeb 46 bodov, 2. Grönholm 35, 3. Sordo 20, 4. Stohl 13, 5. P. Solberg 10, 6. Bengue 9, 7. Hirvonen 7, 8. Gardemeister, Sarrazin a Carlsson po 6, 11. Galli, Atkinson, Pons a H. Solberg po 5, 15. Radstrom a Kopecký po 4, 17. Katajamaki, Duval a Mac Hale po 3. Pohár konštruktérov: 1. Kronos Citroën 59, 2. BP Ford 56, 3. Subaru 38, 4. OMV Peugeot 21, 5. Red Bull Škoda 11, 6. Stobart Ford 10.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.