dní. Na oboch malo zastúpenia aj Slovensko, keď v štartovom poli nechýbala slovensko-česká posádka Tibor Cserhalmi - Daniel Hůlka s automobilom mitsubishi. Na katalánskej rely skončila spomínaná dvojica v hodnotení produkčných automobilov na treťom mieste a úspešné umiestnenie chcela zopakovať aj Korzike. V prvej polovici súťaže sa jej to darilo, v priebežnom poradí skupiny N bola na druhom mieste, chvíľu dokonca aj na prvom, no nakoniec sa museli uspokojiť so siedmou priečkou.
Na presun zo Španielska do Francúzska nebolo veľa času a kým posádka si niekoľko dní užila domova, mechanici sa spoločne s autom plavili trajektom na Korziku. "Na prípravu auta, či prípadne nevyhnutné opravy bolo veľmi málo času. Väčšinu veci čo sa týkalo samotného auta sme riešili ešte v Španielsku, resp už na Korzike," hovorí T. Cserhalmi. Korzika prešovského pretekára zaujala po každej stránke, avšak veľa času na prehliadku ostrova nemal, avšak aj z kokpitu súťažného auta toho videl veľa, čo v ňom zanechalo množstvo krásnych spomienok na súťaž i samotnú krajinu. "Táto súťaž bola pre mňa niečím úplne novým, lebo som doteraz ešte nemal tu možnosť súťažiť na ostrove. Podujatie bolo po každej stránke náročné, rovnako aj trať, ktorá bola v niektorých pasážach aj dosť zradná. Rýchlostné skúšky boli technické a menilo sa v nich aj prevýšenie. Boli aj dostatočné dlhé, ale veľa rýchlych úsekov na trati nebolo," vracia sa v spomienkach na ostatné vystúpenie T. Cserhalmi.
Priznal, že okolo trate či dokonca na nej nebolo núdza stretnúť hovädzí dobytok, alebo voľne pasúce sa kozy. Aj preto si musel dávať pozor, aby sa náhodou nestretol na samotnej trati s neželanými návštevníkmi.
"Ani jeden deň na súťaži nebol z kategórie oddychových. V druhej etape na predposlednej rýchlostnej skúške asi sedem kilometrov pred cieľom nám odišiel zadný diferenciál a nemohli sme pokračovať ďalej. Do tretej etapy sme tak štartovali podľa Super rally systému, teda s päťminútovou penalizáciou. Pred odstúpením v druhej etape sme boli na priebežne druhom mieste v enkách, pričom vedúca posádka na tej istej ereske mala defekt a nemila koleso, čo nás na chvíľu posunulo do čela v našej triede. Žiaľ, asi po troch kilometroch sme ostali stáť pre diferenciál," smutne konštatoval T. Cserhalmi.
V tretej etape pokračovala posádka vďaka novým pravidlám, avšak s päťminútovou penalizáciou. Tá ich samozrejme už v záverečný deň automaticky odsunula z boja medailové priečky v triede. "Stiahnuť takéto manko počas niekoľkých eresiek posledného dňa bolo nereálne. Aj preto sme sa snažili dôstojne reprezentovať náš tým. Využili sme doterajšie skúsenosti, získali sme nové, pričom sme si mohli upravovať aj samotné nastavenie nášho auta. Napriek tomu, že sme sa tentoraz nedokázali umiestniť v prvej päťke považujem naše vystúpenie za úspešné. Cieľ sme splnili, auto nepoškodili a videli sme cieľovú rampu," dodal T. Cserhalmi.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.