Korzár logo Korzár
Nedeľa, 20. jún, 2021 | Meniny má ValériaKrížovkyKrížovky

Z druhej priečky spadla dvojica Cserhalmi - Hůlka na siedmu

Seriál pretekov majstrovstiev sveta automobilových súťažiach rely pokračoval v závere marca a začiatkom apríla dvomi podujatiami v rozpätí štrnástich

dní. Na oboch malo zastúpenia aj Slovensko, keď v štartovom poli nechýbala slovensko-česká posádka Tibor Cserhalmi - Daniel Hůlka s automobilom mitsubishi. Na katalánskej rely skončila spomínaná dvojica v hodnotení produkčných automobilov na treťom mieste a úspešné umiestnenie chcela zopakovať aj Korzike. V prvej polovici súťaže sa jej to darilo, v priebežnom poradí skupiny N bola na druhom mieste, chvíľu dokonca aj na prvom, no nakoniec sa museli uspokojiť so siedmou priečkou.

Na presun zo Španielska do Francúzska nebolo veľa času a kým posádka si niekoľko dní užila domova, mechanici sa spoločne s autom plavili trajektom na Korziku. "Na prípravu auta, či prípadne nevyhnutné opravy bolo veľmi málo času. Väčšinu veci čo sa týkalo samotného auta sme riešili ešte v Španielsku, resp už na Korzike," hovorí T. Cserhalmi. Korzika prešovského pretekára zaujala po každej stránke, avšak veľa času na prehliadku ostrova nemal, avšak aj z kokpitu súťažného auta toho videl veľa, čo v ňom zanechalo množstvo krásnych spomienok na súťaž i samotnú krajinu. "Táto súťaž bola pre mňa niečím úplne novým, lebo som doteraz ešte nemal tu možnosť súťažiť na ostrove. Podujatie bolo po každej stránke náročné, rovnako aj trať, ktorá bola v niektorých pasážach aj dosť zradná. Rýchlostné skúšky boli technické a menilo sa v nich aj prevýšenie. Boli aj dostatočné dlhé, ale veľa rýchlych úsekov na trati nebolo," vracia sa v spomienkach na ostatné vystúpenie T. Cserhalmi.

Priznal, že okolo trate či dokonca na nej nebolo núdza stretnúť hovädzí dobytok, alebo voľne pasúce sa kozy. Aj preto si musel dávať pozor, aby sa náhodou nestretol na samotnej trati s neželanými návštevníkmi.

"Ani jeden deň na súťaži nebol z kategórie oddychových. V druhej etape na predposlednej rýchlostnej skúške asi sedem kilometrov pred cieľom nám odišiel zadný diferenciál a nemohli sme pokračovať ďalej. Do tretej etapy sme tak štartovali podľa Super rally systému, teda s päťminútovou penalizáciou. Pred odstúpením v druhej etape sme boli na priebežne druhom mieste v enkách, pričom vedúca posádka na tej istej ereske mala defekt a nemila koleso, čo nás na chvíľu posunulo do čela v našej triede. Žiaľ, asi po troch kilometroch sme ostali stáť pre diferenciál," smutne konštatoval T. Cserhalmi.

V tretej etape pokračovala posádka vďaka novým pravidlám, avšak s päťminútovou penalizáciou. Tá ich samozrejme už v záverečný deň automaticky odsunula z boja medailové priečky v triede. "Stiahnuť takéto manko počas niekoľkých eresiek posledného dňa bolo nereálne. Aj preto sme sa snažili dôstojne reprezentovať náš tým. Využili sme doterajšie skúsenosti, získali sme nové, pričom sme si mohli upravovať aj samotné nastavenie nášho auta. Napriek tomu, že sme sa tentoraz nedokázali umiestniť v prvej päťke považujem naše vystúpenie za úspešné. Cieľ sme splnili, auto nepoškodili a videli sme cieľovú rampu," dodal T. Cserhalmi.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Blíži sa leto a s ním aj zvýšené utrácanie peňazí našimi deťmi
  2. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  3. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  4. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový?
  5. Crème de la crème po slovensky
  6. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  7. Po Slovensku na motorke
  8. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  9. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  10. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  1. Posledné dni nešťastnej Anny Boleynovej
  2. Čo všetko je potrebné vedieť o ochrane očí počas leta
  3. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  4. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  5. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  6. Driverama má strategické partnerstvo s nemeckým Stop + Go
  7. Správna strava po tréningu: Siahnite po 100 % smoothie a šťavách
  8. Zázračná škola so zelenou strechou
  9. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  10. Crème de la crème po slovensky
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 29 287
  2. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 12 186
  3. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 7 910
  4. Po Slovensku na motorke 6 585
  5. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 6 245
  6. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 5 707
  7. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 5 684
  8. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 5 323
  9. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 4 390
  10. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 3 713
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Kúpalisko Delňa.

Ešte ho neotvorili, kúpanie je tam zatiaľ na vlastnú zodpovednosť.


11m
Zľava športový manažér HC Košice Gabriel Spilar, prezident klubu Július Lang, hlavný tréner Kalle Kaskinen a asistent trénera Timo Saarikoski.

Rozhovor s Gabrielom Spilarom.


Patrik Fotta 17. jún
Mestská časť Dargovských hrdinov bude revitalizovať priestor pred gréckokatolíckym kostolom.

Letné práce a investície sa už rozbehli.


a 1 ďalší 10 h
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Jaroslav Haščák.

Previedol svoj podiel v Pente. Súvisí to so stíhaním?


17. jún
Tréner Štefan Tarkovič.

Slováci stále môžu postúpiť.


Juraj Berzedi 19 h
Mária Vargová a Andrej Poracký

Ak sa staráme o obeť, musíme sa starať aj o páchateľa.


18. jún
Podcast Svet medzi riadkami

Sever a juh sú výmysel, vesmír nepozná svetové strany.


Stanka Luppová 17. jún

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop