za domácu trať. Pre italský tím je úspech v týchto pretekoch otázkou cti a tak sa každý rok nesmierne poctivo na tieto preteky pripravujú. Dokonca aj vlani, keď model F2005 bol doslova katastrofálny (dôsledok odchodu niekoľkých kľúčových ľudí z oddelenia aerodynamiky a v neposlednom rade aj vďaka problémom pneumatík Bridgestone), sa tím dokázal vybičovať a Michael Schumacher v Imole zviedol nádherný súboj o víťazstvo s Fernandom Alonsom.
Tento rok je model 248 F1 o poznanie konkurencieschopnejší a vracia červenému tímu ambície na konfrontáciu s najlepším tímom, ktorým je v súčasnosti bezpochyby znova tím Renault. "Začiatok európskej časti tohtoročného šampionátu by mohol byť totožný so začiatkom našej cesty za tohtoročným titulom," nechal sa počuť Schumacher v interview, ktoré priniesla oficiálna stránka tímu Ferrari. "Naše testy pokračovali podľa plánov a to je vždy dobrým znamením v tomto športe." Pokračoval Nemec a myslel na testy, ktoré tím absolvoval po austrálskej veľkej cene. Tie začali už dva dni po Melbourne, teda v utorok 4. apríla na okruhu vo Vallelunga na predmestí Ríma. Sedemnásobný majster sveta sa mal pôvodne zúčastniť až testov v Barcelone o týždeň neskôr, no už v stredu (5. apríla) sa objavil vo svojom monoposte na trati vo Vallelunga a naplno sa zapojil do práce na príprave nových komponentov pre Imolu ako aj do práce na predĺžení životnosti motora V8. Celkom v ten deň Nemec najazdil 127 a na ďalší deň ešte pridal 101 kôl s časmi o jednu, respektíve dve sekundy rýchlejšími ako jeho tímový kolega Luca Badoer (ten však jazdil na monoposte F2004, ktorý sa koncepciou veľmi podobá novému modelu 248 F1).
No zatiaľ čo neďaleko Ríma testovali iba tímy Ferrari, Honda a Williams, tak na katalánskych testoch pri Barcelone (11. - 14. apríla) jazdila už plná konkurencia vrátane Renaultu, McLarenu, RedBullu, BMW, STR, Toyoty, Hondy, Ferrari, Williamsu a tiež Super Aguri (chýbal iba tím Midland, ktorý testoval na britskom Silverstone). No ani v za týchto okolností sa tím Ferrari nestratil a jazdil časy tesne za najlepšími (aj keď testovacie časy nemôžeme zvyčajne brať ako relevantné). Michael Schumacher a Felipe Massa vystriedali Marca Geného a Lucu Badoera vo štvrtok a v piatok. Nemec pracoval najprv na hľadaní najlepšieho nastavenia vozidla a vývoji nových komponentov pre nadchádzajúce preteky a v piatok sa potom pridal k práci na vývoji pneumatík, ktorú dovtedy robil Massa. A pretože nás v tomto článku zaujíma hlavne Schumacher, tak si povedzme, že Nemec odjazdil vo štvrtok 94 kôl a tretí najrýchlejší čas za Trullim a Alonsom (zaostal asi o 0,2 sek.) a v piatok 14.apríla potom odkrúžil na trati ešte 78 kôl s piatym najrýchlejším časom, keď absolútne najlepší čas celého týždňa v ten deň zajazdil Heikki Kovalainen na renaulte 1:13,926. Zdá sa teda, že Ferrari je na súboj v Imole pripravené a posledné skúšobné jazdy na všetkých monopostoch pre GP San Marína absolvoval ešte predvčerom (v utorok) Luca Badoer na domácom okruhu vo Fiorano.
Nuž a zatiaľ, čo sa v Maranelle všetko balilo a sťahovalo do paddocku v Imole, tak médiá nezaháľali a vyniesli na svetlo sveta zaručené informácie podľa ktorých Michael Schumacher už podpísal zmluvu s tímom Ferrari na ďalšie dve sezóny 2007, 2008 s klauzulou, ktorá mu umožňuje za určitých okolností odstúpiť od zmluvy po sezóne 2007! Túto správu, ako aj oznámenie, že zmluvu s tímom Ferrari podpísal už (vraj pred dvoma mesiacmi) aj Kimi Räikkonen má vraj Ferrari oznámiť práve v Imole! Z našej pozície je ťažké posúdiť do akej mieri sa tieto správy zakladajú na pravde (podľa vnútorného zdroja z tímu Ferrari sa vraj o tom otvorene debatuje v tíme ako o fakte a zdroj sa udivuje nad tým, prečo sa to nezverejní oficiálne) a tak bude najrozumnejšie počkať si na oficiálne stanoviská. Rozhodne tu niečo nesedí, pretože v hre je stále aj Valentino Rossi, ktorý sa nedávno vyjadril, že svoje rozhodnutie o prestupe či neprestupe do F1 zverejní na prelome júna a júla. Čas síce sedí s ohlasovaným oznámením Schumachera, no stále je tu zostáva Fín. Rossi sa totiž kedysi vyjadril, že k Ferrari príde iba ak jeho partnerom bude Schumacher. Nemcovi je to však jedno kto bude jeho tímovým kolegom a zatiaľ všetky dotieravé otázky odbíja monotónnymi odpoveďami: "Potrebujem čas všetko si poriadne premyslieť. Potom vám to oznámim." Kimi zasa poctivo mlčí a nám tak nezostáva nič iné, iba si na rozlúštenie počkať. Dôjde k tomu už v Imole?
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.