až na tohtoročnom ženevskom autosalóne, na ktorom mala firma Gumpert po prvý raz svoj stánok. Firma Gumpert vlastne ani nie je skutočnou automobilkou, ale len ako to vyplýva z jej plného názvu Gumpert Sportwagenmanufaktur manufaktúrou na výrobu športových vozidiel. Spomenutá firma niesla pôvodne označenie GMG a až v januári 2005 dostala terajší názov, a to podľa Rolanda Gumperta, ktorý je jej riaditeľom. Gumpert nie je v svete automobilového športu neznámou osobou, pretože v 80. rokoch minulého storočia bol šéfom športového oddelenia automobilky Audi a pod jeho vedením získali jazdci Audi 25 víťazstiev v pretekoch svetového majstrovstva rely a štyri tituly majstrov sveta.
Manufaktúra Gumpert predstavila v Ženeve superšportové auto Apollo, ktorého vývoj sa začal už pred tromi rokmi, ale poriadne sa rozbehol až s príchodom Rolanda Gumperta do firmy GMG. Na vývoji prototypu pracoval aj Uwe Beck, ďalší bývalý pracovník firmy Audi a odborník na jazdnú dynamiku a počítačovú simuláciu. Do vývojových prác boli zapojení aj pracovníci technickej univerzity v Mníchove a odbornej vysokej školy v Ingolstadte. Na základe výsledkov vývojových prác bol najprv postavený model v mierke 1:1 a potom dva predsériové vozidlá Apollo. V Ženeve bola už predstavená definitívna verzia vozidla Apollo. Do konca tohto roka by 30 pracovníkov firmy Gumpert malo zhotoviť prvých 30 vozidiel Apollo.
Superšportové auto Apollo sa vyznačuje esteticky pôsobiacou karosériou, ktorá má vynikajúce aerodynamické vlastnosti, zaručujúce vysokú maximálnu rýchlosť a precíznu ovládateľnosť vozidla pri všetkých rýchlostiach. Apollo je dvojmiestne vozidlo s motorom uprostred (pred zadnou nápravou), ktorého nosná časť je zhotovená z uhlíkových kompozitov. Navyše je vozidlo vystrojené ochranným rámom z chrómmolybdénovej ocele. Podvozok má rázvor 2 700 mm, pričom predné i zadné klesá sú zavesené na dvojitých priečnych ramenách. Tlmiče majú prestaviteľnú tuhosť. Brzdový systém je vystrojený kotúčmi priemeru 380 mm a šesťpiestikovými strmeňmi. Vozidlo je dlhé 4 460 mm, široké 1 998 mm a vysoké len 1 105 mm. Na hliníkových ráfikoch priemeru 19 palcov sú namontované pneumatiky 255/35 ZR19 (vpredu) resp. 345/35 ZR19 (vzadu). Palivová nádrž má objem 120 litrov. Na pohon vozidla slúži 4,2-litrový vidlicový osemvalec, prepĺňaný dvomi turbodúchadlami. Motor má päť ventilov na valec a dva vačkové hriadele v každej hlave. Maximálny výkon motora je 478 kW pri 6 000 ot/min, čo znamená, že merný výkon motora je 114,8 kW na jeden liter zdvihového objemu. Najvyšší krútiaci moment motora je 850 Nm pri 4 500 ot/min. Motor možno vytáčať až na 7 500 ot/min. Apollo zrýchli z 0 na 100 km/h za rovné tri sekundy, na rýchlosť 200 km/h za 8,9 sekundy. Maximálna rýchlosť vozidla je 360 km/h. Jedným z cieľov firmy Gumpert je úspech v automobilovom pretekárskom športe. Preto sa usiluje firma homologizovať vozidlo Apollo pre rôzne pretekárske seriály. Na želanie môže byť Apollo postavené ako pretekárske vozidlo podľa predpisov FIA pre seriál GT, prípadne podľa predpisov ACO.
Základná cena cestnej verzie superšportového vozidla Gumpert Apollo je 198 000 eur (bez dane).
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.