predstaviteľka princeznej Xénie, vedkyne Káti z Návštěvníkov či spievajúci idol tisícok detí chystá na zajtrajšiu oslavu tohto jubilea. Nedávno si jej manželské a zdravotné trampoty všímali bulvárne médiá.
Dagmar Patrasová, narodená 27. apríla 1956 v rodine docenta AMU a speváčky filharmonického zboru, mala vzťah k hudbe odmalička. Na rozdiel od starších súrodencov Věry a Vladimíra sa jej aj plne venovala. Chodila na klavír, navštevovala Kühnov detský zbor, robila k tomu gymnastiku a skoro sa mihla i v televízii. Na konzervatóriu študovala herectvo. "A otec povedal: v žiadnom prípade! On bol tá stará škola, ktorá si myslí, čo herečka, to ľahká deva. Ja som mu ale vysvetľovala, že to predsa záleží len na mne, a nie na povolaní," spomínala v roku 1997 niekdajšia členka Semaforu.
Práve v legendárnom divadle pod Jiřím Suchým debutovala a nejeden divák hltal očami jej vystúpenie v Kytici, Smutku bláznivých panen alebo Kdyby tisíc klarinetů. V rozhlase hrala v kabaretoch Červená sedma Ondřeja Suchého, ktorý sa postupne stal jej dvorným textárom. Pri tom všetkom pestovala svoje hlasivky. "Viem, že nemám žiadny výnimočný hlas, ale veľmi rada si spievam," povedala žena, ktorá nedávno dobyla dospelé diskotéky ako Toxic Babe.
V roku 1973 okúsila strieborné plátno v komédii Tridsať panien a Pythagoras. Jej živelnosť a ženský pôvab prežiaril strnulú dobu, takže sa jej nahé scény v Návštevníkoch, Vrchní prchni! či Smrti stopárok stali pojmom. "V roku 1987 sme riešili ponuku ako hrom, natáčanie miliónového hollywoodskeho seriálu. Keď ale bola na stole zmluva a ja som mala v ruke zlaté pero od Cartiera, musela som po nehoráznosti manažára Filiberta de Simoniho okamžite vycúvať. Ten slizký človek po mne chcel pravidelné erotické služby v pražskom hoteli Hilton," povedala časopisu Jackie.
Tažobu svojej príťažlivosti aspoň nepociťovala v rozprávkach pre deti, ktoré si ju pamätajú ako zlú sestru Arabely, Kolobežku prvú nebo onú princeznú, ktorá ráčkovala. Od osemdesiatych let sa aj vďaka bývalému priateľovi Michaelovi Kocábovi presadila spevom. Jej muža, elitného klarinetistu Slováčka, neskôr napadlo vydať "Dáde" platňu popevkov pre ratolesti. Prvého albumu Pasu, pasu písničky sa predalo 350 000 kusov.
Účinkovaním v Štúdiu kamarát, Baby štúdiu, Kuřátkách alebo Kúzelnej škôlke sa z ženy vampa stal idol tých najmenších. Jej kritikom však prekáža údajná gýčovitosť a naviazaná komercia, ktorá z detí ťahá peniaze zle artikulujúcimi vtákmi, cover verziami cudzích hitov a videokazetami i magazínom Dáda posilňujúcimi jej kult. "Patrasová má detské programy založené na vonkajších efektoch, nie je tvorivá a využíva toho, že dievčatká budú chcieť vyzerať rovnako umakartovo ako ona," písali Britské listy s nadpisom "Dáda není dada".
Patrasová, ktorá vychováva dospelého syna Felixa (študenta AMU) a vymodlenú Aničku Juliu (druhé meno získala po najslávnejšej dážďovke ČR), na túto kritiku odpovedala trestným oznámením. I v päťdesiatke je činorodá, chystá ďalšie CD a DVD i scenár zájazdového programu pre deti. "Je ťažké to všetko skĺbiť. Málo spím, ale zvykla som si. Ivan Mládek o mne hovorí, že som žena -bager," vtipkovala.
Autor: mm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.