súbojom dvoch generácií šampiónov. Súbojom dvoch gigantov tohto športu: Michaela Schumachera a Fernanda Alonsa.
Podľa očakávania sa domáci tím Ferrari na tieto preteky pripravil skutočne brilantne a všetkým ukázal, že nie tím McLaren (a už vôbec nie Honda), ale práve vzpínajúci sa koník z Maranella je najvážnejším súperom francúzskeho kosoštvorca. "Pre preteky v Imole sme pripravili niekoľko malých, ale dôležitých zmien v oblasti aerodynamiky, ktoré nám pomôžu zvýšiť rýchlosť," vravel ešte pred trénigom Michael Schumacher a Ross Brawn spokojne konštatoval, že problémy s piestami sú preč a teraz môže nový motor ukázať naplno svoj potenciál. Suma-sumárum to na trati malo znamenať takmer necelú sekundu na kolo! Ak by to vravel iný tím, tak by sme mohli pochybovať, ale Ferrari vie ako sa bojuje o víťazstvo a už úvodné tréningy, a neskôr aj kvalifikácia, dokázali, že ferrari našlo znova svoju tvár z úvodných rokov tohto desaťročia.
Pred štartom sa špekulovalo čo tieto postavenia môžu znamenať a hlavne Angličania snívali (snívajú už 104 GP) o prípadnom víťazstve Jensona Buttona. "Myslím, že Michael pôjde na tri zastávky a to by pri správnej stratégii mohlo Jensonovi nahrávať," vravel na mikrofón Martina Brundla tesne pred štartom i Bernie Ecclestone. To čo nasledovalo však ukázalo, že "Angláni" môžu snívať pokojne ďalej, no realita sa dnes odohráva medzi Renaultom a Ferrari. Podľa očakávania teda hneď po štarte Schumacher doslova vystrelil a okamžite mal malý náskok na druhého Buttona. Druhá honda s Barrichellom sa naviac na rošte "zasekla" a preskočili ju Massa i Alonso a Rubens mohol byť rád, že udržal aspoň piate miesto. Neskôr sa ukázalo, že mal o dosť ľahšie vozidlo, pretože na PIT išiel už v 14. kole. Prvým dramatickým momentom bola kolízia Japonca Ideho s Albersom po ktorej Holanďan vytočil niekoľko kotrmelcov a na trať muselo bezpečnostné vozidlo. To sa stalo v zákrute Villeneuve a treba dodať, že našťastie sa nikomu nič nestalo. "Bola to normálna jazdecká nehoda," vravel po vychladnutí hláv Albers. "Chápem Yujiho, že sa snažil dostať dopredu, lebo pre tím ako je Super Aguri je to jediná príležitosť ako sa dostať pred nás. Po tom už na nás strácajú každým kolo asi dve sekundy." Tesne po havárii však taký zmierlivý Christian Albers nebol, no to z neho vravel adrenalín a bolo pekné, že sa nakoniec nováčika z Japonska, nad ktorým visí damoklov meč, zastal.
"Počas druhého stintu sa mi začali drobiť pneumatiky a nemohol som jazdiť naplno," priznal Schumacher a na trati sa začala odvíjať napínavá dráma. Úradujúci majster sveta a momentálny "dominátor" šampionátu sa míľovými krokmi blížil k legende na ferrari. V závere štvrtej desiatky kôl bol Španiel doslova nalepený na Nemca, no ten sa profesionálne nenechal vyprovokovať. "Kontroloval som Fernandovu stopu v spätných zrkadlách," vysvetľoval skúsený pilot Ferrari. Všetkým bolo jasné, že teraz je Alonso rýchlejší, no tiež aj to, že na trati v Imole sa predbiehať nedá a rozhodnúť môže iba jazdecká chyba, alebo zastávka v depe. Otázka teda znela: Urobí Schumacher pod tlakom chybu, alebo vymyslí niečo tím Renault? No a za tejto situácie by sa dalo čakať, že Francúzi zostanú na trati dlhšie a využijú svoju rýchlosť v čase keď Nemec pôjde do depa. Opak sa však stal skutočnosťou. "Nemali sme dosť paliva, aby sme čakali a nebolo isté či by sa nám to podarilo," vyargumentoval to Pat Symonds, technický riaditeľ Renaultu, a pokračoval: "Skúsili sme byť kreatívny. To bola naša šanca." Alonso roloval do depa v 41. kola a Schumacher o kolo neskôr. Nemec však predtým nečakane v kole v ktorom mieril do depa vyžmýkal z auta čo sa dalo a zajazdil asi o 1,5 sekundy rýchlejšie kolo ako zvyčajne. Odmenou mu bolo to, že z boxov vyšiel na trať tesne pred Alonsom a udržal si svoju pozíciu. Na prvom mieste sa však v tej dobe chvíľu ocitol Montoya, ktorý sa tam však dlho neohrial, pretože o kolo neskôr šiel tiež na PIT STOP. Do čela sa tak vrátila dvojica Schumacher a Alonso a dráma mohla pokračovať. Mimochodom, vznikla presne zrkadlovo opačná situácia ako pred rokom, keď sa v Imole odohral na vlas rovnaký súboj, iba v opačnom garde. Vtedy Alonso neurobil chybu a udržal za sebou Schumachera. Podarí sa teda Nemcovi revanš? S druhou výmenou pneumatík sa však jeho ferrari vrátila priľnavosť i rýchlosť a bez väčších problémov potom dokázal udržať mladého šampióna na dištanc. Naviac Alonso v závere urobil dve malé jazdecké chyby (v 48. kole v Rivazza a v 59. kole vo Variante Alta) a stratil asi dve sekundy. "Chytil som obrubník a trochu som uletel," netajil Alonso. Už na trati mu však bolo jasné, že na Ferrari dnes nemá a tak sa v závere nesnažil neriskovať a dojazdil na druhom mieste.
Výsledky 26. GP San Marína: 1. M. Schumacher (GER) ferrari 1:31:06,486 (202,322), 2. Alonso (ESP) renault + 2,096, 3. Montoya (COL) mclaren + 15,868, 4. Massa (BRA) ferrari + 17,096, 5. Raikkonen (FIN) mclaren + 17,524, 6. Webber (AUS) williams + 37,739, 7. Button (GBR) honda + 39,635, 8. Fisichella (ITA) renault + 40,200. (PP: Schumacher Ferrari 1:22,795, NK: Alonso Renault 1:24,569 (221,098) v 23. kole, Viedli: 1. - 20. kolo MiSchumacher, 21.-25.k. Alonso, 26. - 41. k. M. Schumacher, 42. k. Montoya, 43. - 62. k. M. Schumacher.)
Stav po štyroch pretekoch: 1. Alonso 36 b., 2. MiSchumacher 21, 3. Raikkonen 18, 4. Fisichella a Montoya 15, 6. Button 13, 7. Massa 9, 8. R. Schumacher 7, 9. Webber 6, 10. Heidfeld a Villeneuve po 5, 12. Rosberg a Barrichello po 2, 14. Klien a Coulthard 1 bod.
Pohár konštruktérov: 1. Renault 51 b., 2. Ferrari 33, 3. McLaren 30, 4. Honda 15, 5. BMW 10, 6. Williams 8, 7. Toyota 7, 8. RedBull 2 body.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.