pohon sú k dispozícii dva motory. Prvým z nich je 1,4-litrový motor TSI, ktorý je svetovou novinkou. Ide o motor s priamym vstrekovaním benzínu, ktorý je prepĺňaný kombináciou mechanického kompresoru a turbodúchadla. Pri nízkych otáčkach sa o prívod dostatočného množstva vzduchu do motora stará mechanický kompresor, pri vyšších otáčkach je prepĺňanie vecou turbokompresora, pričom kompresor sa pomocou magnetickej spojky vyradí z činnosti. Motor má maximálny výkon 125 kW, čo je toľko ako má 2,3-litrový päťvalec, pričom spotreba je o 20 % nižšia. Celková priemerná normovaná spotreba motora TSI je 7,2 l/100 km. Druhý motor, ktorý sa montuje do Golfa GT, je dvojlitrový turbodieselový motor, vystrojený štyrmi ventilmi na valec a novovyvinutým piezoelektrickým vstrekovacím systémom. Aj tento motor má výkon 125 kW. S dvojlitrovým vznetovým motorom dosahuje Golf GT maximálnu rýchlosť 220 km/h, pričom celková priemerná spotreba je 5,9 l/100 km. Golf GT sa od ostatných verzií Golfa odlišuje aj navonok. Vozidlo má typickú prednú masku tvaru V a je vystrojené 17-palcovými ráfikmi z ľahkých zliatin a dvojitou koncovkou výfuku. Športový vzhľad interiéru dotvárajú čierne dekoračné prvky, trojramenný kožený volant a športové sedadlá. Na želanie môže byť Golf GT vystrojený inovatívnou prevodovkou DSG s dvomi spojkami.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.