argentínsku rely. Určite aj pre tieto prívlastky je táto súťaž inventárom kalendára majstrovstiev sveta. Tento rok sa tu jazdil už dvadsiaty šiesty majstrák a svojim priebehom rozhodne nesklamal ani tentokrát. Po dvoch asfaltových súťažiach v Katalánsku a na Korzike sa šampionát vrátil na šotolinu, kde sa síce znova očakával súboj medzi Loebom a Grönholmom, no spestriť ho konečne mal aj Solberg na "antiasfaltovom" subaru.
Usporiadatelia im pre tento súboj pripravili 22.rýchlostných skúšok o celkovej dĺžke niečo málo cez 350 kilometrov (spolu s prejazdami 1475 km).
Začínalo sa už vo štvrtok večer dvojkilometrovým super-špeciálom, ktorý si posádky odjazdili hneď dvakrát. V tom prvom bol najrýchlejší Petter Solberg pred Grönholmom a Loebom a Nór sa tak aspoň na chvíľu ujal vedenia. Druhý špeciál vyhrali obidva fordy v poradí Grönholm Hirvonen a do piatkovej prvej etapy nastupoval ako prvý Grönholm pred Solbergom a Loebom. Fín na Focuse začal ozaj zostra a hoci najlepší čas zajazdil iba na šiestej erzete, tak zásluhou svojej vyrovnanosti stále viedol. Potom však najprv na sedmičke trafil kameň (a poškodil riadenie) a počas ôsmej meranej skúšky mu odrazu zhasol motor. Zmätená posádka sa ho márne pokúšala naštartovať, a keď sa jej to nakoniec podarilo, tak zostal zablokovaný diferenciál a auto sa z miesta už neodlepilo. To znamenalo nabalenie pätnásť minútovej penalizácie, ak chcel Marcus Grönholm pokračovať na druhý deň, a prakticky vyradenie z hry o víťazstvo (neskôr sa ukázalo, že aj z hry o body). Od tohoto momentu sa potom chladnokrvne chopil vedenia Sebastien Loeb, ktorý ho postupne ešte začal upevňovať a až do cieľa už pred seba nikoho nepustil. Druhý v cieli, Petter Solberg, celkom rýchlo pochopil, že na unikajúceho Francúza a jeho citroën nestačí a tak sa sústredil aspoň na udržanie druhého miesta a cenných bodov. Grönholm nakoniec dokončil na desiatom mieste a bol rád, že získal aspoň chudobný bod do súťaže značiek. Mimochodom druhý továrenský Focus skončil ešte horšie, pretože Mikkovi Hirvonenovi vypovedal motor na prejazde medzi ôsmou a deviatou rýchlostnou skúškou prvej etapy a do etapy druhej už nenastúpil. Vedľa Solberga bodoval tentoraz pre Subaru aj Chris Atkinson, ktorý nakoniec skončil šiesty. Pred ním, na piatom mieste, nesklamala ani rodiaca sa nová hviezda Daniela Sorda. Španiel ukázal aj na tejto trati, že vie urobiť výsledok a medzi neho a elitu sa dostali iba dva peugeoty 307 v rukách talentovaního súkromníka Gigi Galliho a skúseného Manfreda Stohla. Myslím, že hlavne výsledok mladého Galliho by sme si mali pamätať. Mimochodom pre našich fanúšikov rely športu dobre známy Poliak Lezsek Kuzaj, ktorý pred časom jazdil aj slovenský šampionát, skončil celkovo na šestnástom mieste, ktoré však v produkčných vozidlách znamenalo miesto druhé a pretože Lezsek zbieral body už aj v Mexiku (štvrtý), tak sa celkovo v skupine "N" posunul na priebežné druhé miesto.
Vráťme sa však ku špičke. Pre úradujúceho majstra sveta, Sebastiena Loeba, bolo toto víťazstvo v poradí už 24-tým a to znamená, že za priblížil už na dostrel dvoch víťazstiev k legendárnemu Carlosovi Sainzovi, ktorý tróni na čele historických tabuliek. Mimochodom svoju rekordnú dvadsiatu šiestu svetovú rely vyhral nezabudnuteľný El Matadore práve pred dvoma rokmi tu, v Argentíne. Nuž a vtedy asi málokto predpokladal, že jeho rekordný zápis sa bude otriasať už tak skoro. Francúzsku pilot má totiž do konca sezóny ešte desať pokusov a je iba málo pravdepodobné (pri jeho súčasnej forme a stave šampionátu), že by na tento rekord nezaútočil. Ešte predtým nás však čaká italská rely na Sardínii, ktorá je na programe v priebehu tretieho májového víkendu (18.-21.máj) .
Ľuboš Kašický
Výsledky 26. argentínska rely: 1. Loeb/Elena (Citroën Xsara) 4:06:51,3, 2. P. Solberg - Mills (Subaru Impreza) + 44,6, 3. Galli/Bernacchini (Peugeot 307) + 3:24,3, 4. Stohl/Minor (Peugeot 307) + 3:40,0, 5. Sordo/Marti (Citroen Xsara) + 5'40,2", 6. Atkinson/MacNeall (Subaru Impreza) + 5:43,8, 7. H. Solberg/Menkerud (Peugeot 307) + 9:328,7, 8. Wilson - Orr (Ford Focus) + 10:34,6. (Viedli: RS 1 P. Solberg, RS 2 Grönholm, RS 3-4 P. Solberg, RS 5-7 Grönholm, RS 8-22 Loeb., Víťazi RS: Loeb RS 4, 5 a 14, Grönholm RS 2, 6, 11, 12, 15, 18 a 21, P. Solberg RS 1, 3, 9, 16, 17 a 20, Stohl RS 10, Wilson RS 22, Pons RS 13.)
Priebežné poradie MS po šiestich súťažiach: 1. Loeb 56 bodov, 2. Grönholm 35, 3. Sordo 24, 4. Stohl a P. Solberg po 18, 6. Galli 11, 7. Bengue 9, 8. Atkinson 8, 9. Hirvonen a h. Solberg po 7, 11. Gardemeister, Sarrazin a Carlsson po 6, 14. Pons 5, 15. Radstrom a Kopecký po 4, 17. Katajamaki, Duval a Mac Hale po 3, 20. Wilson 1. Pohár konštruktérov: 1. Kronos Citroën 69, 2. BP Ford 57, 3. Subaru 51, 4. OMV Peugeot 31, 5. Stobart Ford 15, 6. Red Bull Škoda 11 bodov.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.