Korzár logo Korzár

Loeb už na dostrel Sainzovmu rekordu

Nádherná romantická krajina, vášniví diváci lemujúci celú trať, nepredvídateľné brody a srdcové skoky. Nuž tak akosi by sme mohli jednou vetou zhrnúť

argentínsku rely. Určite aj pre tieto prívlastky je táto súťaž inventárom kalendára majstrovstiev sveta. Tento rok sa tu jazdil už dvadsiaty šiesty majstrák a svojim priebehom rozhodne nesklamal ani tentokrát. Po dvoch asfaltových súťažiach v Katalánsku a na Korzike sa šampionát vrátil na šotolinu, kde sa síce znova očakával súboj medzi Loebom a Grönholmom, no spestriť ho konečne mal aj Solberg na "antiasfaltovom" subaru.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Usporiadatelia im pre tento súboj pripravili 22.rýchlostných skúšok o celkovej dĺžke niečo málo cez 350 kilometrov (spolu s prejazdami 1475 km).

SkryťVypnúť reklamu

Začínalo sa už vo štvrtok večer dvojkilometrovým super-špeciálom, ktorý si posádky odjazdili hneď dvakrát. V tom prvom bol najrýchlejší Petter Solberg pred Grönholmom a Loebom a Nór sa tak aspoň na chvíľu ujal vedenia. Druhý špeciál vyhrali obidva fordy v poradí Grönholm Hirvonen a do piatkovej prvej etapy nastupoval ako prvý Grönholm pred Solbergom a Loebom. Fín na Focuse začal ozaj zostra a hoci najlepší čas zajazdil iba na šiestej erzete, tak zásluhou svojej vyrovnanosti stále viedol. Potom však najprv na sedmičke trafil kameň (a poškodil riadenie) a počas ôsmej meranej skúšky mu odrazu zhasol motor. Zmätená posádka sa ho márne pokúšala naštartovať, a keď sa jej to nakoniec podarilo, tak zostal zablokovaný diferenciál a auto sa z miesta už neodlepilo. To znamenalo nabalenie pätnásť minútovej penalizácie, ak chcel Marcus Grönholm pokračovať na druhý deň, a prakticky vyradenie z hry o víťazstvo (neskôr sa ukázalo, že aj z hry o body). Od tohoto momentu sa potom chladnokrvne chopil vedenia Sebastien Loeb, ktorý ho postupne ešte začal upevňovať a až do cieľa už pred seba nikoho nepustil. Druhý v cieli, Petter Solberg, celkom rýchlo pochopil, že na unikajúceho Francúza a jeho citroën nestačí a tak sa sústredil aspoň na udržanie druhého miesta a cenných bodov. Grönholm nakoniec dokončil na desiatom mieste a bol rád, že získal aspoň chudobný bod do súťaže značiek. Mimochodom druhý továrenský Focus skončil ešte horšie, pretože Mikkovi Hirvonenovi vypovedal motor na prejazde medzi ôsmou a deviatou rýchlostnou skúškou prvej etapy a do etapy druhej už nenastúpil. Vedľa Solberga bodoval tentoraz pre Subaru aj Chris Atkinson, ktorý nakoniec skončil šiesty. Pred ním, na piatom mieste, nesklamala ani rodiaca sa nová hviezda Daniela Sorda. Španiel ukázal aj na tejto trati, že vie urobiť výsledok a medzi neho a elitu sa dostali iba dva peugeoty 307 v rukách talentovaního súkromníka Gigi Galliho a skúseného Manfreda Stohla. Myslím, že hlavne výsledok mladého Galliho by sme si mali pamätať. Mimochodom pre našich fanúšikov rely športu dobre známy Poliak Lezsek Kuzaj, ktorý pred časom jazdil aj slovenský šampionát, skončil celkovo na šestnástom mieste, ktoré však v produkčných vozidlách znamenalo miesto druhé a pretože Lezsek zbieral body už aj v Mexiku (štvrtý), tak sa celkovo v skupine "N" posunul na priebežné druhé miesto.

SkryťVypnúť reklamu

Vráťme sa však ku špičke. Pre úradujúceho majstra sveta, Sebastiena Loeba, bolo toto víťazstvo v poradí už 24-tým a to znamená, že za priblížil už na dostrel dvoch víťazstiev k legendárnemu Carlosovi Sainzovi, ktorý tróni na čele historických tabuliek. Mimochodom svoju rekordnú dvadsiatu šiestu svetovú rely vyhral nezabudnuteľný El Matadore práve pred dvoma rokmi tu, v Argentíne. Nuž a vtedy asi málokto predpokladal, že jeho rekordný zápis sa bude otriasať už tak skoro. Francúzsku pilot má totiž do konca sezóny ešte desať pokusov a je iba málo pravdepodobné (pri jeho súčasnej forme a stave šampionátu), že by na tento rekord nezaútočil. Ešte predtým nás však čaká italská rely na Sardínii, ktorá je na programe v priebehu tretieho májového víkendu (18.-21.máj) .

SkryťVypnúť reklamu

Ľuboš Kašický

Výsledky 26. argentínska rely: 1. Loeb/Elena (Citroën Xsara) 4:06:51,3, 2. P. Solberg - Mills (Subaru Impreza) + 44,6, 3. Galli/Bernacchini (Peugeot 307) + 3:24,3, 4. Stohl/Minor (Peugeot 307) + 3:40,0, 5. Sordo/Marti (Citroen Xsara) + 5'40,2", 6. Atkinson/MacNeall (Subaru Impreza) + 5:43,8, 7. H. Solberg/Menkerud (Peugeot 307) + 9:328,7, 8. Wilson - Orr (Ford Focus) + 10:34,6. (Viedli: RS 1 P. Solberg, RS 2 Grönholm, RS 3-4 P. Solberg, RS 5-7 Grönholm, RS 8-22 Loeb., Víťazi RS: Loeb RS 4, 5 a 14, Grönholm RS 2, 6, 11, 12, 15, 18 a 21, P. Solberg RS 1, 3, 9, 16, 17 a 20, Stohl RS 10, Wilson RS 22, Pons RS 13.)

Priebežné poradie MS po šiestich súťažiach: 1. Loeb 56 bodov, 2. Grönholm 35, 3. Sordo 24, 4. Stohl a P. Solberg po 18, 6. Galli 11, 7. Bengue 9, 8. Atkinson 8, 9. Hirvonen a h. Solberg po 7, 11. Gardemeister, Sarrazin a Carlsson po 6, 14. Pons 5, 15. Radstrom a Kopecký po 4, 17. Katajamaki, Duval a Mac Hale po 3, 20. Wilson 1. Pohár konštruktérov: 1. Kronos Citroën 69, 2. BP Ford 57, 3. Subaru 51, 4. OMV Peugeot 31, 5. Stobart Ford 15, 6. Red Bull Škoda 11 bodov.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 379
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 575
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 237
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 863
  5. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 4 393
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 3 315
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 838
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 361
  1. Jozef Černek: Virtuálna batéria od ZSE: Skvelý nápad alebo len dobre zabalený blud?
  2. Anton Kovalčík: Pápež Pius XII. v druhej svetovej vojne. Rok 1944.
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka
  4. Jozef Drahovský: Balíky pre rôznych adresátov v jednom boxe som zatiaľ zažil len u Packety v Z-Boxe.
  5. Vladimír Krátky: Mára Š e f k o n v o č ( Maroš Šefčovič )
  6. Ján Gálik: Protestné zhromaždenie v Ružomberku 4.4.2025
  7. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola.
  8. Ján Karas: Keď sa moc odtrhne: Arogancia, ktorá prekonala infláciu
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 650
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 58 914
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 48 925
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 479
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 913
  6. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 20 729
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 521
  8. Matej Galo: Pán Fico, ste tak neschopný, alebo len žijete mimo reality? 13 901
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  4. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  5. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  6. Tupou Ceruzou: Medvede
  7. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  8. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Jozef Černek: Virtuálna batéria od ZSE: Skvelý nápad alebo len dobre zabalený blud?
  2. Anton Kovalčík: Pápež Pius XII. v druhej svetovej vojne. Rok 1944.
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka
  4. Jozef Drahovský: Balíky pre rôznych adresátov v jednom boxe som zatiaľ zažil len u Packety v Z-Boxe.
  5. Vladimír Krátky: Mára Š e f k o n v o č ( Maroš Šefčovič )
  6. Ján Gálik: Protestné zhromaždenie v Ružomberku 4.4.2025
  7. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola.
  8. Ján Karas: Keď sa moc odtrhne: Arogancia, ktorá prekonala infláciu
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 650
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 58 914
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 48 925
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 479
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 913
  6. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 20 729
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 521
  8. Matej Galo: Pán Fico, ste tak neschopný, alebo len žijete mimo reality? 13 901
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  4. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  5. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  6. Tupou Ceruzou: Medvede
  7. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  8. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu