pre bežný rozchod 1435 mm. Poháňal ich dieselový motor Renault 517G, 575 alebo Saurer BZDS s výkonom 250 až 265 kW s mechanickým prenosom výkonu. K 21,85 m dlhej skrini 33 ton ťažkého vozidla bolo možné zaradiť prívesný vozeň. Na zvláštnej, ale pritom veľmi peknej vozňovej skrini vynikala riadiaca kabína umiestnená nad strechou. Okrem toho, že strojvodca týmto získal voľný výhľad na trať z obidvoch strán, cestovanie bolo atraktívnejším pre cestujúcich. Vozeň mal nižšiu a vyššiu podlahu, kvôli čomu sa museli neobvyklo prispôsobiť dvere osadené v dvoch úrovniach. Dieselmotorové vozne Picasso dokázali bez problémov uháňať najvyššou rýchlosťou 120 km/h. Premávali od počiatku päťdesiatych do konca osemdesiatych rokov zväčša na vedľajších tratiach a takmer po celom Francúzsku. Jedinečne neobvyklou konštrukciou sú vítanou a vzácnou atrakciou na každej akcii, ktorej sú súčasťou.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.