Korzár logo Korzár

O reklamu v televízii sa strany zatiaľ netrhajú

Bratislava - Televízie zverejnili ceny, za ktoré odvysielajú šoty s politickou reklamou. Politické strany sa o ňu však zatiaľ netrhajú - ešte ani

jedna z nich si záväzne reklamu v televízii neobjednala. Niektoré kritizujú vysokú cenu reklamy v STV, tá zasa nízku cenu reklamy v Markíze.

V Slovenskej televízii, ktorá šoty podľa zákona musí vysielať, čakalo nižšie sumy KDH, proti komerčným cenám v STV - ale i v Slovenskom rozhlase - je aj Misia 21.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kancelária licenčnej rady zatiaľ stanovisko k cenám nedá, zákon o tom totiž nehovorí. Hovoriť by o nich mala dnes a konzultovať ich bude aj s ministerstvom vnútra. Člen Rady STV Ladislav Straka hovorí, že STV by mala politickú reklamu vysielať zadarmo, hoci v zákone sa píše, že náklady má platiť strana.

SkryťVypnúť reklamu

STV a JOJ sa rozhodli predávať reklamu za ceny, ktoré sú podobné bežným komerčným cenám a závisia od lukratívnosti vysielacieho času a sledovanosti. V STV to je od 30- do 200-tisíc korún, v JOJ od 20- do 100-tisíc bez DPH za 30-sekundový šot.

Markíza bude predávať reklamu za jednotnú cenu 80-tisíc korún, čo je podľa nej o polovicu menej, ako jej obvyklá cena za reklamu. "Týmto chce Markíza jasne deklarovať, že voľby nie sú pre ňu výlučne komerčnou záležitosťou, ale ako najsilnejšie médium na Slovensku ich chápe predovšetkým ako službu občanom," napísala hovorkyňa televízie Ivana Semjanová. Ak by strana chcela reklamu v deň volieb, musela by do nej však investovať 5,7 milióna.

Všetky tri televízie deklarujú, že si splnia povinnosť a šoty strán rovnomerne rozdelia, aby žiadna nedostala výhodnejší vysielací čas. V STV a JOJ si politická strana môže vybrať sama vysielací blok, v ktorom chce, aby jej reklamu odvysielali.

SkryťVypnúť reklamu

V Markíze poradie určuje televízia. Politická strana si môže kúpiť najviac 60 šotov. "My im tie časy v reklamných blokoch pridelíme podľa stanoveného poradia," povedal riaditeľ centra reklamy v Markíze Martin Hauptvogel.

Predtým, ako určili ich ceny, sa stretli generálny riaditeľ Markízy Václav Mika so šéfom STV Richardom Rybníčkom. „Dohoda bola taká, že sa nastaví obvyklá komerčná cena, ako vyplýva zo sledovanosti jednotlivých časov, a z pozície tej-ktorej televízie na trhu," povedal Branislav Zahradník z vedenia STV.

Rozhodnutie Markízy ho preto prekvapilo, hovorí, že jej model je neštandardný a neobvyklý a podozrieva ju z dumpingových cien. „Ak by sa potvrdilo, že ponúkajú reklamu za nezvyčajne nízku cenu, považujeme to zo strany Markízy za vytváranie si predpolia u politických strán pre budúci legislatívny návrh na zrušenie reklamy v STV," povedal.

SkryťVypnúť reklamu

Cenu reklamy v STV zasa Zahradník považuje za primeranú a nevidí dôvod, aby bola nižšia. „Ide o obvyklú cenu, bez prirážok, podľa sledovanosti jednotlivých blokov, ktorá vychádza z reálnej hodnoty reklamy," povedal.

Strany o predvolebnej reklame v televízii

LÍVIA SOLYMOS (SMK) - "V súkromných televíziách určite nebudeme mať inzerciu, pretože je to pre nás dosť drahé. Keď, tak len v STV, a aj z tých ponúknutých možností si vyberieme len niektoré, ktoré spadajú do našej stratégie a našich finančných možností."

MILAN URBÁNI (HZDS) - "Nemienime investovať nejaké nehorázne sumy. Keby ponúkli lacnejšiu reklamu, možno by zarobili viac."

MARTIN MAŤKO (SDKÚ) - "Zatiaľ sme sa nerozhodli, či budeme mať televízne šoty." Ceny nekomentoval.

VLADIMÍR CHLÍPALA (SF) - "Zatiaľ sme sa nerozhodli, nechceli sme selektovať žiadnu televíziu, no rozhodneme sa podľa podmienok."

MAREK MAĎARIČ (Smer) - "V tejto chvíli sme sa ešte definitívne nerozhodli. Pomerne vysoké ceny za televízne šoty v kombinácii s nízkou sledovanosťou, akú mali šoty v minulosti, nás vedú k tomu, že sa rozhodujeme, či si šoty objednáme."

PAVOL ABRHAN (KDH) - "Zatiaľ sme sa nerozhodli, či vôbec budeme mať záujem. Pre nás je dôležitá cena aj vysielací čas. Zatiaľ sme uzavreli, že si nebudeme uplatňovať požiadavku na vysielanie šotov na STV. Ostali nám otvorené Markíza, JOJ a TA3. No viem, že určite neinvestujeme do Markízy 5 miliónov, len aby sme tam mali šot v posledný deň."

Autor: mk

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  5. Kam smerujú peniaze bohatých?
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 130
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 726
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 5 123
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 830
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 296
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 578
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 386
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 232
  1. Martin Fronk: Keď metla prednáša o gramotnosti
  2. František Kukura: Prekladač politických fráz do ľudskej reči časť 2.
  3. František Kukura: Prekladač politických fráz do ľudskej reči časť 1.
  4. Milan Srnka: Ficov parlamentný rybník
  5. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť
  6. Ľudmila Križanovská: Charakter človeka sa spozná v náročných životných situáciách. Je to naozaj tak?
  7. Tomas Hlavaty: Ateizmus a viera: Dve pasáže z Levovej homílie, ktoré vyvolávajú pochybnosti
  8. Ján Škerko: Sme vo vesmíre sami? Vesmírna prázdnota vo veľkom ničom
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 258
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 334
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 8 000
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 928
  5. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 7 216
  6. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 7 166
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 055
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 661
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Martin Fronk: Keď metla prednáša o gramotnosti
  2. František Kukura: Prekladač politických fráz do ľudskej reči časť 2.
  3. František Kukura: Prekladač politických fráz do ľudskej reči časť 1.
  4. Milan Srnka: Ficov parlamentný rybník
  5. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť
  6. Ľudmila Križanovská: Charakter človeka sa spozná v náročných životných situáciách. Je to naozaj tak?
  7. Tomas Hlavaty: Ateizmus a viera: Dve pasáže z Levovej homílie, ktoré vyvolávajú pochybnosti
  8. Ján Škerko: Sme vo vesmíre sami? Vesmírna prázdnota vo veľkom ničom
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 258
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 334
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 8 000
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 928
  5. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 7 216
  6. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 7 166
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 055
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 661
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu