Vzápätí sa niekoľkí naši predstavitelia od tejto správy dištancovali s tým, že v tomto závode ešte neprebehlo kolaudačné konanie, takže s výrobou sa nemohlo začať. Ako to vlastne teda je? To skutočne ťažko povedať, aj keď sa domnievam, že od skutočnosti sa dá ťažko "dištancovať". Správy v renomovaných zahraničných médiách totiž skutočne tvrdia, že v Žiline sa "nejaká" testovacia výroba rozbehla. Britský mediálny server Newspress, určený pre motoristických novinárov, priniesol pomerne obsiahlu správu o tom, že v žilinskom závode sa rozbehla "early test production", čiže čosi ako počiatočná skúšobná výroba. Ťažko však povedať, čo si pod tým treba predstaviť. K správe je pripojená aj snímka, na ktorej vidno robotickú linku s radom karosérií. Správa tiež cituje Jeana-Charlesa Lievensa, senior viceprezidenta spoločnosti Kia Motors Europe, ktorý povedal, že firma Kia sa zo svoje súčasnej pozície ako "najeurópskejšej" kórejskej automobilky posúva do pozície "najkórejskejšieho" európskeho výrobcu.
Závod v Žiline, do ktorého výstavby a zariaďovania investovala Kia okolo jednej miliardy eur, by mal začať sériovo vyrábať nový model ešte pred koncom tohto roka. V decembri by už mali byť nové modely Kia vystavené u predajcov. V polovici roka 2007 by sa v Žilne mal začať vyrábať aj model Sportage. Spolu s dodávateľskými firmami sa investíciou firmy Kia vytvorí vo východoeurópskom regióne vyše 10 000 nových pracovných príležitostí. Závod v Žiline bude jedným z najproduktívnejších automobilových výrobných závodov v Európe. Približne 3 000 pracovníkov tam bude ročne vyrábať 300 000 vozidiel jeden pracovník teda "vyrobí" sto vozidiel za rok. V závode sa bude vyrábať nový model, ktorý bol vyvinutý vo vývojovom centre firmy Kia v nemeckom Rüsselsheime a ktorý je zatiaľ známy len pod kódovým označením ED. Toto vozidlo, patriace do segmentu C, bude verejnosti po prvý raz predstavené na septembrovom autosalóne v Paríži. Podľa Lievensa by malo toto vozidlo už 12 mesiacov po uvedení na trh získať podiel 3,5 % na západoeurópskom trhu v segmente C. V Žiline sa najprv začne vyrábať päťdverový model so šikmou zadnou časťou, v septembri pribudne kombi a neskôr sa sortiment rozšíri aj o trojdverovú verziu. Na pohon vozidla budú k dispozícii tri zážihové a tri vznetové motory, ktoré sa budú dať kombinovať s dvomi manuálnymi a jednou automatickou prevodovkou. To, ako bude "žilinský" model Kia vyzerať, naznačila štúdia Cee´d, ktorú firma Kia predstavila na jarnom autosalóne v Ženeve.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.