roku 2010. "Všetky diaľničné úseky sú pripravené
tak, že termín rok 2010 je absolútne reálny," konštatoval minister v relácii Slovenskej televízie (STV) O päť minút dvanásť.
Na druhej strane tieňový minister dopravy za stranu Smer - Sociálna demokracia Ľubomír Vážny tvrdí, že sa to zrealizovať nedá. "Toto sú technické nezmysly. Nedá sa to zrealizovať a myslím si, že to vie tak odborná, ako aj laická verejnosť. Azda len minister a jeho hovorca toto tvrdia, ale aj iní ľudia na ministerstva hovoria o roku 2013," zdôraznil Vážny. Do Košíc by mohli motoristi po diaľnici jazdiť podľa Vážneho až v roku 2012, resp. v prvom polroku 2013.
Podľa Prokopoviča súčasná vláda viditeľne zrýchlila diaľničnú výstavbu a jej ambíciou je postaviť za šesť rokov zhruba taký dlhý diaľničný úsek D1,
ako sa postavil do roku 2002 za predchádzajúcich 18 rokov, teda okolo 200 až 220 kilometrov.
Diaľničnej výstavbe by mala podľa Vážneho prispieť aj zmena stavebného zákona. "Ak by sa zmenil stavebný zákon, bolo by dostatok finančných prostriedkov a vláda by dávala za prioritu severný ťah, tak by sa diaľnica do Žiliny mohla
dokončiť na konci roka 2007," konštatoval Vážny. Tento diaľničný ťah sa však podľa Prokopoviča podarí spojazdniť do novembra 2006 s výnimkou problémovej Považskej Bystrice.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.