Korzár logo Korzár
Štvrtok, 13. máj, 2021 | Meniny má ServácKrížovkyKrížovky

Antara bude mať premiéru v Paríži

Nemecká firma Opel oznámila, že jej nový model Antara bude mať svetovú premiéru na jesennom autosalóne v Paríži a na trhu sa objaví koncom tohto

roka. Rozhodnutie vyrábať sériovú verziu Antary prijalo vedenie firmy Opel po veľmi priaznivom ohlase, ktorý mala u návštevníkov frankfurtského autosalónu v roku 2005 štúdia Antara GTC. Nový model Antara patrí do kategórie crossover, čo je kategória "krížencov" medzi rôznymi klasickými typmi vozidiel. Neurobíme asi ale veľkú chybu, keď model Antara zaradíme do bežnejšej kategórie SUV, čiže medzi športovo-úžitkové vozidlá. Európsky trhový segment modelov SUV a crossover sa od roku 1998 zdvojnásobil, pričom jeho podiel na celkovom trhu vzrástol z 3 % na 6 %. Marketingoví odborníci predpokladajú, že tento segment trhu si bude naďalej posilňovať svoje pozície. "S novým modelom Antara vstupujeme do jedného z najrýchlejšie sa rozvíjajúcich segmentov európskeho automobilového trhu. Ide o technicky vysoko sofistikovaný automobil so samonosnou karosériou, ktorý dokonale kombinuje dynamický dizajn s premysleným pohonom všetkých kolies," povedal Hans Demant, generálny riaditeľ automobilky Opel.

Sériový model Antara preberá dynamické dizajnérske prvky trojdverovej štúdie Antara GTC a transformuje ich do elegantnej, športovo pôsobiacej päťdverovej karosérie s päťsedadlovým a mimoriadne flexibilným interiérom. Prednej časti vozidla dominuje charakteristický prelis tvaru V na kapote a maska chladiča s masívnym chrómovaným rebrom a veľkým logom výrobcu. Pri pohľade zboku je nápadná veľká svetlá výška, veľké kolesá a robustné ochranné prvky karosérie. Vozidlo má dĺžku 457 cm, šírku 185 cm a výšku 170 cm. V interiéri zaujmú anatomicky tvarované sedadlá, veľké prístroje na prístrojovej doske a stredová konzola s centrálnym informačným displejom. Vozidlo môže byť vystrojené navigačným systémom na báze DVD a rozhraním bluetooth na bezdrôtové pripojenie telefónu. Na pohon vozidla sú určené tri pohonné jednotky, všetky so štyrmi ventilmi na valec. Základnou pohonnou jednotkou je 2,4-litrový zážihový štvorvalec, ktorý má vďaka vyvažovaciemu hriadeľu veľmi pokojný chod a ktorého výkon je 104 kW. Druhým motorom je dvojlitrový turbodieselový motor so vstrekovacím systémom common rail, ktorého maximálny výkon je 110 kW. Tento motor je sériovo kombinovaný s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, na želanie však môže byť kombinovaný s automatickou prevodovkou. Marketingové oddelenie firmy Opel predpokladá, že najväčší záujme bude práve o Antaru so spomenutým vznetovým motorom. Pre milovníkov vyšších výkonov bude k dispozícii 3,2-litrový vidlicový šesťvalec, ktorého maximálny výkon je 165 kW. Tento motor je kombinovaný s automatickou prevodovkou s funkciou ActiveSelect.

Antara môže byť vystrojená systémom pohonu všetkých kolies, ktorý kombinuje výhody koncepcie s poháňanými prednými kolesami s výhodami, ktoré prináša stály pohon všetkých kolies. Základnou časťou tohto systému je elektronicky riadený elektrohydraulický diferenciál, ktorý v každej situácii zaručuje optimálne rozdeľovanie krútiaceho momentu medzi predné a zadné kolesá. Systém pohonu je koordinovaný s protiblokovacím systémom (ABS) a s elektronickým stabilizačným systémom (ESP). Do štandardného výstroja vozidla patrí aj systém podpory núdzového brzdenia, systém aktívnej ochrany proti prevráteniu a zariadenie na bezpečné schádzanie zo svahu (DCS). Systém DCS zaručuje zjazd aj prudkými svahmi konštantnou rýchlosťou.

Opel Antara má so svojím športovým dizajnom, flexibilným interiérom a dynamicky ladeným podvozkom dobré predpoklady stať sa obľúbeným vozidlom pre rodiny s aktívnym životným štýlom.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  2. Najbrutálnejšie preteky sveta? Extreme E je Formulou 1 v teréne
  3. Portfólio manažér: Čaká nás dobré obdobie pre ekonomiku
  4. Prečo Slováci nemajú rezervy?
  5. Klus, Pirošíková, Bošňák dnes o 17.00 o slobode cestovania
  6. Chcete, aby mali školáci Čerstvé hlavičky? Hlasujte
  7. Praktické rady, ako zmierniť prejavy alergií. Kľúčom je interiér
  8. Vyhrajú elektromobily, autá na vodík alebo hybridy?
  9. Túžite bývať vo svojom za pár mesiacov? Realita s Variant-Haus®
  10. Tepelnou izoláciou POLYFORM pohodlne ušetríte náklady
  1. Nadácia COOP Jednota rozdá obciam a mestám 156 000 eur
  2. Ďalšie mesto s rýchlou a kvalitnou donáškou!
  3. Prečo Slováci nemajú rezervy?
  4. Union má novinku – Očný balík v hodnote 100 eur pre každého
  5. Čerstvá dvojnásobná mamička porovnáva pôrod v Nemecku
  6. Tretia generácia očných špecialistov prichádza do Košíc
  7. Klus, Pirošíková, Bošňák dnes o 17.00 o slobode cestovania
  8. Chcete, aby mali školáci Čerstvé hlavičky? Hlasujte
  9. Nákupy, ktoré rozbúchajú srdce v nákupnom centre Novum Prešov
  10. Najbrutálnejšie preteky sveta? Extreme E je Formulou 1 v teréne
  1. Portfólio manažér: Čaká nás dobré obdobie pre ekonomiku 15 213
  2. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku 12 109
  3. Hokejové hviezdy v biznise nezažiarili. Až na jednu výnimku 10 717
  4. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe 9 769
  5. Vyhrajú elektromobily, autá na vodík alebo hybridy? 8 853
  6. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné 7 987
  7. Klus, Pirošíková, Bošňák dnes o 17.00 o slobode cestovania 6 525
  8. Praktické rady, ako zmierniť prejavy alergií. Kľúčom je interiér 6 360
  9. Túžite bývať vo svojom za pár mesiacov? Realita s Variant-Haus® 5 748
  10. O pro-agingu so Soňou Müllerovou, Deň matiek a ekošpeciál 5 332
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop