Korzár logo Korzár
Sobota, 8. máj, 2021 | Meniny má IngridaKrížovkyKrížovky

Alonso prvýkrát vyhral domácu Grand prix

Vysnívaným víťazstvo domáceho národného hrdinu Fernanda Alonsa sa v nedeľu skončila veľká cena Španielska v Barcelone. Pilot tímu Renault oplatil

Michaelovi Schumacherovi prehry v Imoly i Nürburgringu a znova natiahol svoj náskok na rozdiel pätnástich bodov. "Nikdy na dnešný deň nezabudnem," prehlásil mladý Španiel plný emócií. A nie sa mu čo čudovať. Veď počuť 130 tisíc hlasiviek skandovať zborovo "Aloooonso, Aloooonso" a dokázať sa im naviac odvďačiť aj víťazstvom nad živou legendou, tak to sa určite zabudnúť nedá. Povedzme si teda, ako sa to celé udialo.

Od úvodných tréningov boli monoposty renault schopné jazdiť najrýchlejšie kolá a to napriek tomu, že nedosahovali maximálne rýchlosti (tie držali monoposty z Maranella). Renault získaval čas najme v druhom technickejšom sektore, zatiaľ čo v prvom ťažil z rýchlosti tím Ferrari. Záverečný sektor mali obidva tímy približne rovnaké, no v konečnom súčte to dávalo lepší predpoklad pre Renault. "Červení" sa tým ale veľmi netrápili, pretože predpokladali, že v súťaži to bude inak a že im lepšie, ako rýchlosť na jedno kolo, sedí konfrontácia v samotných pretekoch. V Španielsku sa však tentoraz prerátali. Naviac tím Renault nechcel nechať nič na náhodu a už do kvalifikácie poslal obidva monoposty s menším množstvom paliva, aby si zabezpečil štart z prvého radu. Zámer im vyšiel a Fernando Alonso sa spolu s Giancarlo Fisichellom postavili do prvého radu pred tretím Michaelom Schumacherom a štvrtým Felipe Massom na druhom ferrari. S ľahšími autami sa renaultom vydaril aj štart a od prvých metrov Fernando viedol pred Giancarlom a Michaelom. Španiel vedel, že každé kolo je dôležité a nechcel ani v najmenšom dať príležitosť pilotom na ferrari. Opticky sa mohlo zdať, že zatiaľ, čo Alonso buduje náskok, tak Fisichella má za úlohu brzdiť konkureniu. Pravda bola však taká, že Fisi jednoducho Alonsovi nestačil, no mal šťastie, že aj Schumacherovi akosi chýbala rozhodujúca rýchlosť. Za tejto situácie velín "červených" pochopil, že dnes na víťazstvo nemá a rozhodol sa zhltnúť aspoň "slabšieho" Fisichellu. Okamih pravdy nastal počas prvej PIT STOP a Nemec sa skutočne pred Taliana dostal. Alonso však v tej dobe mal už viacej ako desať sekundový náskok a stále ho pomaly navyšoval. "Chýbala mi rýchlosť," skonštatoval Schumacher a "uspokojil sa" s bodmi za druhé miesto. "Musíme zaťať zuby a začať znova víťaziť," nezabudol dodať Nemec. Z pohľadu vývoja šampionátu tieto preteky nateraz veľa znamenať nemusí, zvlášť ak vieme, že sa blíži séria podujatí, ktoré lepšie sedia tímu Ferrari. Ak ich "červení" skutočne dokážu aj využiť, tak to potom bude ozaj veľmi dramatický šampionát.

O konkurencii sa toho tentoraz veľa povedať nedá. McLaren zasa sklamal a evidentne mu chýba rýchlosť. Kimi skončil piaty, no to asi nebude príliš oslavovať. Jeho ambície na začiatku sezóny vyzerali inak. "S titulom som sa už rozlúčil," zhodnotil svoju situáciu Fín a zdá sa, že svoje pôsobenie v McLarene slávne nezakončí. Nedarilo sa ani Montoyovi, ktorý najprv doplatil na lapsus mechanikov, keď sa v kvalifikácii nedostal v rozhodujúcom momente na trať a skončil až v druhej desiatke. V pretekoch ho napokon vyradila neidentifikovateľná porucha, ktorá zrušila jeho trakciu a nič netušiaci Kolumbíjčan sa odrazu roztočil a zostal visieť na obrubníku (pozn.: dosť nebezpečne a udivuje ma, prečo domáci na trať nevyslali safety car. Že by zo strachu, že to ohrozí Alonsov náskok pred Schumacherom? Ktovie?). Ale ani ostatné tímy sa nemajú čím chváliť, pretože odjazdili prakticky šedivý preteky v strede poľa na hraniciach svojich možností. No a tie sú zrejme pri pohľade do výsledkovej listiny. Zmieniť sa možno už iba o Davidovi Coulthardovi, ktorý v Barcelone oslavoval svoj jubilejný dvestý štart vo formule jeden. Okrem neho sa takýmto počtom môžu pochváliť iba Patrese, M. Schumacher, Barrichello, Berger, De Cesaris, Piquet a Alesi. Oslava však neprebehla podľa očakávania, pretože David havaroval už v úvode kvalifikácie (v 3. zákrute po zlyhaní diferenciálu) a štartoval z posledného miesta, čo mu za súčasnej výkonnosti red bullov veľa predpokladov na úspech nedávalo. Niet sa preto čo čudovať, že skončil štrnásty.

V Barcelone sa však okrem pretekov udiala ešte jedna mimoriadne významná udalosť. Jednania medzi FIA, vlastníkmi komerčných práv a rebelujúcimi automobilkami, ktoré pod hlavičkou GPMA hrozili založením vlastnej série, totiž konečne dospeli ku koncu. V nedeľu ráno zástupcovia oboch strán nakoniec podpísali dohodu, že budú akceptovať novú zmluvu Concorde (pre roky 2008 až 2012), čo vlastne znamená, že hrozba rozštiepenia síl a vznik hybridnej formuly jeden pominula. V podstate kameňom úrazu bolo prerozdeľovanie finančných tokov, keď doteraz sa tímom z čistých príjmov ušlo približne iba 22 percent. Podľa novej dohody teraz táto hodnota vzrastie na päťdesiat percent. Nuž a to je ozaj oveľa spravodlivejšie voči priamo angažujúcim sa a imidžu šampionátu tvoriacim tímom F1. Od roku 2008 sa tak môžeme tešiť na novú formulu jeden, ktorá by mala byť nielen menej finančne nákladná, ale aj oveľa ústretovejšia k divákom. Zostáva už len dotiahnuť do konca jednania o športových a technických pravidlách. To by sa malo udiať ešte v tomto roku tak, aby ich mohol schváliť jesenný kongres FIA.

Výsledky 36.GP Španielska: 1. Alonso (Špa.) renault 1:26:21,759 (212,074), 2. M. Schumacher (Nem.) ferrari + 18,502, 3. Fisichella (Tal.) renault + 23,951, 4. Massa (Bra.) ferrari + 29,859, 5. Räikkonen (Fin.) mclaren + 56,875, 6. Button (Ang.) honda + 58,347, 7. Barrichello (Bra.) honda, 8. Heidfeld (Nem.) bmw, 9. Webber (Rak.) williams, 10. Trulli (Tal.) toyota, 11. Rosberg (Nem.) williams, 12. Villeneuve (Kan.) bmw, 13. Klien (Rak.) redbull, 14. Coulthard (Ang.) redbull, všetci 1 kolo, 15. Liuzzi (Tal.) str, 16. Monteiro (Por.) midland, obaja 3 kolá, 17. Sato (Jap.) aguri 4 kolá. (PP: Alonso Renault 1:14,648, NK: Massa Ferrari 1:16,648 (217,320) v 42. Kole. Viedli: 1. - 17. kolo Alonso, 18. k. Fisichella, 19. - 23. k. M. Schumacher, 24. - 40. k. Alonso, 41. - 46. k. M. Schumacher, 47. - 66. k. Alonso.)

Priebežné poradie: 1. Alonso 54 bodov, 2. M. Schumacher 39, 3. Räikkonen 27, 4. Fisichella 24, 5. Massa 20, 6. Button 16, 7. Montoya 15, 8. Barrichello 8, 9. R. Schumacher 7, 10. Webber, Villeneuve a Heidfeld po 6, 13. Rosberg 4, 14. Klien a Coulthard 1. Pohár konštruktérov: 1. Renault 78 bodov, 2. Ferrari 59, 3. McLaren 42, 4. Honda 24, 5. BMW 12, 6. Williams 10, 7. Toyota 7, 8. RedBull 2.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  2. Ako sa dostať do formy? Padel je ako tenis, no ďaleko zábavnejší
  3. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku
  4. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné
  5. Najkrajší darček? Nielen maminy poteší večer plný dobrej hudby
  6. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú?
  7. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe
  8. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  9. O pro-agingu so Soňou Müllerovou, Deň matiek a ekošpeciál
  10. SME Elektromobilita: Ako nabíjať? Aký majú dojazd?
  1. Blíži sa Deň matiek. Pripravme im raňajky ako pre kráľovnú
  2. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku
  3. Jarná očista organizmu – ako sa do nej pustiť naplno?
  4. Ako sa dostať do formy? Padel je ako tenis, no ďaleko zábavnejší
  5. Kancelársky trh ožíva, potvrdzuje to aj najväčší developer
  6. Najkrajší darček? Nielen maminy poteší večer plný dobrej hudby
  7. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné
  8. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  9. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú?
  10. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe
  1. Zaočkovaní dostávajú pivo zdarma alebo 350 eur 51 816
  2. Ste finančný guru? Otestujte sa a investujte s mobilom 19 139
  3. Deti sa počas pandémie vrátili dozadu, hovorí pedagogička 15 549
  4. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú? 14 139
  5. Máte 30 a začínate investovať? Týchto 6 vecí potrebujete vedieť 8 759
  6. Čo ľuďom chýba počas práce z domu najviac? Káva to nie je 7 889
  7. Zaujímavé príležitosti po kríze. Analytici radia, kam investovať 7 527
  8. SME Elektromobilita: Ako nabíjať? Aký majú dojazd? 7 393
  9. Investuje od dvanástich. Najväčší rast dosiahol o 1 600 percent 7 278
  10. Minerálky pod lupou. Kedy nám škodia a kedy prospievajú? 6 825
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Prázdne triedy na stredných školách by mali byť od pondelka postupne minulosťou.

Internáty otvoria len v ružových okresoch.

9 h
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Nezažili SME, ale nezabudli sme.

Dnes si pripomíname, prečo je dôležité, aby sa z našej pamäti nestratili príbehy z čias vojny.

10 h
Predseda poslaneckého klubu OĽaNO Michal Šipoš.

OĽaNO začalo pozíciu Kolíkovej spochybňovať, keď je premiér Heger v zahraničí

10 h
Víkendový výber SME

Pravidelná dávka víkendového čítania i tipov na voľné chvíle.

10 h
Pamätník osloboditeľom v Jelšave.

Nemusíme pripomínať, že nočný vlk a zajac je pôvodom kriminálny gang.

5. máj

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop