prepracovaných okolo 2 000 častí. Nové éčka vo vyhotovení limuzína a kombi majú pozmenený dizajn, ktorý pôsobí ešte dynamickejšie ako u predchádzajúcich modelov. Predný nárazník a maska chladiča sa vyznačujú dôraznejším zašpicatením, ktoré symbolizuje výkon a pohyb vpred. Typický "štvorreflektorový" vzhľad modelov triedy E bol len mierne pozmenený, a to použitím lamiel v hornej časti, ktoré vytvárajú atraktívny svetelný efekt. Po prvý raz sú v parkovacích svetlách použité svietiace diódy. Nová trieda E je vystrojená blikajúcimi zadnými svetlami, ktoré vzadu idúcich vodičov lepšie informujú o núdzovom brzdení vozidla, čím sa zníži riziko nárazu zozadu. Takéto nárazy spôsobujú v Európskej úni ročné škody vo výške osem miliárd eur. Reakcie vodičov na blikajúce brzdové svetlo sú podľa výskumov o 0,2 sekundy kratšie ako reakcie na bežné brzdové svetlo. V novej triede E má svetovú premiéru tzv. inteligentný svetelný systém, ktorý sa prispôsobuje situácii na vozovke i počasiu. Tento systém, dodávaný za príplatok, je založený na výkonných bixenónových svetlometoch a zahrnuje päť rôznych svetelných funkcií. Napríklad pri jazde na bežnej ceste sa ľavý jazdný pruh osvetľuje oveľa lepšie ako doteraz používaným stretávacím svetlom. Pri rýchlosti 90 km/h sa automaticky zapínajú tzv. diaľničné svetlá, ktoré vrhajú na vozovku až 120 metrov dlhý svetelný kužeľ. Zlepšené boli aj hmlové reflektory a natáčajúce sa reflektory, ktoré osvetľujú cestu v zákrutách. Interiér nových modelov E sa vyznačuje novým štvorramenným volantom (z modelu CLS) s eliptickými ovládacími tlačidlami a novým systémom ovládania sériovo montovanej klimatizačnej sústavy.
Pre nové éčko je k dispozícii celkovo desať motorov, z toho päť vznetových. Šesť z týchto motorov, ktoré pokrývajú výkonový rozsah od 100 kW do 378 kW, je buď úplne nových alebo sú podstatne prepracované. Výkon štvorvalcových vznetových motorov modelov E 200 CDI a E 220 CDI bol zvýšený na 100 kW resp. 125 kW. Spotreba paliva však zostala na doterajšej hodnote 6,3 /100 km. Vznetový šesťvalec modelu E 320 CDI má maximálnu hodnotu krútiaceho momentu zvýšenú na 540 Nm. Štvorvalcový zážihový motor modelu E 200 K (písmeno K znamená, že motor je prepĺňaný mechanickým kompresorom) má výkon zvýšený na 135 kW a jeho krútiaci moment stúpol na 250 Nm. Na pohon modelu E 500 slúži 5,5-litrový vidlicový osemvalec, ktorý je prevzatý z triedy S a ktorého maximálny výkon je 285 kW. Komu nestačí ani takýto výkon, môže si zvoliť špičkový športový model E 63 AMG, poháňaný 6,2-litrovým motorom výkonu 378 kW. Spomenutý model je najvýkonnejším modelom E všetkých čias a zrýchlenie z 0 na 100 km/h mu trvá len 4,5 sekundy. Do sériového bezpečnostného výstroja nových mercedesov triedy E patrí aj preventívny systém Pre-Safe, ktorý pri hroziacej havárii napne bezpečnostné pásy vodiča a spolujazdca, prestaví sedadlo spolujazdca do optimálnej polohy a zavrie bočné okná a prípadne i strešné okno. Pri náraze zozadu sa aktivujú opierky hlavy, ktoré sa automaticky posunú o 40 mm dopredu a 30 mm nahor, čím zabránia najmä poraneniam krčnej chrbtice. Mercedesy triedy E sú vystrojené brzdovým systémom Adaptive Brake, ktorý je prevzatý z triedy E. Do sériového výstroja patrí aj indikátor poklesu tlaku v pneumatikách.
Vozidlá triedy E a modely, ktoré boli predchodcami tejto triedy tvoria takpovediac srdce sortimentu spoločnosti Mercedes-Benz a súčasne reprezentujú základné hodnoty tejto značky, ktorými sú bezpečnosť, pohodlie, inovatívnosť, hospodárnosť a kvalita.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.