Korzár logo Korzár
Štvrtok, 13. máj, 2021 | Meniny má ServácKrížovkyKrížovky

Mercedes-Benz inovoval triedu E

Po štyroch rokoch výroby a milióne predaných vozidiel predstavila stuttgartská firma Mercedes-Benz inovované modely triedy E. Na vozidlách bolo

prepracovaných okolo 2 000 častí. Nové éčka vo vyhotovení limuzína a kombi majú pozmenený dizajn, ktorý pôsobí ešte dynamickejšie ako u predchádzajúcich modelov. Predný nárazník a maska chladiča sa vyznačujú dôraznejším zašpicatením, ktoré symbolizuje výkon a pohyb vpred. Typický "štvorreflektorový" vzhľad modelov triedy E bol len mierne pozmenený, a to použitím lamiel v hornej časti, ktoré vytvárajú atraktívny svetelný efekt. Po prvý raz sú v parkovacích svetlách použité svietiace diódy. Nová trieda E je vystrojená blikajúcimi zadnými svetlami, ktoré vzadu idúcich vodičov lepšie informujú o núdzovom brzdení vozidla, čím sa zníži riziko nárazu zozadu. Takéto nárazy spôsobujú v Európskej úni ročné škody vo výške osem miliárd eur. Reakcie vodičov na blikajúce brzdové svetlo sú podľa výskumov o 0,2 sekundy kratšie ako reakcie na bežné brzdové svetlo. V novej triede E má svetovú premiéru tzv. inteligentný svetelný systém, ktorý sa prispôsobuje situácii na vozovke i počasiu. Tento systém, dodávaný za príplatok, je založený na výkonných bixenónových svetlometoch a zahrnuje päť rôznych svetelných funkcií. Napríklad pri jazde na bežnej ceste sa ľavý jazdný pruh osvetľuje oveľa lepšie ako doteraz používaným stretávacím svetlom. Pri rýchlosti 90 km/h sa automaticky zapínajú tzv. diaľničné svetlá, ktoré vrhajú na vozovku až 120 metrov dlhý svetelný kužeľ. Zlepšené boli aj hmlové reflektory a natáčajúce sa reflektory, ktoré osvetľujú cestu v zákrutách. Interiér nových modelov E sa vyznačuje novým štvorramenným volantom (z modelu CLS) s eliptickými ovládacími tlačidlami a novým systémom ovládania sériovo montovanej klimatizačnej sústavy.

Pre nové éčko je k dispozícii celkovo desať motorov, z toho päť vznetových. Šesť z týchto motorov, ktoré pokrývajú výkonový rozsah od 100 kW do 378 kW, je buď úplne nových alebo sú podstatne prepracované. Výkon štvorvalcových vznetových motorov modelov E 200 CDI a E 220 CDI bol zvýšený na 100 kW resp. 125 kW. Spotreba paliva však zostala na doterajšej hodnote 6,3 /100 km. Vznetový šesťvalec modelu E 320 CDI má maximálnu hodnotu krútiaceho momentu zvýšenú na 540 Nm. Štvorvalcový zážihový motor modelu E 200 K (písmeno K znamená, že motor je prepĺňaný mechanickým kompresorom) má výkon zvýšený na 135 kW a jeho krútiaci moment stúpol na 250 Nm. Na pohon modelu E 500 slúži 5,5-litrový vidlicový osemvalec, ktorý je prevzatý z triedy S a ktorého maximálny výkon je 285 kW. Komu nestačí ani takýto výkon, môže si zvoliť špičkový športový model E 63 AMG, poháňaný 6,2-litrovým motorom výkonu 378 kW. Spomenutý model je najvýkonnejším modelom E všetkých čias a zrýchlenie z 0 na 100 km/h mu trvá len 4,5 sekundy. Do sériového bezpečnostného výstroja nových mercedesov triedy E patrí aj preventívny systém Pre-Safe, ktorý pri hroziacej havárii napne bezpečnostné pásy vodiča a spolujazdca, prestaví sedadlo spolujazdca do optimálnej polohy a zavrie bočné okná a prípadne i strešné okno. Pri náraze zozadu sa aktivujú opierky hlavy, ktoré sa automaticky posunú o 40 mm dopredu a 30 mm nahor, čím zabránia najmä poraneniam krčnej chrbtice. Mercedesy triedy E sú vystrojené brzdovým systémom Adaptive Brake, ktorý je prevzatý z triedy E. Do sériového výstroja patrí aj indikátor poklesu tlaku v pneumatikách.

Vozidlá triedy E a modely, ktoré boli predchodcami tejto triedy tvoria takpovediac srdce sortimentu spoločnosti Mercedes-Benz a súčasne reprezentujú základné hodnoty tejto značky, ktorými sú bezpečnosť, pohodlie, inovatívnosť, hospodárnosť a kvalita.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  2. Najbrutálnejšie preteky sveta? Extreme E je Formulou 1 v teréne
  3. Portfólio manažér: Čaká nás dobré obdobie pre ekonomiku
  4. Prečo Slováci nemajú rezervy?
  5. Klus, Pirošíková, Bošňák dnes o 17.00 o slobode cestovania
  6. Chcete, aby mali školáci Čerstvé hlavičky? Hlasujte
  7. Praktické rady, ako zmierniť prejavy alergií. Kľúčom je interiér
  8. Vyhrajú elektromobily, autá na vodík alebo hybridy?
  9. Túžite bývať vo svojom za pár mesiacov? Realita s Variant-Haus®
  10. Tepelnou izoláciou POLYFORM pohodlne ušetríte náklady
  1. Nadácia COOP Jednota rozdá obciam a mestám 156 000 eur
  2. Ďalšie mesto s rýchlou a kvalitnou donáškou!
  3. Prečo Slováci nemajú rezervy?
  4. Union má novinku – Očný balík v hodnote 100 eur pre každého
  5. Čerstvá dvojnásobná mamička porovnáva pôrod v Nemecku
  6. Tretia generácia očných špecialistov prichádza do Košíc
  7. Klus, Pirošíková, Bošňák dnes o 17.00 o slobode cestovania
  8. Chcete, aby mali školáci Čerstvé hlavičky? Hlasujte
  9. Nákupy, ktoré rozbúchajú srdce v nákupnom centre Novum Prešov
  10. Najbrutálnejšie preteky sveta? Extreme E je Formulou 1 v teréne
  1. Portfólio manažér: Čaká nás dobré obdobie pre ekonomiku 15 270
  2. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku 12 121
  3. Hokejové hviezdy v biznise nezažiarili. Až na jednu výnimku 10 975
  4. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe 9 561
  5. Vyhrajú elektromobily, autá na vodík alebo hybridy? 8 921
  6. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné 8 148
  7. Klus, Pirošíková, Bošňák dnes o 17.00 o slobode cestovania 6 614
  8. Praktické rady, ako zmierniť prejavy alergií. Kľúčom je interiér 6 408
  9. Túžite bývať vo svojom za pár mesiacov? Realita s Variant-Haus® 5 841
  10. O pro-agingu so Soňou Müllerovou, Deň matiek a ekošpeciál 5 244
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vo fitness centrách budú platiť v okresoch v I., II. a III. stupni varovania prísnejšie pravidlá, preukazovať sa bude treba antigénovým testom nie starším ako 24 hodín alebo PCR testom nie starším ako 72 hodín.

Celonárodné opatrenia sa končia.

3 h
Ampulka s ruskou vakcínou Sputnik V.

Rusi sa výhradam bránia.

7 h
Peter Tkačenko

Pri tomto referende ide len o kampaň.

6 h

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop