Korzár logo Korzár

Mercedes-Benz inovoval triedu E

Po štyroch rokoch výroby a milióne predaných vozidiel predstavila stuttgartská firma Mercedes-Benz inovované modely triedy E. Na vozidlách bolo

prepracovaných okolo 2 000 častí. Nové éčka vo vyhotovení limuzína a kombi majú pozmenený dizajn, ktorý pôsobí ešte dynamickejšie ako u predchádzajúcich modelov. Predný nárazník a maska chladiča sa vyznačujú dôraznejším zašpicatením, ktoré symbolizuje výkon a pohyb vpred. Typický "štvorreflektorový" vzhľad modelov triedy E bol len mierne pozmenený, a to použitím lamiel v hornej časti, ktoré vytvárajú atraktívny svetelný efekt. Po prvý raz sú v parkovacích svetlách použité svietiace diódy. Nová trieda E je vystrojená blikajúcimi zadnými svetlami, ktoré vzadu idúcich vodičov lepšie informujú o núdzovom brzdení vozidla, čím sa zníži riziko nárazu zozadu. Takéto nárazy spôsobujú v Európskej úni ročné škody vo výške osem miliárd eur. Reakcie vodičov na blikajúce brzdové svetlo sú podľa výskumov o 0,2 sekundy kratšie ako reakcie na bežné brzdové svetlo. V novej triede E má svetovú premiéru tzv. inteligentný svetelný systém, ktorý sa prispôsobuje situácii na vozovke i počasiu. Tento systém, dodávaný za príplatok, je založený na výkonných bixenónových svetlometoch a zahrnuje päť rôznych svetelných funkcií. Napríklad pri jazde na bežnej ceste sa ľavý jazdný pruh osvetľuje oveľa lepšie ako doteraz používaným stretávacím svetlom. Pri rýchlosti 90 km/h sa automaticky zapínajú tzv. diaľničné svetlá, ktoré vrhajú na vozovku až 120 metrov dlhý svetelný kužeľ. Zlepšené boli aj hmlové reflektory a natáčajúce sa reflektory, ktoré osvetľujú cestu v zákrutách. Interiér nových modelov E sa vyznačuje novým štvorramenným volantom (z modelu CLS) s eliptickými ovládacími tlačidlami a novým systémom ovládania sériovo montovanej klimatizačnej sústavy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Pre nové éčko je k dispozícii celkovo desať motorov, z toho päť vznetových. Šesť z týchto motorov, ktoré pokrývajú výkonový rozsah od 100 kW do 378 kW, je buď úplne nových alebo sú podstatne prepracované. Výkon štvorvalcových vznetových motorov modelov E 200 CDI a E 220 CDI bol zvýšený na 100 kW resp. 125 kW. Spotreba paliva však zostala na doterajšej hodnote 6,3 /100 km. Vznetový šesťvalec modelu E 320 CDI má maximálnu hodnotu krútiaceho momentu zvýšenú na 540 Nm. Štvorvalcový zážihový motor modelu E 200 K (písmeno K znamená, že motor je prepĺňaný mechanickým kompresorom) má výkon zvýšený na 135 kW a jeho krútiaci moment stúpol na 250 Nm. Na pohon modelu E 500 slúži 5,5-litrový vidlicový osemvalec, ktorý je prevzatý z triedy S a ktorého maximálny výkon je 285 kW. Komu nestačí ani takýto výkon, môže si zvoliť špičkový športový model E 63 AMG, poháňaný 6,2-litrovým motorom výkonu 378 kW. Spomenutý model je najvýkonnejším modelom E všetkých čias a zrýchlenie z 0 na 100 km/h mu trvá len 4,5 sekundy. Do sériového bezpečnostného výstroja nových mercedesov triedy E patrí aj preventívny systém Pre-Safe, ktorý pri hroziacej havárii napne bezpečnostné pásy vodiča a spolujazdca, prestaví sedadlo spolujazdca do optimálnej polohy a zavrie bočné okná a prípadne i strešné okno. Pri náraze zozadu sa aktivujú opierky hlavy, ktoré sa automaticky posunú o 40 mm dopredu a 30 mm nahor, čím zabránia najmä poraneniam krčnej chrbtice. Mercedesy triedy E sú vystrojené brzdovým systémom Adaptive Brake, ktorý je prevzatý z triedy E. Do sériového výstroja patrí aj indikátor poklesu tlaku v pneumatikách.

SkryťVypnúť reklamu

Vozidlá triedy E a modely, ktoré boli predchodcami tejto triedy tvoria takpovediac srdce sortimentu spoločnosti Mercedes-Benz a súčasne reprezentujú základné hodnoty tejto značky, ktorými sú bezpečnosť, pohodlie, inovatívnosť, hospodárnosť a kvalita.

Autor: rm

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  2. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  3. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  4. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  5. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  6. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 102 079
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 504
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 256
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 474
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 460
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 186
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 687
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 505
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu