Korzár logo Korzár
Piatok, 14. máj, 2021 | Meniny má BonifácKrížovkyKrížovky

Finále unikalo Vlasatému, nakoniec v ňom skočil ôsmy

Viac ako dvadsať bugín sa predstavilo v divízii D3A do 1600 cm3 počas druhého podujatia majstrovstiev Európy v autokrose v maďarskom Nyiráde, medzi

ktorými nechýbal ani niekoľko násobný majster Slovenska Igor Vlasatý. Pre neho to boli prvé preteky sezóny v tejto disciplíne. Pred odchodom nemal veľké oči, lebo súperi predsa len už absolvovali aspoň jedno podujatie, ale v kútiku duše veril, že finále by mu nemalo uniknúť. V silnej konkurencii sa predsa len presadil, hoci to nebolo vôbec jednoduché. Ako sám priznal, mechanici, otec ani on sám už neveril, že sa dokáže z B-finále prebojovať do A-finále. Napokon sa mu to podarilo ako poslednému a vo veľkom finále skončil na ôsmom mieste.

"Počas víkendu bolo v Maďarsku premenlivé počasie, v noci na soboty pršalo, počas dňa už bolo pekne a v nedeľu sme užili rovnako slnka i dažďa. Počasie sa menilo skoro každú polhodinu a tak bolo ťažké sa rozhodnúť aj pre správne pneumatiky. Organizátori vytvorili pretekárom veľmi dobré prostredie, no rovnako nezabudli na divákov, ktorým pripravili veľkoplošnú obrazovku. Na nej mohli sledovať zaujímavé momenty trate," hovorí I. Vlasatý. Samotná trať sa mu pozdávala, ale poťažkal si, že zničil podobne ako jeho rivali veľké množstvo pneumatík. "Podklad bol kamenistý a hoci usporiadatelia snažili povrch upraviť, veľmi sa ničili pneumatiky. Túto trať by som pomenoval gumožrútom," s úsmevom hovorí I. Vlasatý.

V meranom tréningu dosiahol spomedzi 24 bugín desiaty čas vo svoje triede. Konkurencia bola veľmi dobrá o čom svedčí aj skutočnosť, že v polsekunde sa zoradili hneď ôsmi pretekári. "Tréningový čas sa ukázal ako nevýhodný, lebo som v prvej kvalifikačnej jazde štartoval z druhého radu. V nej som obsadil tretie miesto. Vyhral Svoboda pred minuloročným majstrom Európy Turkom. V nedeľu som štartoval v druhej jazde z prvej rady, no nevyužil som dobrý štart. Asi pol kola som jazdil na prvom mieste, ale po jazdeckej chybe som sa dostal do nahrabanej časti trate a dojazdil som piaty. V tretej jazde som mal technické problémy a nedokončil som. Aj preto sa mi ušla až tretia rada B-finále," hovorí I. Vlasatý. Udalo sa, že postup do veľkého finále je stratený, no košický jazdec Motorsportu Vlasatý zabojoval a skončil na druhom postupovom mieste. "Málokto z nášho tímu veril, že sa dokážem kvalifikovať do finále a brali sme to ako poslednú jazdu. Nakoniec to vyšlo, dobre som si zajazdil v nej. Konkurencia v nej bola dobrá, bojoval som s jazdcami, ktorí za iných okolností sa dokážu umiestniť v prvej päťke, no teraz sa nedostali do finále. Podaril sa mi štart, ale vzhľadom na kolíziu bugín vpredu som nechcel poškodiť svoju, musel som zastať čím som veľa stratil. Z druhej zákruty som odchádzal ako posledný. Snažil som sa stratu zmazať, no podarilo sa mi predbehnúť aspoň jedného pretekára a skončil som na ôsmom mieste," opísal finálovú jazdu I. Vlasatý. Neskrýval spokojnosť s ôsmou priečkou, hoci nad druhou kvalifikačnou jazdou ešte aj včera nechápavo krútil hlavou. "Vlastnou chybou som sa pripravil o lepšie postavenie na štarte a možno aj umiestnení. Šport je však taký, nikomu nič neodpustí. V každej jazde som mal proti sebe tých najlepších súperov, s ktorými som dokázal držať krok," uzavrel naše rozprávanie o prvom podujatí v tejto sezóne I. Vlasatý. Z prvenstva sa v tejto divízii tešil Peter Turek, pred Ladislav Hanákom obaja z Česka, tretí skonči Christian Freischlad z Nemecka.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kúrenie počas jari: Ako si udržať teplo a ušetriť viac peňazí
  2. Zhodnotenie o desiatky percent. Toto sú najlepšie príležitosti na investície
  3. Budějovický Budvar je posledný český národný podnik
  4. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  5. Najbrutálnejšie preteky sveta? Extreme E je Formulou 1 v teréne
  6. Prečo sú pre mzdárku stravné lístky či karty najlepšie riešenie?
  7. Vyberte sa s nami na vandrovku, navštívime Spišský hrad a Levoču
  8. Niké spúšťa novú kampaň s Jánom Lašákom
  9. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel
  10. Prečo Slováci nemajú rezervy?
  1. Kúrenie počas jari: Ako si udržať teplo a ušetriť viac peňazí
  2. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel
  3. Prečo sú pre mzdárku stravné lístky či karty najlepšie riešenie?
  4. Budějovický Budvar je posledný český národný podnik
  5. Niké spúšťa novú kampaň s Jánom Lašákom
  6. Vyberte sa s nami na vandrovku, navštívime Spišský hrad a Levoču
  7. Nadácia COOP Jednota rozdá obciam a mestám 156 000 eur
  8. Ďalšie mesto s rýchlou a kvalitnou donáškou!
  9. Prečo Slováci nemajú rezervy?
  10. Union má novinku – Očný balík v hodnote 100 eur pre každého
  1. Portfólio manažér: Čaká nás dobré obdobie pre ekonomiku 15 392
  2. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku 12 205
  3. Hokejové hviezdy v biznise nezažiarili. Až na jednu výnimku 11 328
  4. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe 9 383
  5. Vyhrajú elektromobily, autá na vodík alebo hybridy? 9 044
  6. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné 8 378
  7. Klus, Pirošíková, Bošňák dnes o 17.00 o slobode cestovania 6 673
  8. Praktické rady, ako zmierniť prejavy alergií. Kľúčom je interiér 6 549
  9. Túžite bývať vo svojom za pár mesiacov? Realita s Variant-Haus® 5 951
  10. O pro-agingu so Soňou Müllerovou, Deň matiek a ekošpeciál 5 205
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Pohľad priamo z cesty, ktorou by mala viesť trať prestížnych pretekov so svetovými tímami v obci Jasov na východe Slovenska.

Miestni chcú fandiť: To bude šialenstvo.

13m
Starosta Pereša si k výplate prilepší.

Proti bol jediný poslanec. Niektorým pridali aj spätne, reaguje Karabin.

13m
Výstavba druhej etapy R4 odbremení sídlisko Sekčov od tranzitnej dopravy. Podľa plánov by mal byť celý severný obchvat dokončený v roku 2026.

Petičiari žiadajú výstavbu celej R4.

13m
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Upratovačky sa stali rukojemníkom sporu medzi nemocnicou a upratovacou firmou.

Firma skončila v likvidácii.

11. máj

Desiatky mŕtvych, stovky zranených.

36m

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop