Renault Sport) sa dodáva len s trojdverovou karosériou, ktorá sa už na prvý pohľad odlišuje od bežného Clia. Športové Clio má rozšírené predné a zadné blatníky, pretože rozchod predných kolies bol zväčšený o 48 mm, zadných o 50 mm. Rázvor bol predĺžený o 10 mm a je 2 585 mm. Celková dĺžka vozidla je 3 991 mm, šírka je 1 768 mm (so zrkadlami 2 025 mm), výška je 1 484 mm. Pod zadnou časťou karosérie je špeciálne tvarovaný difuzér, ktorý svojím sacím efektom prispieva k vytváraniu podtlaku pod vozidlom. Tým sa vlastne zvyšuje prítlak na vozovku, takže vozidlo nemusí byť vystrojené zadným spojlerom. Športové Clio jazdí na 17-palcových ráfikoch z ľahkých zliatin. Brzdová sústava bola s určitými úpravami prevzatá z vozidla Mégane Sport. Predné dierkované brzdové kotúče majú priemer 312 mm. Vozidlo je sériovo vystrojené stabilizačným systémom, ktorého súčasťou je protipreklzový systém. Na pohon vozidla slúži neprepĺňaný dvojlitrový motor so štyrmi ventilmi na valec. Motor je vystrojený systémom variabilného časovania ventilov a jeho maximálny výkon je 145 kW pri 7 250 ot/min. Maximálny krútiaci moment je 215 Nm pri 5 500 ot/min. Motor poháňa predné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej prevodovky. Športový charakter má aj interiér vozidla, v ktorm sú hlinikové pedály a dierkovanou kožou potiahnutý volant. Clio Renault Sport sa vyrába v závode v Dieppe a jeho celková priemerná spotreba je 8,9 l/100 km. Spotreba v meste je 12,2 l/100 km, mimo mesta klesne na 7,1 l/100 km. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá športovému Cliu 6,9 sekundy, šprint na jjeden kilometer s pevným štartom absolvuje za 27,5 sekundy. Maximálna rýchlosť tohto kompaktného športového vozidla je 215 km/h.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.