že sa stane súčasťou histórie a zaradí sa hneď vedľa Schumacherových skutkov z Adelaide 1994 a Jerezu 1997. Doteraz sme si zvykli vravieť, že vtedy bol Michael dravý mladík, ktorý bol ochotný urobiť pre úspech všetko. Čo je napokon jedna z čŕt šampiónov. Lenže ako budeme hodnotiť sobotňajšie počínanie skúseného sedemnásobného legendárneho šampióna? Pre objektívnosť si nechajme celú udalosť objasniť z viacerých strán. Zákruta Rascasse je ostrá pravotočivá vracačka pred ktorou piloti prudko brzdia z 200 kilometrovej rýchlosti na približne 40 km/h. Aj Schumacher pred touto zákrutou prudko zabrzdil, no nevrátil sa do jazdnej stopy a zostal stáť na kraji trate. "Prekvapili ma jeho pohyby volantom," tvrdí dvojnásobný monacký víťaz Niki Lauda. "Najprv zatočil doľava, čím zneistil zadnú časť auta, čo je však logické. Potom zatočil normálne doprava, ale prekvapivo celý manéver ešte raz zopakoval a ostal stáť v zákrute." Schumacherove vysvetlenie by sa však dalo zhrnúť takto: "Riskoval som. Zablokovali sa mi kolesá a vyšiel som z ideálnej stopy." Lenže motor mu bežal a on mohol stále hodiť spiatočku. "Nevedel som, kto je za zákrutou a nechcel som riskovať kolíziu," logicky vysvetľoval Nemec v sobotu. Potom mu však zhasol motor a už to nebolo možné. Ale prečo mu zhasol motor? "Máme systém, ktorý motor automaticky vypne. Skúšal som nacúvať, no on sa vypol," tvrdil však Michael už v nedeľu. Faktom tiež je, že piloti majú možnosť tento obmedzovací systém vypnúť. Prečo ho nepoužil?
Samozrejme, že zostať na trati znamenalo spomaliť konkurenciu a udržať si za každú cenu dôležité prvé miesto na štarte, ktoré v Monaku znamená 50% úspechu. Z tohto pohľadu sa teda nemôžeme diviť vlne reakcií, ktoré toto počínanie vyvolalo v paddocklu f1. "Vyzeralo to, akoby auto iba odparkoval," tvrdí Klien. "Myslím si, že to bol úmysel. Ak nie, tak mu po takejto chybe nepatrí superlicencia," nechal sa počuť Jacques Villeneuve. "Neverím že mal nejaké problémy. Vyvolal žlté vlajky a zničil kvalifikáciu ostatným na trati," ostro reagoval aj Räikkonen. Alonso bol však diplomatickejší. "Mám na to vlastný názor, ale nechám si ho pre seba." Jeho šéf Flavio Briatore, ktorý kedysi so Schumacherom vybojoval dva tituly, sa však vôbec nekrotil. "Jednoznačne to bol úmysel! Rozprávkam, že to bola jazdecká chyba neverím. Všetkých tak podržal za sebou. Potrebuje toto sedemnásobný majster?" Paddock teda ukázal aké postoje zaujíma voči Schuamechovi a vôbec si nekládol servítku na ústa. Najďalej ale zašiel ex-šampión Keke Rosberg. "Ak ho potrestajú, tak bude oficiálne vyhlásený za klamára. Potom si to snáď konečne rozmyslí a skončí a tie svoje hry pôjde hrať niekam inam. Pre mňa je to jeho osobný pád. Je pre mňa je obyčajnou špinou. Mal by skončiť! Škodí nášmu športu." Nuž, tak to boli ozaj silné slová. Ako to však bolo skutočne, či to ozaj bola jazdecká chyba, alebo úmysel, to dnes vedia iba vyvolení. Pochopiteľne, že Jean Todt (ktovie, či nie režisér tejto udalosti) sa však svojho pilota zastal. "Michael ešte pred poslednou zákrutou mal pole position. Potom stratil kontrolu nad autom a komisári ho poslali neprávom na koniec poľa. Náš tím potom pocítil, aký silný vietor fúka v paddocku proti Michaelovi. Veľa ľudí tvrdí, že to bol úmysel. Ja však tvrdím, že to neurobil naschvál. Bola to vec, ktorá sa mohla stať každému. Ak by práve Alonso nejazdil rýchle kolo, tak by sa na to celé rýchlo zabudlo." Samozrejme, že Todt je platený, aby sa svojich pilotov zastal a tak ťažko posúdiť, či vravel pravdu, alebo robil politiku. Celkom jasne však vyznieva rozhodnutie komisárov, ktorí sa po 7,5 hodinách vyšetrovania nakoniec rozhodli Schumachera potrestať. "Zvažovali sme, či ho posunúť na rošte o desať miest, alebo mu odobrať odjazdené časy," vysvetľoval verdikt Španiel Joaquin Verdegay. "Nechápali sme, ako bolo možné, že v rýchlosti 16 km/h ešte raz zatočil volantom a prečo musel brzdiť oveľa tvrdšie ako zvyčajne. Myslíme si, že druhý pohyb volantom slúžil na to, aby sa monopost už nemohol dostať zo svojej pozície." Tak sa teda rozhodovala komisia FIA. Nám je ťažké posúdiť, či rozhodla správne. Napokon celú pravdu sa asi aj tak nedozvieme.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.