Korzár logo Korzár
Štvrtok, 17. jún, 2021 | Meniny má AdolfKrížovkyKrížovky

Vyskúšali sme si Ford Fusion

Prakticky všetci veľkí výrobcovia automobilov si dobre uvedomujú, že záujem motoristov sa pomaly ale isto odkláňa od vozidiel s klasickou

štvordverovou či päťdverovou karosériou, ktoré na trhu dominovali niekoľko desaťročí. Tieto vozidlá, teda sedany a hatchbacky, už zrejme nevyhovujú modernému štýlu života a nedokážu splniť všetky požiadavky, ktoré motoristi na svoje dopravné prostriedky kladú. Preto sa na trhu objavuje čoraz viac multifunkčných vozidiel, ktoré sú zaraďované do pomaly už neprehľadného počtu kategórií, akými sú napríklad kategórie SUV, minivan či MPV. Európsky Ford má v svoje ponuke tiež niekoľko vozidiel, ktoré rodinám s aktívnym životným štýlom dokážu splniť všetky prepravné nároky. Jedným z týchto vozidiel je aj model Fusion, ktorého názov (fúzia) naznačuje, že toto vozidlo ako keby v sebe zlučovalo niekoľko klasických kategórií vozidiel. Samotná firma Ford nazvala model Fusion termínom UAV, čo znamená Urban Activity Vehicle, čiže vozidlo pre mestské aktivity, alebo snáď aj vozidlo pre aktivity ľudí, žijúcich v mestách. Fusion však má mierne zvýšený podvozok a tak sa s ním možno vybrať aj do ľahšieho terénu. Technicky je Fusion odvodený od modelu Fiesta, má však väčšie vonkajšie rozmery. Podvozok má, rovnako ako u Fiesty, rázvor 248,5 cm, pričom predné klesá sú vedené vzperami McPherson a trojuholníkovými ramenami, vzadu je dnes už klasická kľuková náprava s deformovateľným priečnym členom. Karoséria vozidla sa vyhýba akýmkoľvek módnym výstrelkom, je veľmi triezva (možno až strohá) a vyznačuje sa mohutným predným nárazníkom a ochrannými bočnými lištami, ktoré chránia boky vozidla pred poškodením dverami vedľa parkujúcich vozidiel na stiesnených mestských parkoviskách či parkoviskách nákupných centier. Fusion je dlhý 402 cm (Fiesta len 391,5 cm), široký 172 cm a vysoký až 153 cm. Veľká vonkajšia výška vozidla znamená aj to, že interiér vozidla je vysoký a cestujúci na predných i zadných sedadlách v ňom sedia vzpriamene. Pozitívom veľkej výšky je aj pohodlné nastupovanie a vystupovanie a výborný výhľad z vozidla. Interiér vozidla sa vyznačuje účelnosťou a množstvom odkladacích priestorov. Veľmi prehľadne je vyriešená prístrojová doska, na ktorej hornej časti je malá odkladacia schránka. Odkladacia schránka je aj pod sedadlom spolujazdca a vyššie verzie majú vrecká na zadnej časti operadiel predných sedadiel. Batožinový priestor má úplne rovnú podlahu bez obvyklej zvýšenej zadnej hrany, čo uľahčuje nakladanie i vykladanie batožín či iného nákladu. Základný objem tohto priestoru je 337 litrov, po sklopení zadných sedadiel sa zväčší na 1 175 litrov. Zadné sedadlá sú delené v pomere 60:40. Po sklopení operadla spolujazdca smerom dopredu možno vo vozidle prevážať predmety dĺžky až 2 300 mm. O tom, že Fusion je bezpečné kompaktné vozidlo, svedčí aj to, že v bariérových testoch EuroNCAP získalo toto vozidlo štyri hviezdičky (z piatich možných). Medzi bezpečnostné prvky patria aj prestaviteľné opierky hlavy na všetkých sedadlách a sedadlá so špeciálnou rampou v sedáku, ktorá zabraňuje podkĺznutiu tiel cestujúcich pod bezpečnostnými pásmi pri čelnom náraze. Do sériového výstroja patria aj dva čelné airbagy, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, výškovo nastaviteľný volant, centrálny zamykací systém, znehybňovač, stierač zadného okna a ďalšie prvky.

Na pohon modelu Fusion je k dispozícii päť motorov. Základným motorom je 16-ventlový štvorvalec Duratec objemu 1,25 litra, ktorého maximálny výkon je 55 kW. Ďalšou pohonnou jednotkou je 1,4-litrový motor Duaratec, ktorý má tiež štyri ventily na valec a ktorého maximálny výkon je 58 kW. Najvýkonnejším motorom celého sortimentu je 1,6-litrový motor, ktorého maximálny výkon je 74 kW. Týmto motorom poháňaný Fusion zrýchli z 0 na 100 km/h za 11,1 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 178 km/h. K dispozícii sú aj dva turbodieselové motory, vystrojené vstrekovacím systémom common rail. Slabší 1,4-litrový motor vyvíja maximálny výkon 50 kW, výkon 1,6-litrového motora je 66 kW. Motor poháňa predné kolesá prostredníctvom päťstupňovej manuálnej prevodovky. Niektoré motory možno kombinovať s automatizovanou päťstupňovou prevodovkou alebo s automatickou štvorstupňovou prevodovkou.

Vyskúšali sme si Fusion, poháňaný 1,4-litrovým turbodiesleovým motorom Duratorq. Vozidlo bolo v akčnej výbave Flair Plus, do ktorej patria aj hmlové reflektory, ráfiky z ľahkých zliatin, elektricky ovládané a vyhrievateľné zrkadlá a manuálne ovládaný klimatizačný systém. Na tomto vozidle sme ocenili priestranný interiér, poskytujúci pohodlie cestujúcim vpredu i vzadu. Veľmi dobrý je výhľad z vozidla a jeho jazdné vlastnosti na všetkých druhoch vozovky. Skvelý je motor Duratorq (aj keď by mohol byť tichší), ktorý bol vyvinutý v spolupráci s koncernom PSA a ktorý slúži napríklad aj na pohon Peugeota 207 či Citroëna C3. V spolupráci s dobre odstupňovanou prevodovkou poskytuje tento motor vozidlu prijateľné dynamické vlastnosti pri veľmi nízkej spotrebe. Pri jazde v meste je priemerná spotreba 5,1 l/100 km, pri jazde mimo mesta je to dokonca len 3,9 l/100 km. Celková priemerná normovaná spotreba je 4,3 l/100 km. Ford Fusion je na prvý pohľad nenápadné vozidlo, ktoré je však všestranne využiteľným rodinným automobilom i vozidlom pre drobných podnikateľov.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Blíži sa leto a s ním aj zvýšené utrácanie peňazí našimi deťmi
  2. Rady nad zlato: Naučte sa pripraviť dezerty ako z cukrárne
  3. Crème de la crème po slovensky
  4. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový?
  5. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  6. Po Slovensku na motorke
  7. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  8. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  9. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  10. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  1. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  2. Crème de la crème po slovensky
  3. Rady nad zlato: Naučte sa pripraviť dezerty ako z cukrárne
  4. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový?
  5. Blíži sa leto a s ním aj zvýšené utrácanie peňazí našimi deťmi
  6. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  7. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  8. Začíname prikrmovať: Ako vybrať detskú ovocnú výživu?
  9. Arónia: Spoznajte jej zázračné účinky na zdravie, chutné recepty
  10. Po Slovensku na motorke
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 25 722
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 13 131
  3. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 12 859
  4. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 11 270
  5. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 11 097
  6. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 7 504
  7. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť 6 574
  8. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány? 5 774
  9. Po Slovensku na motorke 5 520
  10. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 4 968
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Marian Kočner na Najvyššom súde.

Otázku viny Kočnera a Zsuzsovej opäť posúdi pôvodný senát.


10 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Maďari zakázali propagovanie homosexuality.


a 2 ďalší 9 h

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop