Korzár logo Korzár

Vyskúšali sme si Ford Fusion

Prakticky všetci veľkí výrobcovia automobilov si dobre uvedomujú, že záujem motoristov sa pomaly ale isto odkláňa od vozidiel s klasickou

štvordverovou či päťdverovou karosériou, ktoré na trhu dominovali niekoľko desaťročí. Tieto vozidlá, teda sedany a hatchbacky, už zrejme nevyhovujú modernému štýlu života a nedokážu splniť všetky požiadavky, ktoré motoristi na svoje dopravné prostriedky kladú. Preto sa na trhu objavuje čoraz viac multifunkčných vozidiel, ktoré sú zaraďované do pomaly už neprehľadného počtu kategórií, akými sú napríklad kategórie SUV, minivan či MPV. Európsky Ford má v svoje ponuke tiež niekoľko vozidiel, ktoré rodinám s aktívnym životným štýlom dokážu splniť všetky prepravné nároky. Jedným z týchto vozidiel je aj model Fusion, ktorého názov (fúzia) naznačuje, že toto vozidlo ako keby v sebe zlučovalo niekoľko klasických kategórií vozidiel. Samotná firma Ford nazvala model Fusion termínom UAV, čo znamená Urban Activity Vehicle, čiže vozidlo pre mestské aktivity, alebo snáď aj vozidlo pre aktivity ľudí, žijúcich v mestách. Fusion však má mierne zvýšený podvozok a tak sa s ním možno vybrať aj do ľahšieho terénu. Technicky je Fusion odvodený od modelu Fiesta, má však väčšie vonkajšie rozmery. Podvozok má, rovnako ako u Fiesty, rázvor 248,5 cm, pričom predné klesá sú vedené vzperami McPherson a trojuholníkovými ramenami, vzadu je dnes už klasická kľuková náprava s deformovateľným priečnym členom. Karoséria vozidla sa vyhýba akýmkoľvek módnym výstrelkom, je veľmi triezva (možno až strohá) a vyznačuje sa mohutným predným nárazníkom a ochrannými bočnými lištami, ktoré chránia boky vozidla pred poškodením dverami vedľa parkujúcich vozidiel na stiesnených mestských parkoviskách či parkoviskách nákupných centier. Fusion je dlhý 402 cm (Fiesta len 391,5 cm), široký 172 cm a vysoký až 153 cm. Veľká vonkajšia výška vozidla znamená aj to, že interiér vozidla je vysoký a cestujúci na predných i zadných sedadlách v ňom sedia vzpriamene. Pozitívom veľkej výšky je aj pohodlné nastupovanie a vystupovanie a výborný výhľad z vozidla. Interiér vozidla sa vyznačuje účelnosťou a množstvom odkladacích priestorov. Veľmi prehľadne je vyriešená prístrojová doska, na ktorej hornej časti je malá odkladacia schránka. Odkladacia schránka je aj pod sedadlom spolujazdca a vyššie verzie majú vrecká na zadnej časti operadiel predných sedadiel. Batožinový priestor má úplne rovnú podlahu bez obvyklej zvýšenej zadnej hrany, čo uľahčuje nakladanie i vykladanie batožín či iného nákladu. Základný objem tohto priestoru je 337 litrov, po sklopení zadných sedadiel sa zväčší na 1 175 litrov. Zadné sedadlá sú delené v pomere 60:40. Po sklopení operadla spolujazdca smerom dopredu možno vo vozidle prevážať predmety dĺžky až 2 300 mm. O tom, že Fusion je bezpečné kompaktné vozidlo, svedčí aj to, že v bariérových testoch EuroNCAP získalo toto vozidlo štyri hviezdičky (z piatich možných). Medzi bezpečnostné prvky patria aj prestaviteľné opierky hlavy na všetkých sedadlách a sedadlá so špeciálnou rampou v sedáku, ktorá zabraňuje podkĺznutiu tiel cestujúcich pod bezpečnostnými pásmi pri čelnom náraze. Do sériového výstroja patria aj dva čelné airbagy, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, výškovo nastaviteľný volant, centrálny zamykací systém, znehybňovač, stierač zadného okna a ďalšie prvky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Na pohon modelu Fusion je k dispozícii päť motorov. Základným motorom je 16-ventlový štvorvalec Duratec objemu 1,25 litra, ktorého maximálny výkon je 55 kW. Ďalšou pohonnou jednotkou je 1,4-litrový motor Duaratec, ktorý má tiež štyri ventily na valec a ktorého maximálny výkon je 58 kW. Najvýkonnejším motorom celého sortimentu je 1,6-litrový motor, ktorého maximálny výkon je 74 kW. Týmto motorom poháňaný Fusion zrýchli z 0 na 100 km/h za 11,1 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 178 km/h. K dispozícii sú aj dva turbodieselové motory, vystrojené vstrekovacím systémom common rail. Slabší 1,4-litrový motor vyvíja maximálny výkon 50 kW, výkon 1,6-litrového motora je 66 kW. Motor poháňa predné kolesá prostredníctvom päťstupňovej manuálnej prevodovky. Niektoré motory možno kombinovať s automatizovanou päťstupňovou prevodovkou alebo s automatickou štvorstupňovou prevodovkou.

SkryťVypnúť reklamu

Vyskúšali sme si Fusion, poháňaný 1,4-litrovým turbodiesleovým motorom Duratorq. Vozidlo bolo v akčnej výbave Flair Plus, do ktorej patria aj hmlové reflektory, ráfiky z ľahkých zliatin, elektricky ovládané a vyhrievateľné zrkadlá a manuálne ovládaný klimatizačný systém. Na tomto vozidle sme ocenili priestranný interiér, poskytujúci pohodlie cestujúcim vpredu i vzadu. Veľmi dobrý je výhľad z vozidla a jeho jazdné vlastnosti na všetkých druhoch vozovky. Skvelý je motor Duratorq (aj keď by mohol byť tichší), ktorý bol vyvinutý v spolupráci s koncernom PSA a ktorý slúži napríklad aj na pohon Peugeota 207 či Citroëna C3. V spolupráci s dobre odstupňovanou prevodovkou poskytuje tento motor vozidlu prijateľné dynamické vlastnosti pri veľmi nízkej spotrebe. Pri jazde v meste je priemerná spotreba 5,1 l/100 km, pri jazde mimo mesta je to dokonca len 3,9 l/100 km. Celková priemerná normovaná spotreba je 4,3 l/100 km. Ford Fusion je na prvý pohľad nenápadné vozidlo, ktoré je však všestranne využiteľným rodinným automobilom i vozidlom pre drobných podnikateľov.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: rm

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  2. Čo bude toto leto in?
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  2. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  3. Čo bude toto leto in?
  4. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  6. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 147
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 747
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 5 171
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 864
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 301
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 550
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 404
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 247
  1. Martin Fronk: Smernica č. 666/2025 Z.z.
  2. Martin Fronk: Keď metla prednáša o gramotnosti
  3. František Kukura: Prekladač politických fráz do ľudskej reči časť 2.
  4. František Kukura: Prekladač politických fráz do ľudskej reči časť 1.
  5. Milan Srnka: Ficov parlamentný rybník
  6. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť
  7. Ľudmila Križanovská: Charakter človeka sa spozná v náročných životných situáciách. Je to naozaj tak?
  8. Tomas Hlavaty: Ateizmus a viera: Dve pasáže z Levovej homílie, ktoré vyvolávajú pochybnosti
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 262
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 341
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 8 024
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 933
  5. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 7 136
  6. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 058
  7. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 6 887
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 670
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Martin Fronk: Smernica č. 666/2025 Z.z.
  2. Martin Fronk: Keď metla prednáša o gramotnosti
  3. František Kukura: Prekladač politických fráz do ľudskej reči časť 2.
  4. František Kukura: Prekladač politických fráz do ľudskej reči časť 1.
  5. Milan Srnka: Ficov parlamentný rybník
  6. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť
  7. Ľudmila Križanovská: Charakter človeka sa spozná v náročných životných situáciách. Je to naozaj tak?
  8. Tomas Hlavaty: Ateizmus a viera: Dve pasáže z Levovej homílie, ktoré vyvolávajú pochybnosti
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 262
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 341
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 8 024
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 933
  5. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 7 136
  6. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 058
  7. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 6 887
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 670
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu