Grönholma však už nič nezmenilo na priebežnej dominancii Francúza Sebastiena Loeba, ktorý znova dojazdil druhý a po piatich víťazstvách a troch druhých miestach má na konte už 74 bodov! Na posádky teraz čaká viacej ako dvojmesačná prestávka, po ktorej sa šampionát znova naplno roztočí až na nemeckej pôde jedenásteho augusta.
Grécka rely má už tradične povesť jednej z najnáročnejších, ak vôbec nie najnáročnejšej súťaže. Jazdí na sa zradnej šotoline a pri vysokých teplotách. V tomto roku sa po shakedowne spočiatku zdalo, že organizátori si dali s úpravou trate záležať a samotná súťaž bude ozaj kvalitná. Prvá ostrá etapa však znova vytiahla na povrch staré výmole a naviezla nové kamene, čo sa stalo osudným nejednej posádke. Na osemnásť rýchlostných skúšok, ktoré dohromady merali približne 355 kilometrov podľa poradia v šampionáte ako prvý (teda ako zametač, či čistič) vyštartoval úradujúci majster sveta Sebastien Loeb na svojom citroëne. Z vedenia v súťaži, ktoré si vybojoval vo štvrtkovom diváckom prológu, sa však dlho neradoval. Od prvých ostrých kilometrov (využívajúc aj lepšie štartovú pozíciu) sa totiž do trate poriadne zahryzol Marcus Grönholm, ktorý vyhral všetky piatkové eresky a s 26 sekundovým náskokom pred Petterom Solbergom a 35 sekundovým pred Loebom sa usalašil na čele. Pred sobotňajšou druhou etapou to teda vyzeralo, že konečne sa medzi sebou popasuje trojica najsilnejších pilotov. No a prognóza spočiatku neklamala. Lenže potom prišiel záver druhej etapy a trinástka sa stala osudná pre dvoch z menovanej trojice favoritov. Najprv sa na prejazde medzi dvanástou a trinástou ereskou Solberg vyhýbal v zákrute civilnému vozidlu, ktoré išlo v protismere a nárazom o kameň pritom poškodil pravé predné koleso tak, že nemohol pokračovať ďalej. Do súťaže sa síce vďaka Super Rally Systému na druhý deň vrátil, ale už s penalizáciou, ktorá ho prakticky vyradila z hry. Trinástka nepriniesla šťastie ani Loebovi. Ten hneď v jej úvode eresky dostal defekt a zvyšok rýchlostnej skúšky prešiel na troch kolesách. Pochopiteľne, že nešťastie súperov nahralo do karát Grönholmovi, ktorý v poslednej etape už viacmenej bezpečne kontroloval svoj náskok a doviezol si svoje celkovo 21. víťazstvo v kariére. "Vieme, že máme rýchlosť, ale nie vždy máme šťastie. Preto nás toto víťazstvo na takto náročnej trati teší ešte viac," priznal sa v cieli fínsky ex-šampión. Ale ani druhý Loeb nesmútil. "Po tak náročnom priebehu súťaže som s výsledkom ozaj spokojný. Zvlášť sa musím poďakovať chlapcom mechanikom, ktorý dokázali v sobotu vrátiť autu pôvodnú podobu." Samozrejme, že pri súčasnom stave šampionátu "Seb" nemá dôvod byť nespokojný a naviac veľmi dobre vie, že nasledujúce podujatie v Nemecku sa ide znova na asfalte, ktorý mu vždy sedel viacej ako šotolina.
Prvú polovicu šampionátu máme teda za sebou a všetkým je jasné, že prekaziť Loebov majstrovský hetrik môže iba Grönholm. Aj to však iba s poriadnou dávkou šťastia. Reálnejšie je pritom atakovať Kronos v Pohári konštruktérov a tak sa asi hlavná pozornosť v druhej polovici sezóny sústredí tam. Žiaľ sklamaním je vystúpenie tímu Subaru a Pettera Solberga. V tomto prípade iba ťažko môžeme predpokladať, že sa situácia zmení. No nezabúdajme, že pred nami sú dva mesiace voľna. Potom uvidíme, ktorý tím ich dokázal využiť najefektívnejšie.
Výsledky 53. rely Akropolis: 1. Grönholm/Rautiainen (Ford Focus) 3:56:26,8, Loeb/Elena (Citroën Xsara) + 2:26,8, 3. Hirvonen/Lahtinen (Ford Focus) + 3:43,8, 4. Gardemeister/Honkanen (Citroën Xsara) + 4:20,8, 5. H. Solberg/Menkerud (Peugeot 307) + 4:55,6, 6. Sordo - Marti (Citroen Xsara) + 4:56,4, 7. P. Solberg - Mills (Subaru Impreza) + 5:34,4, 8. Pons/Del Barrio (Citroën Xsara) + 8:19,0. (Viedli: RS 1 Loeb, RS 2-18 Grönholm., Víťazi RS: Loeb RS 1, 9 a 12, Grönholm RS 2, 3 ,4, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 13 a 18, P. Solberg RS 14, 15, 16 a 17.)
Priebežné poradie jazdcov po ôsmich súťažiach: 1. Loeb 66 bodov, 2. Grönholm 45, 3. Sordo 33, 4. Hirvonen 21, 5. Stohl a P. Solberg po 20, 7. Galli, Pons, H. Solberg a Gardemeister po 11, 11. Bengue 9, 12. Atkinson 8, 13. Sarrazin a Carlsson po 6, 15. Radstrom, Kopecký, Valimaki a Duval po 4, 19. Katajamaki, Sohlberg a Mac Hale po 3, 22. Wilson 1. Pohár konštruktérov: 1. Kronos Citroën 96, 2. BP Ford 81, 3. Subaru 63, 4. OMV Peugeot 41, 5. Stobart Ford 17, 6. Red Bull Škoda 14.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.