PhDr. Alexander KVIETOK
Vzťah k učeniu sa nevyvíja u detí len tak sám od seba. Predpoklady na to utvára - a nie v poslednom rade - ovzdušie rodinného života, ktoré môže povzbudivo pôsobiť na chuť do učenia. K tomu patrí rozumne zadelený časový režim, ktorý dovoľuje na chvíľu venovať sa deťom. Poprezerať si hotové domáce úlohy, prípadne precvičiť niektorý počtový príklad, s ktorým má dieťa problémy. Najmä však porozprávať sa s dieťaťom. Vypočuť si jeho rozprávanie o denných zážitkoch - radostiach i starostiach. Toto môže mať "v náplni" rovnako otecko, ako aj mamička.
Je isté, že každý rodič nemá dostatok trpezlivosti pravidelne sa zaoberať s dieťaťom, pokojne a láskavo mu otázky vysvetliť, vypočuť si jeho rozprávanie. Keby sa to malo skončiť karhaním, rozčuľovaním sa alebo dokonca nejakým tým zauchom, neprispelo by to k zvýšeniu kladného vzťahu dieťaťa k učeniu. V takom prípade bude lepšie ponechať túto úlohu pokojnejšiemu a trpezlivejšiemu rodičovi a radšej ísť urobiť niečo v domácnosti. Verte, že vytvorenie kladnej citovej atmosféry dieťa nielen podnecuje, ale ho aj zbližuje s rodičom.
Autor: Učíte sa s deťmi?
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.